Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
17 Mei 2012, 13:06:38
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  De meest populaire route door British Columbia & Alberta 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2
Auteur Topic: De meest populaire route door British Columbia & Alberta  (gelezen 1250 keer)
BelCan75
Full Member

Canada Kicks Ass!!

« Gepost op: 9 Maart 2007, 22:20:26 »

Beste Forum leden,

Ik heb een hele leuke reisroute online gezet.  Ik heb al regelmatig mensen gehad die mij vroegen om hun te helpen met een leuke route door British Columbia & Alberta.  Sinds ik dat al zo dikwijls gedaan had, heb ik besloten om een route online the zetten.

Het gaat om een algemene route beschrijving doorheen British Columbia en Alberta die door de meesten gevolgd wordt als ze deze richting uitkomen voor een reis of eventuele orientatie reis. De route die ik beschreven heb kan gedaan worden met de auto of een camper en het is een voorbeeld route waar je dan je eigen route op kan baseren. Met de auto heb je dan de keuze om op hotel te gaan of je kan ook naar een motel, Bed & Breakfast of je kan natuurlijk ook gaan camperen. En met de camper kan je op verschillend kampeergronden verblijven en kan je je eigen reis ritme bepalen.

Deze route is het beste te doen in 3 tot 4 weken en de route vertrekt en eindigt in Vancouver. In de route beschrijving staan websites waar je auto's of campers kan huren, het aantal km's per dag, wat de moeite is om te bezoeken, mogelijke verblijfplaastsen, kleine kaarten met de route en natuurlijk ook een deel foto's.

Voor diegenen die geinteresseerd zijn kunnen eens kijken op de volgende link: http://www.angelfire.com/super2/nationalparks/BCroute.html (Het zijn 5 pagina's in totaal!)

Veel plezier ermee!
Groetjes uit een nat Vancouver,
Ann  Smiley
« Laatste verandering: 19 April 2007, 06:36:24 door BelCan75 » Gelogd

Kom eens langs op mijn blog & foto album van CANADA: http://anninbc.spaces.live.com/

Angie
Newbie
*

« Antwoord #1 Gepost op: 10 Maart 2007, 11:45:04 »

Wow! Ik ga daar es ff op me gemak voor zitten om dit allemaal te bekijken en te lezen! Wij zijn bezig met het plannen van een 3 weekse reis en er zal vast wel wat van onze gading tussen zitten! bedankt alvast!

Dit jaar dan een keer Canada?
BelCan75
Full Member

Canada Kicks Ass!!

« Antwoord #2 Gepost op: 10 Maart 2007, 18:59:19 »

Hoi Angie,

Ik hoop dat je er iets aan hebt.  Deze route kan gerust gedaan worden in 3 weken.  Mijn beschrijving is ietsje langer, maar dan kan je ook wel heel veel.  Inkorten kan je altijd zelf doen en je kan er dingen bijvoegen...sommige mensen doen zo'n trip in 2 weken.  Het is maar een voobeeld waar ik de mooiste plekken aangeef en sommige plekken die zeker niet te missen zijn. 

De website is een beetje traag en het duurt even voordat alle foto's te voorschijn komen, het is maar dat je het weet!

Vele groetjes uit Vancouver,
Ann Smiley

Kom eens langs op mijn blog & foto album van CANADA: http://anninbc.spaces.live.com/

Hans B
RV USA always wanted to experience the impossible, do it the American way. Go RVing.
Jr. Member
**

Gehele zomer 2008 TE HUUR

« Antwoord #3 Gepost op: 11 Maart 2007, 14:28:02 »

Hallo Ann,
de route die je beschrijft is inderdaad heel erg mooi.
Wij hebben (behalve Jasper - Vancouver) alles gereden in 2005.

Hans
ellenjoan
Newbie
*

Groetjes vanuit het warme Spanje

« Antwoord #4 Gepost op: 18 Maart 2007, 08:46:43 »

Hé wat een toeval, t was nu al effe geleden dat ik nog op deze forum was maar tof zeg !

Wij doen in mei de noordelijke route, bijna identiek aan jouw beschrijving:Thu17/5. Alicante-Londen-Calgary

Fri 18/5. Calgary-Exshaw- Banff- Exshaw: 138 km
Sat 19/5. Exshaw – Sunwapta falls resort: 240 km: 3h 1/2
Sun 20/5. Sunwapta Falls resort – Jasper: 60 km
Mon 21/5. Jasper –Mount Robson-Clearwater   : 319 km
Tue 22/5: Clearwater
Wed 23/5.  Clearwater – Kamloops – Cache Creek – Clinton-70 mile 320 km
Thu 24/5. 70 mile - Clinton-Lillooet-Pemberton: 250 km
Fri 25/5. Pemberton-Whistler-Squamish-Horseshoe Bay: 156 km
Sat 26/5.Horseshoe Bay-Nanaimo-Tofino-Ucluelet: 237 km
Sun 27/5. Ucluelet-Campbell River- Nanaimo-Victoria: 300 km
Mon 28/5 Victoria -Vancouver:
Thu 29/5.Vancouver
Wed 30/5:  Vancouver-Londen-Brussels-Alicante

Enkele uitschieters zijn er omdat we in ranches willen gaan slapen, bij de paardekes, zo missen we de onze misschien niet zo veel.
Ik ga rap je reisverslag eens lezen en wie weet komen we elkaar ginder wel tegen (hahaha, op het openingsconcert van "The Police" bijvoorbeeld in Vancouver op 28/5).

Doei

Eva

BelCan75
Full Member

Canada Kicks Ass!!

« Antwoord #5 Gepost op: 18 Maart 2007, 21:13:41 »

Hallo Eva,

Die website heeft soms wat tijd nodig om te laden, dus je kan ook even kijken op: http://www.angelfire.com/super2/nationalparks/BCroute.html (ook 4 pagina's in totaal)...deze website is een beetje sneller, maar je hebt er wel de pop up windows. Angry

Je route ziet er in elk geval goed uit!  Dat zal wel lekker worden...je gaat in de Canadese Rockies wel nog sneeuw vinden en bevroren meren en sommige plaatsen kunnen dan ook nog gesloten zijn.  Het is maar dat je het weet!

Vele groetjes en wie weet tot in Vancouver!  Grin
Ann Smiley

ellenjoan
Newbie
*

« Antwoord #6 Gepost op: 19 Maart 2007, 19:16:48 »

Hé daar ons belgske !!!

Ken je dit B&B in Vancouver...

www.vanessas.ca

heb er goeds over gelezen in een ander reisverslag.

Of heb je een aanrader voor ons (4p, 2 kamers), misschien moet jij kamers gaan verhuren...? Je weet ...de meeste mensen gaan altijd t liefst bij "onze" mensen hé.

BelCan75
Full Member

Canada Kicks Ass!!

« Antwoord #7 Gepost op: 24 Maart 2007, 19:08:59 »

Hallo Eva,

Sorry voor mijn late reactie!  Undecided  Persoonlijk heb ik geen ervaringen met dit B&B in Victoria.  Er zijn een heel deel te vinden in Victoria.  Je kan eens kijken op http://www.bbcanada.com/, dat is een website met heel wat B&B's over heel Canada. Je kiest er voor British Columbia, dan voor The Islands en dan Victoria, je krijgt dan de volgende lijst voor je: http://bbcanada.com/british_columbia/the_islands/victoria

Ik stel voor dat je daar eens zoekt..er zal wel iets tussen zitten wat je aanstaat!

Groetjes,
Ann Smiley

ellenjoan
Newbie
*

« Antwoord #8 Gepost op: 25 Maart 2007, 08:32:04 »

Hey Ann,

ja al die lijsten van B&B heb ik al uitgepluisd maar het is toch zo leuk om ergens naar toe te gaan alwaar een ander al geweest is en alleen maar positiefs te evrtellen valt.

Ik zou jou bijvb meer vertrouwen dan wat ik in een boekje of op internet lezen kan.

Een suggestie voor Vancouver ?

P.S. Ga je naar het concert van The Police op 28/5 ?

groetjes,

Eva

BelCan75
Full Member

Canada Kicks Ass!!

« Antwoord #9 Gepost op: 2 April 2007, 17:19:54 »

Hallo Eva,

Weer zo'n super late reactie...haha. Neen, ik ga niet naar The Police op 28/5. Jij wel misschien?  Wink  Wel, de enige B&B's waar ik iets van weet omdat er kennissen van ons verblijven zijn de volgende:

*Locarno Beach B&B:  http://www.locarnobeach.com/  Dit B&B is gelegen aan Jericho beach in Vancouver, niet op wandel afstand van het centrum maar wel een heel mooi B&B dichtbij 1 van de mooiste stranden in Vancouver.

*Nelson Bed 8 Breakfast: http://www.downtownbedandbreakfast.com  Een mooi B&B met super vriendelijke mensen en mooi gedecoreerde kamers.

*The Langtry: http://www.thelangtry.com/home.html  Dit zijn meer gemeubelde appartementjes, niet zozeer een hotel of Bed & Breakfast.  Deze zijn gelegen recht in het centrum van Vancouver.  Het zijn mooie en propere appartementen.

Als ik er nog kan bedenken waar ik van weet dat ze degelijk zijn dan laat ik het jou weten, ok!

Groetjes uit Vancouver,
Ann Smiley

fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #10 Gepost op: 3 Mei 2007, 11:05:54 »

Hallo Ann,
Wat een prachtige website, zeg! Smiley
Het toeval wil het, dat ik bijna exact dezelfde route voor onze reis in september dit jaar heb uitgestippeld. We zullen in totaal 24 dagen met een huurcamper door Westcanada reizen.
Mijn man en ik zijn wel eens vaker in Canada geweest, sterker nog we hebben ons daar leren kennen,  en doen dan meestal wat kortere routes met veel tijd voor sightseeing en wandelingen. Maar dit jaar ligt dat een beetje anders. We reizen dit jaar namelijk samen met mijn ouders uit Zwitserland en voor hun is dit de eerste een waarschijnlijk laatste reis door deze regio. Dus willen we ze natuurlijk zo veel mogelijk van BC en Alberta laten zien. Toch willen we geen te gehaaste toestand van krijgen en ik heb dan ook geprobeerd, om zo veel mogelijk rust of tenminste korte rijdagen in de route op te nemen. Ik ben benieuwd, wat je van mijn route vindt:

9 september: vlucht naar Vancouver
10 september: Vancouver
11 september: ophalen camper, overnachting in regio Vancouver
12 september: Vancouver - Cache Creek
13 september: Cache Creek - Clearwater
14 september: Clearwater
15 september: Clearwater (het lange bezoek aan deze plaats komt, omdat mijn oom en tante hier wonen en wij ze dus zullen opzoeken)
16 september: Clearwater - Jasper
17 september: Jasper
18 september: Jasper of Jasper - Abraham Lake (David Thompson Resort)
19 september: Jasper - Lake Louise of Abraham Lake - Lake Louise
20 september: Lake Louise - Banff
21 september: Banff
22 september: Banff - Yoho NP - Golden
23 september: Golden - Revelstoke
24 september: Revelstoke - Kelowna of Revelstoke - Nakusp
25 september: Kelowna of Nakusp - Kelowna
26 september: Kelowna - Manning PP
27 september: Manning PP - Vancouver
28 september: Vancouver - Nanaimo - Port Alberni
29 september: Port Alberni - Tofino
30 september: Tofino
1 oktober: Tofino
2 oktober: Tofino - Victoria
3 oktober: Victoria
4 oktober: Victoria - Vancouver
5 oktober: inleveren camper, retourvlucht naar Nederland / Zwitserland
6 oktober: aankomst Nederland / Zwitserland

We hebben bewust behalve in Jasper nog geen campings gereserveerd. Zo kunnen we inspelen op het weer en andere omstandigheden en de route na gelang aan onze wensen aanpassen. Dacht je, dat het bovenstaande programma haalbaar is en niet te gestrest voor een echtpaar op pensioensleeftijd? Alle reacties ook van andere lezers zijn welkom.
Groetjes,
Franziska
BelCan75
Full Member

Canada Kicks Ass!!

« Antwoord #11 Gepost op: 3 Mei 2007, 18:05:53 »

Hoi Franziska,

Dank je wel! Grin  Jullie route ziet er zeker wel goed uit met hier en daar wat langere periodes op 1 plaats, wat zeker een goed idee is en niet zo'n gejaag zal zijn.  En 24 dagen is zeker voldoende voor zo'n reis. 

Ik vroeg me enkel af waarom je niet eerst van Vancouver naar Vancouver Island zou gaan. En dan van Vancouver Island uit richting Cache Creek.   Waarom ik dit zeg is omdat je danwaarschijnlijk een stuk omrijdt en meer tijd nodig hebt voor je route te doen.  Het lijkt me gemakkelijker als je van Vancouver Island in Nanaimo de ferry neemt richting Horseshoe Bay en dan ben je zo op de Highway 99 noord waarts.  Ik denk echt dat je daar ook wat tijd door kan uitsparen.  En je kan die dagen dan weer ergens anders gebruiken.  Ik denk als je terug komt van de Canadese Rockies dat je wel het gevoel hebt dat je genoeg rond gereden hebt en de rest is dan misschien ook niet meer zo indrukwekkend?  Ik zou eindigen in Vancouver en dan daar nog een dagje uitnemen om wat uit te rusten.  Het is maar een idee, he

Als ik zelf de route zou doen, dan zou ik die als volgt doen ...maar jullie moeten natuurlijk doen wat voor jullie gepast is!

9 september: vlucht naar Vancouver
10 september: Vancouver
11 september: ophalen camper, overnachting in regio Vancouver
12 september: Vancouver - Victoria
13 september: Victoria
14 september: Victoria - Tofino
15 september: Tofino - Pacific Rim NP - Ucluelet
16 september: Tofino (whale watching)
17 september: Tofino - Whistler
18 september: Whistler (gondola tot de top van Whislter Mountain, of wandelen in het dorp en aan de omliggende meren)
19 september: Whistler - Clearwater
20 september: Clearwater
21 september: Clearwater
22 september: Clearwater - Jasper
23 september: Jasper
24 september: Jasper - Lake Louise
25 september: Lake Louise - Yoho NP (Field)
26 september: Yoho NP - Banff
27 september: Banff
28 september: Banff - Kootenay NP - Golden
29 september: Golden - Revelstoke
30 september: Revelstoke - Kelowna of Nakusp
1 oktober: Kelowna of Nakusp
2 oktober: Kelowna of Nakusp - Manning Park
3 oktober: Manning Park - Vancouver
4 oktober: Vancouver
5 oktober: inleveren camper, retourvlucht naar Nederland / Zwitserland
6 oktober: aankomst Nederland / Zwitserland

Ik weet niet of dat beter uitkomt voor julle of niet, maar dan heb je echt overal minstens een volledige dag en ook wat tijd om te rusten.  Je ziet maar of het van pas komt, zoniet dan is jullie trip net zo goed! Smiley  Als er nog vragen zijn, mag je die zeker stellen!

Vele groetjes uit Vancouver,
Ann Smiley

fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #12 Gepost op: 3 Mei 2007, 22:58:52 »

Hallo Ann,

Bedankt voor jouw snelle reactie. Op zich is je voorstel logisch, om eerst Vancouver Island te bezoeken en daardoor wat tijd te winnen. Maar het heeft wel een reden, dat wij pas aan het einde van de reis naar Vancouver Island gaan. Mijn oom en tante zijn namelijk alleen in de zomer in BC, voor de wintermaanden gaan zij terug naar Zwitserland. Omdat zij meestal eind september / begin oktober uit Clearwater vertrekken, moeten wij zien zo snel mogelijk in Clearwater te komen. Je zult je misschien afvragen, waarom we dan niet gewoon eerder naar Canada vertrekken. Wel dat heeft weer met het werk te maken, want wij mogen tot eind september niet meer dan 3 aaneensluitende weken vakantie opnemen. Vandaar dat wij direct na het ophalen van de camper richting Clearwater vertrekken. Nog een reden om Vancouver Island aan het einde van de reis te bezoeken is, dat het daar waarschijnlijk begin oktober nog iets warmer is dan in de Rockies.
Voor de rest heb ik geprobeerd, de hoogtepunten van Westcanada in mijn route te verwerken en daarbij ook nog een paar plaatsen in te bouwen, die ik zelf nog niet heb gezien. Daarbij hoort bij voorbeeld de Fraser Canyon en de Okanagan Valley, die ik deze keer boven de route via Whistler verkoos, omdat ik daar al twee keer geweest ben.
En een laatste punt, die mijn routekeuze bepaalde is, dat wij liever niet meer dan 300km per dag willen rijden. Vandaar, dat ik bij voorbeeld liever niet in een keer van Whistler naar Clearwater wil rijden.
Je ziet, ik had goede redenen voor mijn routekeuze. Toch nogmaals bedankt voor jou hulp / commentaar. Een andere kijk op de zaak is altijd verfrissend. Misschien dat ik sommige van jou voorstellen toch nog kan omzetten in mijn planning.
Hartelijke groeten,
Franziska
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #13 Gepost op: 3 Mei 2007, 23:16:19 »

Hallo Ann,
Daar ben ik nog een keer. Nog even over jouw opmerking, dat we Vancouver Island misschien niet meer zo indrukwekkend zullen vinden, als we dit aan het eind van de reis doen. Daar ben ik eerlijk gezegd niet zo bang voor. Zoals ik geloof ik al geschreven heb, kom ik oorspronkelijk uit Zwitserland en mijn ouders wonen er nog steeds. Dus bergen zijn niet echt nieuw voor ons, alhoewel ik toegeef, dat de Rockies prachtig zijn en heel anders dan de Alpen. Toch heeft de zee, die we in Zwitserland dus niet hebben, een beetje een magische aantrekkingskracht op ons Zwitsers. Dus ik denk, dat we Vancouver Island ook aan het einde van de reis indrukwekkend zullen vinden. Daar ben ik niet zo bang voor.
Bovendien is Vancouver Island ook nieuw terrein voor mijn man en mezelf. We zijn al wel in Vancouver, Whistler, Wells Gray, de Rockies en Glacier en Revelstoke geweest, maar helaas nog nooit op Vancouver Island. Dus dit is een lang gekoesterde droom, die eindelijk uitkomt.
Nogmaals groetjes uit het 'hoge noorden' van Nederland (Groningen),
Franziska
BelCan75
Full Member

Canada Kicks Ass!!

« Antwoord #14 Gepost op: 4 Mei 2007, 00:25:05 »

Hallo Franziska,

Ik had wel zo'n voorgevoel dat dat een reden van jullie was om zo snel mogelijk naar Clearwater te gaan!  Wel, in dat geval denk ik dat je route zeker goed zit en heb je overal voldoende tijd.  En van het indrukwekkende gesproken, dat hangt ook weer af van persoon tot persoon.  Eerlijk gezegd voor mezelf is alles hier indrukwekkend...hehe, van de Canadese Rockies tot de stranden van Tofino of een wandeling in Stanley Park.  Ik woon ondertussen al 7 jaar in de Vancouver regio en de stad met de oceaan en bergen er omheen wordt ik echt niet beu, hoor!  Grin 

Ik kan me wel voorstellen dat als je van Zwitserland komt dat de bergen niet meer zo impressief zijn, want de Canadese Rockies zijn niet zo hoog als de Alpen (die ik ook al bezocht heb)...maar in de Canadese Rockies vind ik die blauwe meren zo schitterend, ik kan er niet genoeg van krijgen! Wink  Je verteld me ook dat je zelf nog niet op Vancouver Island bent geweest, wel dan gaat dat zeker de moeite waard zijn want de zichten over de Pacific Ocean zijn prachtig.  Tofino en Pacific Rim National Park zijn zeker de moeite om te bezoeken.  Heeeerlijk!

Ik denk dat je niet onmiddellijk een betere route kan doen in jullie geval!  Moesten er nog vragen zijn, dan stel ze gerust!
Groetjes,
Ann Smiley

PS: Ik weet niet of je mijn computer wallpapers (achtergronden) al gezien hebt...maar staan wat mooie bij van Vancouver Island.  Je kan eens kijken op: http://abadjura.topcities.com/Wallpapers/Wallpapers.html

Pagina's: [1] 2
Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  De meest populaire route door British Columbia & Alberta « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.