Hallo,
Een ski vakantie in combanitie met een sight seeing vakantie kan ook wel leuk zijn. Ik heb tot nu toe op enkele verschillende plaatsen in BC geskied, maar enkel maar hier in Vancouver en Whistler. Beiden plaatsen zijn geweldig. Vancouver heeft 3 verschillende skibergen waar je elke winter kan gaan skien, het is er soms wel wat druk en dat heb je in Whistler dus ook. Dit jaar was een bijzonder goed jaar met heel veel sneeuw, ik vind het skien/snowboarden hier beter dan in Oostenrijk of Zwitserland (waar ik ook al op wintervakantie ben geweest). Meer poeder en beter sneeuw om op te skien. Er zijn enkele minder populaire ski oorden hier in de buurt en daar is het wel aangenaam skien en wat rustiger. Hemlock Valley is hier een voorbeeld van en je kan ook skien in Manning Park.
Skieen in Banff en Lake Louise is ook wel de moeite, maar het hangt natuurlijk af hoeveel sneeuw er aanwezig is en dat geldt voor elk ski gebied natuurlijk. Maar ik ga liever naar Banff en Lake Louise voor de wandelen of te genieten van de zomerse zichten.

Groetjes,
Ann