Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
7 Februari 2012, 15:31:50
2576 aantal berichten in 468 topics door 3032 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Suzanne

Canada Forum  |  Algemeen  |  Mededelingen  |  Dood 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2
Auteur Topic: Dood  (gelezen 4022 keer)
mic
Newbie
*

« Gepost op: 22 December 2006, 18:27:02 »

Hey Pieter denk dat je site op sterven na dood is
Bonanza
Jr. Member
**

skypename Bonanza-NL

« Antwoord #1 Gepost op: 22 December 2006, 21:55:30 »

Ik zou het persoonlijk wel heel jammer vinden, het is een prachtige site.

Wie heeft er ideeën om het wat levendiger te maken?  Huh

Bonanza

leef vandaag, gisteren is geschiedenis en morgen is toekomst.
mic
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: 23 December 2006, 12:14:55 »

ik dacht eerst deze site word wel wat
is meer een site als je interesse hebt om te emmigreren.
Inplaats van dat Canada prikbord waar je 1000000000000 de zelfde vragen zie als welke rond reis moet ik doen welke camper kan ik het beste nemen welk wc papier welke tandpasta,  Grin
kom op zeg.
Zit toch niet voor niks een knop wat zegd zoeken.
vragen zijn al 100 keer gevraagd en 200 keer beantwoord.

Ik heb zo n vermoeden dat ze deze site wel kunnen sluiten jammer genoeg
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #3 Gepost op: 23 December 2006, 18:11:33 »

Ik kom geregeld hier, maar helaas geen of weinig aanmeldingen meer. Uiteindelijk is deze site natuurlijk bedoeld om (ervarings-) informatie in te winnen over Canada m.b.t. vakantie en of alles wat komt kijken bij emigratie. De site sluiten zou jammer zijn, zeker daar er al heel wat mensen hun best hebben gedaan om een mooi stukje te schrijven. Het lijkt me onverstandig deze (waardevolle) informatie van het net te gooien.

Een gegeven is dat er altijd up's en down's zijn in een forum, en dat het meestal wel 1 of 2 jaar duurt om iets op te bouwen. Als we kijken naar het Amerika forum, deze loopt wel goed maar is ook al veel langer online. Canada is wat dat betreft ook iets minder populair.

Any way, ik heb het al vaker gezegd; als je je geroepen voelt om je in te zetten voor deze site, laat het dan even weten. Ik ben niet de eigenaar of bekende van de eigenaar. Tot nu toe heb ik en probeer ik nog altijd wel een nuttige reactie te plaatsen op vragen, alhoewel ik van het emigratieproces bijna niets af weet.

Met goede moed het nieuwe jaar in en iedereen een fijne kerst toegewenst!

Pieter
Verelle
Newbie
*

The Great Outdoors

« Antwoord #4 Gepost op: 28 December 2006, 03:36:02 »

Any way, ik heb het al vaker gezegd; als je je geroepen voelt om je in te zetten voor deze site, laat het dan even weten. Ik ben niet de eigenaar of bekende van de eigenaar. Tot nu toe heb ik en probeer ik nog altijd wel een nuttige reactie te plaatsen op vragen, alhoewel ik van het emigratieproces bijna niets af weet.

Met goede moed het nieuwe jaar in en iedereen een fijne kerst toegewenst!

Pieter

Misschien moet je Evert van Bentum eens aanschrijven of hij niet een stukje wil schrijven over zijn emigratie naar Canada. Dat is toch wel de meest bekende Nederlander die verkast vanwege de ruimte die hij nodig had voor zijn boerderij.

The Great Outdoors 2006
mic
Newbie
*

« Antwoord #5 Gepost op: 28 December 2006, 13:18:52 »

hoor ik toch liever de verhalen van de minder bekenende mensen onder ons
en niet van iemand die hier een boederij verkoopt en minimaal een miljoen opstrijkt en emmigreerd.
Nee hoor ik liever verhalen van mensen die hier wat opgegeven en daar weer wat proberen op te bouwen met vallen en opstaan
Verelle
Newbie
*

The Great Outdoors

« Antwoord #6 Gepost op: 28 December 2006, 13:55:50 »

Nu ken ik de financiele situatie van Evert van Bentum niet, ik denk wel dat hij een redelijke vergoeding voor de Unox reklame heeft gekregen. Maar ik neem aan dat de regels die voor iedereen gelden die willen emigreren naar Canada ook voor hem golden. het is inmiddels al enige tijd geleden, geloof in 1999.
De reden waarom hij weg ging is volgens zijn zeggen "het belabberde landbouw beleid". Er zijn zat Nederlandse boeren die naar Canada, Nieuw-Zeeland en naar Noorwegen zijn gegaan om die reden en natuurlijk moeten ze hun boerderj verkopen, logisch dat ze daar geld voor opstrijken en dat geld gebruiken om in emigratie land weer iets op te bouwen.

The Great Outdoors 2006
mic
Newbie
*

« Antwoord #7 Gepost op: 28 December 2006, 19:33:35 »

ja lijkt me logish hij zal het niet gratis hebben weg gegeven.
Maar wat ik dus probeerde uit te leggen was...........
kijk hier in nederland een beetje boederij heb ik het niet over een hobby boederijtje maar echt een veehouderij betaal je zo een miljoen hierzo voor en dat is nog geen eens zo duur hier net buiten het dorp is er 1 te koop voor 2.
wat ik probeer te zeggen is
kijk in alberta voor een veehouderij paar ton heb je er wel een dus douw je nog effe een paar ton in je zak
ja zo durft iedereen wel te emigreren
nee
gewoon hier je werk opzeggen met je gezinnetje gaan met je hard gewerkte spaar centjes waar je net paar maanden huur van kan betalen en misschien een 2de hands auto
kijk dat is effe andere koek
Verelle
Newbie
*

The Great Outdoors

« Antwoord #8 Gepost op: 30 December 2006, 02:14:35 »

We leven niet meer aan het begin van de 20ste eeuw dat de armeren gingen emigreren, tegenwoordig zijn het vaker de mensen die in iedergeval een klein kapitaal hebben om daar een nieuw leven op te bouwen. Ik denk dat als je geen geld te makken hebt dat je niet eens in aanmerking komt om Canada in te komen. Er zullen ongetwijfeld criteria voor zijn wat je moet meebrengen aan 'dosh" en ik denk dat het ook belangrijk is wat voor soort beroep je hebt.

Maar als er mensen zijn die zonder geld naar Canada zijn gegaan en een nieuw leven hebben opgebouwd hoor ik het graag.

The Great Outdoors 2006
mic
Newbie
*

« Antwoord #9 Gepost op: 30 December 2006, 11:44:59 »

ik weet niet hoe het met andere zit
maar toen ik emmigreerde in 2001 is er mij nooit persoonlijk of in de papier winkel die ik moest invullen nooit gevraagd aan hoeveel geld ik mee zou nemen. althans zover ik me dat kan terug halen.
Verelle
Newbie
*

The Great Outdoors

« Antwoord #10 Gepost op: 30 December 2006, 12:23:31 »

Wat belet je om jouw verhaal te vertellen aangezien jij al die kant bent opgetrokken?

The Great Outdoors 2006
mic
Newbie
*

« Antwoord #11 Gepost op: 31 December 2006, 14:19:03 »

toen was dat anders ging ik alleen.
Dat ging toen effe wat makkelijker.
Nu ga ik weer terug maar met vrouw en 2 kids plus wat honden.
dus dit word voor mij ook een nieuwe ervaring kwa verscheping van inboedel en honden meenemen. noem maar op.
Op het moment ben ik bezig om een huis te kopen en dat loopt ook niet zoals ik wil.
Elke keer als ik een bod doe is het net voor me neus verkocht.
Maar zal uiteindelijk allemaal wel goed komen.
Sol
Newbie
*

« Antwoord #12 Gepost op: 4 Januari 2007, 14:47:47 »

Ik ben echt helemaal weg van Canada, maar merk inderdaad dat niet veel mensen er echt warm voor te krijgen zijn. Die missen naar mijn opvatting echt wat, vind ik  Cheesy. Wat een boer niet kent, dat vreet ie niet...

Zonder geld naar Canada gaan kan volgens mij alleen als je daar al een baan geregeld heb. Als je voor een permanent residence card gaat, moet je met zijn 2-en volgens mij al iets van 9000 euro meenemen. Voor vier personen is het bijna 14.000 euro. Ik heb het geluk dat ik dit geld bij mekaar heb kunnen sparen door de overwaarde van het huis en wat potjes hier en daar. Het is echter wel lekker om achter de hand te hebben.
mic
Newbie
*

« Antwoord #13 Gepost op: 7 Januari 2007, 17:22:29 »

hoe heb jij die berekening van 2 pers 9000 euro voor die pr card berekend
ben ik eigenlijk wel heeeeeeeeeeel erg nieuwschierig naar
Sol
Newbie
*

« Antwoord #14 Gepost op: 8 Januari 2007, 17:13:06 »

Op de site gekeken van de Canadese ambassade, www.canada.ca:

The amount of money that you need to have to support your family is determined by the size of your family.

Number of
Family
Members Funds Required
(in Canadian dollars)
1 $10,168
2 $12,659
3 $15,563
4 $18,895
5 $21,431
6 $24,170
7 or more $26,910

Ik bedoel meenemen als in naar Canada meenemen, dus als Proof of Funds.
Pagina's: [1] 2
Canada Forum  |  Algemeen  |  Mededelingen  |  Dood « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.