Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
17 Mei 2012, 13:09:15
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  De meest populaire route door British Columbia & Alberta 0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2]
Auteur Topic: De meest populaire route door British Columbia & Alberta  (gelezen 1250 keer)
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #15 Gepost op: 4 Mei 2007, 12:20:58 »

Wat een prachtige foto's Ann! Heb je die allemaal zelf genomen? En ik dacht, dat ik al heel wat mooie plaatjes van Westcanada had, maar die van jou zijn echt schitterend! Ik zal er zeker iets van downloaden.
Ik kan je liefde voor Vancouver heel goed begrijpen. Ook ik vind het een schitterende stad met alle faciliteiten van een metropool en toch zo dicht bij de natuur. Als ik ooit nog zou overwegen, om naar Canada te emigreren, dan staat Vancouver hoog op het verlanglijstje van mogelijke woonplaatsen.
Ik heb trouwens wel eens een jaar in Canada gewoont, maar dat is bijna 20 jaar geleden en ik verbleef helemaal aan de andere kant van het land in de buurt van Montreal. Ik nam toen deel aan een uitwisselingsprogramma van afs, woonde een jaar bij een gastgezin en ging naar middelbare school. Sindsdien koester ik een grote liefde voor dit land en kom telkens terug met vakantie. Op een reis in 1995 door Westcanada en Alaska ontmoette ik mijn toekomstige echtgenoot, die dus Nederlander is. Vandaar dat ik Zwitserland heb achtergelaten en nu al weer 9 jaar in Nederland woon.
Ondanks dat ik dus oorspronkelijk uit Zwitserland kom en bergen niets nieuws voor me zijn, vind ook ik de Canadese Rockies schitterend. De meren zijn inderdaad kleine juweeltjes en überhaupt voelt het heel anders, doordat nog alles zo wild is. Anders dan in de Alpen komt het bos echt nog tot diep in het dal voor en vind je er nog een hoop wilde dieren, die in Europa al lang zijn verdwenen. Dus we gaan ons ook in de bergen zeker niet vervelen. Maar natuurlijk verheug ik me ook heel erg op Vancouver Island en de zee.
Trouwens nog een vraagje over Stanley Park. Ik heb gehoord, dat verschillende stormen deze winter een behoorlijke ravage hebben aangericht met omgewaaide bomen en dergelijke. Zijn de wegen intussen weer een beetje begaanbaar en is een bezoek nog steeds de moeite? Ik dacht eraan om eventueel fietsen te huren en daarmee rond het park te rijden. Heb je daar ervaring mee en kun je misschien een fietsverhuurder aanbevelen?
Nogmaals bedankt voor alle informatie. Groetjes,
Franziska 
BelCan75
Full Member

Canada Kicks Ass!!

« Antwoord #16 Gepost op: 4 Mei 2007, 22:03:16 »

Hallo Franziska,

Eerst en vooral moet ik dan toch wel zeggen dat jou Nederalnds perfect is, hoedje af! Cheesy  Wel geweldig dat je toekomstige man in Canada bent tegen gekomen, maar zo zie je maar hoe het leven kan gaan. Mijn man is Canadees en ik ben 7 jaar geleden naar hier verhuisd om bij hem te komen wonen. Ja die foto's heb ik allemaal zelf genomen, ik heb het geluk gehad om vele plekken regelmatig te bezoeken en dan kan je soms wel het juiste moment van de dag afwachten.  Fotografie is wel een hobby van me en als ik wat tijd heb ben ik er met de camera op uit. Smiley

Wat Stanley Park betreft...ja er is in november een hevige wind storm geweest die zeker 10,000 bomen heeft omgewaaid.  Het meeste van het park is in goede staat, maar ik denk dat er nog een klein gedeelte van de seawall gesloten is (bij de Siwash Rock).  Dat gebied was het ergste getroffen en ze raden ook aan om niet te diep in het bos te gaan, maar op de seawall is het geen probleem.  Ik denk dat ze hard aan het werken zijn om dat kleine gedeelte aan de Siwash Rock weer te openen, maar of dat tegen de zomer gaat gebeuren weten we nog niet.  Misschien is het wel open tegen dat jullie komen.  Een bezoek is zeker nog steeds de moeite waard, het park is nog steeds zo mooi als het was voorheen.  Ik ben niet meer in Stanley Park geweest sinds die wind storm, dus ik ben niet zeker hoe het er eigenlijk aan toe is.  Mijn familie komt in juni, dus we zullen dan zeker Stanley Park weer gaan bezoeken en dan breng ik wel verslag uit!  Ik heb alvast wat info kunnen vinden op de officiele Stanley Park website, het ziet er naar uit dat het meeste van het park toegankelijk is. Ze zetten daar de informatie op die website van welke delen open zijn en welke gesloten zijn: http://www.city.vancouver.bc.ca/parks/parks/stanley/restoration/access.htm

Fietsen huren kan zeker en is wel een leuk idee, dan kan je het hele park zien.  Je kan best fietsen huren bi Bayshore Bike Rentals, ligt aan het begin van Stanley Park op Denman Street aan de kant van de Canada Place:  http://www.bayshorebikerentals.ca/

Veel succes ermee en al die informatie is graag gedaan! 
Groetjes,
Ann

PS: Als je nog meer info wil, je weet me te vinden!  Grin

Kom eens langs op mijn blog & foto album van CANADA: http://anninbc.spaces.live.com/

fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #17 Gepost op: 5 Mei 2007, 20:01:35 »

Hallo Ann,
Hartelijk dank voor de complimenten betreffend mijn Nederlands. Maar het Nederlands is helemaal niet zo moeilijk om te leren, als je Duits als moedertaal hebt. Bovendien zijn talen een beetje een hobby van mij, wat altijd van pas komt, als je grootste hobby het reizen is.
Ik heb intussen jouw plaatje van Lake Beauvert als achtergrond op onze beeldscherm gezet. Zo kan ik elke keer wegdromen, als ik achter de computer zit.
Bedankt voor de informatie betreffend Stanley Park. Als ik in de toekomst nog meer vragen heb, weet ik je te vinden.
Groetjes en alvast veel plezier met jouw familie,
Franziska
Pagina's: 1 [2]
Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  De meest populaire route door British Columbia & Alberta « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.