Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
17 Mei 2012, 12:51:07
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  Skievakantie aan de west kant Canada 0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Skievakantie aan de west kant Canada  (gelezen 425 keer)
Verelle
Newbie
*

The Great Outdoors

« Gepost op: 28 December 2006, 03:32:20 »

Wie heeft er ervaring met skieen in Canada en dan met name de westkant. We zijn zelf al een keer naar Lake Louise geweest. Vond de sneeuw wel erg tegenvallen, scheen een slecht jaar te zijn geweest.

The Great Outdoors 2006
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #1 Gepost op: 28 December 2006, 19:37:34 »

Sorry, ik heb nog nooit op de lange latten gestaan  Tongue
ellenjoan
Newbie
*

Groetjes vanuit het warme Spanje

« Antwoord #2 Gepost op: 9 Februari 2007, 13:53:41 »

Ik ben al eens gaan skiën on Mount Norquay, niet ver van Banff.
Was leuke ervaring voor één dag...Ik was immers niet naar Canada gegaan om te skiën maar om mijn vriend terug te zien...en na 4 dagen ben ik gaan lopen ...
Ik ski persoonlijk liever in Oostenrijk !

Groetjes,

Eva

Verelle
Newbie
*

The Great Outdoors

« Antwoord #3 Gepost op: 9 Februari 2007, 21:34:02 »

Waarom ski je dan liever in Oostenrijk, Ellenjoan? Want aan de pistes in Canada kan het niet liggen, lekker breed, veel back bowls ed. Voor de ervaren skieer is het zeer goed skieen. Helaas is onze trip dit jaar nog niet door gegaan aangezien onze vrienden eind januari wilden gaan skieen en wij net terug waren uit Amerika.

The Great Outdoors 2006
ellenjoan
Newbie
*

Groetjes vanuit het warme Spanje

« Antwoord #4 Gepost op: 10 Februari 2007, 15:14:15 »

Als ik overzees ga dan doe ik liever elke dag wat anders en wil zo veel mogelijk "zien" en "genieten".
Naar Oostenrijk ga ik om elke dag te skiën, om elke dag sport te doen. Het is dichter bij "huis", het is veel groener dan in de Franse skidorpen, de mentaliteit is ook veel huiselijker (lekker voor de openhaard) en gezelliger, etc...

Natuurlijk, als ik nu in canada zou wonen zou ik zeggen: skiën in Canada en als ik naar Oostenrijk ga, reis ik daar rond...

A question van nabijheid zeker !

Eva

BelCan75
Full Member

Canada Kicks Ass!!

« Antwoord #5 Gepost op: 5 Maart 2007, 19:11:58 »

Hallo,

Een ski vakantie in combanitie met een sight seeing vakantie kan ook wel leuk zijn.  Ik heb tot nu toe op enkele verschillende plaatsen in BC geskied, maar enkel maar hier in Vancouver en Whistler.  Beiden plaatsen zijn geweldig.  Vancouver heeft 3 verschillende skibergen waar je elke winter kan gaan skien, het is er soms wel wat druk en dat heb je in Whistler dus ook.  Dit jaar was een bijzonder goed jaar met heel veel sneeuw, ik vind het skien/snowboarden hier beter dan in Oostenrijk of Zwitserland (waar ik ook al op wintervakantie ben geweest).  Meer poeder en beter sneeuw om op te skien.  Er zijn enkele minder populaire ski oorden hier in de buurt en daar is het wel aangenaam skien en wat rustiger.  Hemlock Valley is hier een voorbeeld van en je kan ook skien in Manning Park.

Skieen in Banff en Lake Louise is ook wel de moeite, maar het hangt natuurlijk af hoeveel sneeuw er aanwezig is en dat geldt voor elk ski gebied natuurlijk.  Maar ik ga liever naar Banff en Lake Louise voor de wandelen of te genieten van de zomerse zichten. Wink

Groetjes,
Ann Smiley

Kom eens langs op mijn blog & foto album van CANADA: http://anninbc.spaces.live.com/

Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  Skievakantie aan de west kant Canada « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.