Hallo Franziska,
Eerst en vooral moet ik dan toch wel zeggen dat jou Nederalnds perfect is, hoedje af!

Wel geweldig dat je toekomstige man in Canada bent tegen gekomen, maar zo zie je maar hoe het leven kan gaan. Mijn man is Canadees en ik ben 7 jaar geleden naar hier verhuisd om bij hem te komen wonen. Ja die foto's heb ik allemaal zelf genomen, ik heb het geluk gehad om vele plekken regelmatig te bezoeken en dan kan je soms wel het juiste moment van de dag afwachten. Fotografie is wel een hobby van me en als ik wat tijd heb ben ik er met de camera op uit.
Wat Stanley Park betreft...ja er is in november een hevige wind storm geweest die zeker 10,000 bomen heeft omgewaaid. Het meeste van het park is in goede staat, maar ik denk dat er nog een klein gedeelte van de seawall gesloten is (bij de Siwash Rock). Dat gebied was het ergste getroffen en ze raden ook aan om niet te diep in het bos te gaan, maar op de seawall is het geen probleem. Ik denk dat ze hard aan het werken zijn om dat kleine gedeelte aan de Siwash Rock weer te openen, maar of dat tegen de zomer gaat gebeuren weten we nog niet. Misschien is het wel open tegen dat jullie komen. Een bezoek is zeker nog steeds de moeite waard, het park is nog steeds zo mooi als het was voorheen. Ik ben niet meer in Stanley Park geweest sinds die wind storm, dus ik ben niet zeker hoe het er eigenlijk aan toe is. Mijn familie komt in juni, dus we zullen dan zeker Stanley Park weer gaan bezoeken en dan breng ik wel verslag uit! Ik heb alvast wat info kunnen vinden op de officiele Stanley Park website, het ziet er naar uit dat het meeste van het park toegankelijk is. Ze zetten daar de informatie op die website van welke delen open zijn en welke gesloten zijn:
http://www.city.vancouver.bc.ca/parks/parks/stanley/restoration/access.htmFietsen huren kan zeker en is wel een leuk idee, dan kan je het hele park zien. Je kan best fietsen huren bi Bayshore Bike Rentals, ligt aan het begin van Stanley Park op Denman Street aan de kant van de Canada Place:
http://www.bayshorebikerentals.ca/Veel succes ermee en al die informatie is graag gedaan!
Groetjes,
Ann
PS: Als je nog meer info wil, je weet me te vinden!