Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
17 Mei 2012, 13:04:33
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  Noord Canada  |  Toestand van de wegen 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Toestand van de wegen  (gelezen 1398 keer)
Hans B
RV USA always wanted to experience the impossible, do it the American way. Go RVing.
Jr. Member
**

Gehele zomer 2008 TE HUUR

« Gepost op: 20 Februari 2007, 10:38:42 »

Ik postte al eens eerder een berichtje dat ik deze zomer met eigen camper naar Alaska op en neer ga.
Mijn vraag is "hoe is de toestand van de wegen".
Ik heb het plan om vanaf Watson Lake via Ross River naar Dawson te gaan en vandaar naar Tok (AK).
Op de wegenkaarten die ik heb zie ik dat nagenoeg dit hele stuk 'unpaved' is.
Ik hoef niet met 100 km p/u de afstand af te leggen, maat 10 km p/u is mij ook iets te langzaam.
Hoe goed of hoe slecht is dit, wat kan ik verwachten.

Hans
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #1 Gepost op: 8 Maart 2007, 18:34:43 »

Hmmm, het lijkt erop dat je een pioneer bent in dat gebied.... Smiley
Hans B
RV USA always wanted to experience the impossible, do it the American way. Go RVing.
Jr. Member
**

« Antwoord #2 Gepost op: 9 Maart 2007, 17:22:22 »

Ja, dat gevoel heb ik ook.
Ik verwacht niet dat er onmiddellijk hordes mensen naar Alsaka gaan.
Laat ik dan maar de pionier zijn die straks anderen kan helpen.

Hans
dedas
Full Member

« Antwoord #3 Gepost op: 19 Maart 2007, 22:47:56 »

Nieuw op dit forum, maar niet in Canada.
De route, die je bedoelt, The Campbell Highway, is van Watson Lake tot vlak voor Carmacks 
onverhard en dat is zo'n 900 km. 50-60km/h is wel het maximum als je niet als een uitgeperste
sinasappel je doel wilt bereiken. Het vervolg naar Dawson City is wel verhard over 375 km. Echt
veel sneller gaat het hier toch ook niet, gezien de toestand van de weg. Wat in de zomer wordt hersteld
vriest in de winter weer kapot. Na Dawson City is het weer onverharde weg. Ondanks dat je niet op kan
schieten is het wel zeer de moeite waard. Als je thuis nog een oude kentekenplaat hebt liggen, neem
die dan mee en hang hem, bij wijze van signatuur, op in Watson Lake.
Hans B
Jr. Member
**

« Antwoord #4 Gepost op: 23 Maart 2007, 16:10:30 »

Ja, een oude kentekenplaat meenemen, daar zat ik ook aan te denken toen ik het verhaal las van het "bos" in Watson Lake las.
Ik heb zeer veel goede verhalen gehoord over de Campbell Highway.
Moet een zeer prachtige route zijn en veel minder druk dan de Alaska Highway.
Zal wel komen omdat die niet geplaveid is.
Een tweede reden is dat we het stuk Watson Lake - Whitehorse niet 2x willen rijden.
Het is 350 mile (550 km) onverhard naar Carmacks.
Vanaf Dawson City naar Tok is nog eens 100 ml onverhard.

Ik ga zeker te voren in Watson Lake vragen hoe het er voorstaat.

Hans

fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #5 Gepost op: 5 Mei 2007, 23:13:43 »

Onze trip in Yukon en Alaska ligt al weer meer dan 10 jaar terug en we reden toen niet zelf (groepsreis in een Ford busje met tenten), maar ik herinner me de Top of the World Highway tussen Dawson en Tok als schitterend mooie weg. Het is wel allemaal onverhard en ik weet natuurlijk niet, hoe jou "bakbeest" zich op dat soort wegen gedraagt Hans. Persoonlijk heb ik er alleen maar mooie herinneringen aan. Ik weet niet wanneer je daar zult zijn, maar ik zal in Dawson wel eerst naar de toestand van de weg informeren. Ik heb van mensen gehoord, die halverwege weer moesten omdraaien, omdat de weg wegens sneeuw gestremd was.
We hebben toen ook de Dempster Highway gereden van Dawson naar Inuvik en terug. Dat ging gelijk op de eerste kilometers al mis: Een steen sloopte het raam naast de bijrijder. Nadat we dit met plastic en ducktape hadden 'gerepareerd' reden we toch verder helemaal naar Inuvik en weer terug. Pas in Dawson kon het raam echt worden gerepareerd. Ondanks de schrik op die eerste paar kilometers van de Dempster was het een prachtige trip en ik zou het zo weer doen. Schitterende vergezichten en een leegte, die je in Europa nergens meer vindt. Het probleem is meestal, dat veel verhuurders van campers het rijden op de Dempster niet toestaan. Maar dat probleem heb jij gelukkig niet Hans.
Eerlijk gezegd ben ik haast een beetje jaloers op jou. De Yukon en Alaska zijn schitterende bestemmingen, die ik graag nog weer zal bezoeken. Ik hoop dan ook Hans, dat je na afloop van de reis jouw belevenissen met ons wilt delen. Goede reis!
Franziska
Hans B
Jr. Member
**

« Antwoord #6 Gepost op: 6 Mei 2007, 21:18:07 »

WE hebben besloten de weg noordelijk via de Cassier Hwy en de Campbell Hwy (onverhard) te maken, terug zullen we dan de Alaskan Hwy nemen.
Ik ben benieuwd wat we allemaal tegenkomen.

Hans
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #7 Gepost op: 6 Mei 2007, 23:01:23 »

Hallo Hans,
Als je de Cassiar Highway rijdt, moet je beslist een bezoek aan Stewart en Hyder brengen. Stewart is nog in Canada, Hyder in Alaska. Hyder noemen ze ook de 'friendliest ghosttown in Alaska' en dat terecht: behalve een bar, een tankstation en een post office is er eigenlijk niets, maar leuk is het wel. Ook de Bear en de Salmon Glacier zijn heel zeker de moeite waard.
Verder noordelijk op de Cassiar Highway hebben we toen op een wel heel aparte camping gestaan: Mighty Moe's. Mighty Moe, de beheerder van de camping, verzameld namelijk van alles en nog wat en decoreert zijn camping ermee. Ik weet niet, of de camping nog bestaat, maar zo ja moet je er beslist een kijkje nemen.
Groetjes,
Franziska
Hans B
Jr. Member
**

« Antwoord #8 Gepost op: 7 Mei 2007, 11:32:02 »

Hallo Franziska,
bedankt voor je tips.
Steward/Hyder stond al in m'n schema.
Ook de camping zal ik opnemen.

Meer tips zijn welkom.
Hans
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  Noord Canada  |  Toestand van de wegen « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.