Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
17 Mei 2012, 12:45:46
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  Noord Canada  |  Iemand ervaring in dit gebied??? 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Iemand ervaring in dit gebied???  (gelezen 1546 keer)
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Gepost op: 3 Januari 2006, 22:40:49 »

Ben beniewd of daar wel eens mensen op vakantie zijn geweest! Wij hebben wel eens gedacht om daar op survival te gaan (uit een vliegtuig gedropt worden) en dan 2 weken zien te overleven. Ik denk dat dit voor ons als ongetrainde Ray Mears te hoog is gegrepen. Hoe kom je overigens in dit gebied??
fxr1985
Newbie
*

« Antwoord #1 Gepost op: 8 Mei 2006, 13:32:15 »

ik ben in 2004 in Alaska en Canada (Yukon en BC) geweest, we zijn toen met een camper vanuit Dawson city naar de poolcirkel gereden.
Erg mooi! Voor een reisverslag en foto's kijk op

home.planet.nl/~great_alaska/
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #2 Gepost op: 8 Mei 2006, 16:41:53 »

Mooie site! Heb je de foto's eventueel ook op groter formaat? (om te gebruiken als wallpaper op de desktop)
fxr1985
Newbie
*

« Antwoord #3 Gepost op: 9 Mei 2006, 07:53:43 »

er is ook een menu optie wallpapers, daar zijn een aantal foto's in hoge resolutie te vinden.
Ik heb ze allemaal wel in high-res, dus als je een foto wilt die nog niet bij de wallpapers staat dan zou je even moeten aangeven welke
Sol
Newbie
*

« Antwoord #4 Gepost op: 4 Januari 2007, 14:50:28 »

Kun je wat meer info geven over wat je aan deze streek trekt? De natuur, de dorpjes, het 'hardere' leven? Ben wel benieuwd. Vroeger keek ik naar een serie genaamd Northern Exposure, en dat beeld van Alaska is toch een beetje blijven hangen... (positief hoor)
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #5 Gepost op: 4 Januari 2007, 19:08:30 »

Nou, het leek ons wel eens leuk om gewoon echt proberen te overleven in een onherbergzaam gebied. Uiteindelijk hebben we besloten om dit toch maar niet te doen vanwege de risico's en omdat we niet heel veel ervaring in survivelen hebben.

Die serie ken ik trouwens niet, waar is (of was) die op TV?
Sol
Newbie
*

« Antwoord #6 Gepost op: 4 Februari 2007, 15:36:36 »

http://en.wikipedia.org/wiki/Northern_Exposure

Trouwens, nu weer een serie die zich in Alaska afspeelt: Men in Trees met Anne Heche.

Wow, lees nu pas dat je gedropt wil worden maar er toch vanaf ziet. Gelukkig zijn er ook andere manieren om op een veilige manier van dit gedeelte te genieten...
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #7 Gepost op: 5 Mei 2007, 23:56:10 »

Ik ben meer dan 10 jaar geleden in dit gebied geweest. En als reizen naar deze streken niet zo prijzig waren, zou ik het zo weer doen. Wij zijn toen eind augustus / begin september met een internationale groepsreis meegegaan. Dat wil zeggen we werden door een chauffeur alias gids vervoerd in een Ford van (max. 13 passagiers) en overnachten in tentjes op kampeerterreinen. De toer startte in Vancouver en ging via Whistler, Stewart, Whitehorse, Skagway, Inuvik, Dawson, Tok, Denali, Anchorage en Valdez, dan terug naar de Yukon en van daar weer naar Haines in Alaska. Daar stapten we op de Alaskan State Ferry terug naar de Lower 48.
Dit is echt een reis voor natuurliefhebbers. Grote steden, shopping en ander steeds vertier zit er niet in. Maar als je wilt genieten van de grote leegte, schitterende landschappen en wildlife, kan ik me geen betere bestemming denken. We hebben bergen, gletsjers, de zee, het Mackenzie Delta, toendra en nog veel meer natuurschoon gezien. Een goede manier om het landschap een keer uit een ander perspectief te zien, is een boottocht of een vlucht te boeken. Wat dat betreft is een vakantie in dit gebied niet bepaald goedkoop.
Omdat het gebied zo groot is, ben je behoorlijk veel tijd nodig. Als je vanaf Vancouver vertrekt is 4 week wel het minimum. Dat heeft het voordeel, dat de vluchten naar Vancouver meestal goedkoper zijn, dan die naar Anchorage of Whitehorse. Maar aan de andere kant ben je wel bijna de helft van je vakantie aan de heen en terugreis naar het noorden kwijt. Als je een camper huurt, moet je meestal een forse toeslag betalen voor het mogen rijden in Yukon en Alaska. Als je de camper in Whitehorse of Anchorage ophaalt, betaal je die toeslag weliswaar niet, maar daarvoor is de huur gewoon hoger. Natuurlijk kun je ook gewoon een auto huren en in hotels overnachten. Maar let wel, dat het aanbod in dat gebied niet erg groot is en dus zijn de overnachtingsplaatsen duur en in het korte zomerseizoen snel volgeboekt.
Als ik nog weer naar dat gebied ga, huur ik daarom toch liever een camper. En dan liefst weer begin september, als de massa's toeristen vertrokken zijn, de toendra schitterend rood gekleurd is en de muskieten door het eerste vorst verdreven. Maar tot het zover is, moet ik nog wel een beetje sparen.
De kampeergroepsreis is trouwens ook wel bevallen. Voor een eerste kennismaking met het gebied of als je alleen reist is het zelfs de ideale manier van reizen. Maar een volgende keer zou ik toch graag gewoon met mijn echtgenoot alleen erop uit trekken, omdat je dan zelf kunt kiezen, waar en hoe lang je ergens wilt verblijven.
Als jullie verder nog tips nodig zijn, laat het me weten. Ik zal proberen, eventuele vragen zo goed mogelijk te beantwoorden.
Groetjes, Franziska
« Laatste verandering: 8 Augustus 2007, 22:38:16 door fraenziott » Gelogd
Hans B
RV USA always wanted to experience the impossible, do it the American way. Go RVing.
Jr. Member
**

Gehele zomer 2008 TE HUUR

« Antwoord #8 Gepost op: 6 Mei 2007, 21:20:26 »

Zoals ik al eens vaker gepost heb, gaan wij deze zomer 7 weken van Yellowstone naar Alaska en terug. Nog veel te weinig tijd natuurlijk, maar ja ik denk wel dat we wat moois gaan zien.

Hans
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  Noord Canada  |  Iemand ervaring in dit gebied??? « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.