Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
17 Mei 2012, 13:16:43
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Algemeen  |  Canada Algemeen  |  Waar in Canada zou je willen wonen ? 0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Waar in Canada zou je willen wonen ?  (gelezen 1946 keer)
ellenjoan
Newbie
*

Groetjes vanuit het warme Spanje

« Gepost op: 21 April 2007, 08:24:03 »

Mocht je kiezen....waar zou je in Canada willen wonen en waarom ?

Eva

BelCan75
Full Member

Canada Kicks Ass!!

« Antwoord #1 Gepost op: 21 April 2007, 21:51:26 »

Vancouver Cheesy  Oh, maar daar woon ik al!  Cheesy  Ik zou ook wel lekker kunnen aarden in Jasper, recht in de Canadese Rockies...lijkt me heerlijk. Calgary lijkt me ook wel mooi, vooral omdat het niet zo ver is van de Canadese Rockies is en ik hou ook wel van de handigheden die een stad te bieden heeft.

Groetjes,
Ann Smiley

Kom eens langs op mijn blog & foto album van CANADA: http://anninbc.spaces.live.com/

nancieke
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: 29 Februari 2008, 20:17:13 »

Ho, dat is infeite een moeilijke vraag, ik weet het zozeer nog niet, maar er zouden in ieder geval, bergen , mooie meren en veel groen moeten zijn.Ik heb het toch een beetje voor B.C en N.B.
groetjes Nancy Smiley Kiss
tdv
Newbie
*

« Antwoord #3 Gepost op: 1 Juni 2008, 13:14:34 »

Hoi,

Om die vraag te kunnen beantwoorden moet je eerst alles gezien hebben, toch. En dat heb ik nog lang niet!!

Maar van het stukje wat ik gezien heb(BC en Alberta) zou ik het liefst in de omgeving van Banff wonen. Binnen een redelijke straal heb je zoveel natuur, daar raak je je hele leven niet uitgekeken.

Greetzz
Toon

Rondje West Canada
Websiteadres: http://communities.zeelandnet.nl/data/canada_travelers/index.php?page=1
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #4 Gepost op: 1 Juni 2008, 22:42:11 »

Om deze vraag te kunnen beantwoorden, zou ik inderdaad nog veel meer van Canada gezien moeten hebben dan wat ik tot nu toe gezien heb. Maar voor een concrete keuze komen helaas meer dingen om de hoek kijken, dan alleen waar ik graag zou willen wonen.
Ook ik vind de Rockies, Vancouver en de Westkust prachtig, maar zou ik daar ook een baan kunnen vinden, kun je daar wel betaalbaar wonen etc.? Toch wel belangrijke vragen, als je emigratie overweegt. Tenminste voor mij wel. Ik heb daarom ook weinig begrip voor mensen, die één keer ergens met vakantie zijn geweest en vervolgens direct willen emigreren. Het dagelijkse leven is toch wel heel anders dan een vakantie! Als die ruimte en rust, die je tijdens een vakantie zo waardeert, zouden in het dagelijkse leven ook hinderlijk kunnen zijn: urenlange wegen naar het werk, eenzaamheid want de buren wonen een paar mijlen verderop etc.
Natuurlijk is het hier niet mijn bedoeling, iemand te kwetsen of iedereen met emigratieplannen als dromer af te schetsen. Ik wil alleen zeggen, dat vakantie iets anders is dan emigratie en dat je voor je een besluit voor emigratie naar een bepaalde plaats neemt, wel degelijk ook over dat soort praktische vragen moet nadenken.
Succes iedereen! Groetjes,
Franziska
pietervds
Newbie
*

« Antwoord #5 Gepost op: 2 Maart 2009, 10:00:21 »

Alaska, maar uit praktisch economische overwegingen zou ik toch meer tegen de grens met de vs gaan wonen. Absoluut niet in Quebec, want hoewel mooi trekt me dat totaal niet en heb ik een redelijke aversie wat betreft frans
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #6 Gepost op: 2 Maart 2009, 17:57:14 »

Jammer Pieter, dat je zo een hekel aan het Frans hebt. Ik heb als middelbare scholiere een jaar bij een gastgezin in Québec gewoont en de Québécois als bijzonder gastvrij en hartelijk ervaren. Nu 20 jaar verder heb ik er nog steeds vrienden en ook al hebben we maar sporadisch contact, als ik er weer kom, voelt alsof ik nooit weggeweest ben. En ja dat Frans: Dat valt echt wel te leren! Je moet het alleen willen. Maar goed ieder zijn eigen keuze.
Groetjes,
Franziska
BelCan75
Full Member

Canada Kicks Ass!!

« Antwoord #7 Gepost op: 2 Maart 2009, 19:00:04 »

Hallo Pieter,

Ik ben ook niet zo gek op Frans, maar ik heb toch wel van velen gehoord dat Quebec erg mooi is en dat ze daar heel gastvriendelijk zijn.  Ja dat Frans is wel een beetje anders, maar men kan het toch wel leren denk ik. 

Alaska is een staat van de USA en als je in Canada wil wonen kan je daar ergens in de buurten van Alaska net over de grens gaan wonen, maar of daar veel mogelijkheden zijn dat is weer iets anders.  In het noorden van British Columbia (Canadese provincie die grenst met Alaska) of de Yukon (wat ook grenst met Alaska) is het veel minder bevolkt en zal je toch nog steeds lang moeten reizen om tot in Alaska te geraken...het hangt er natuurlijk af van waar in Alaska.

Ikzelf woon in de buurt van Vancouver en we wonen op een half uurtje van de Amerikaanse grens af (Washington State)...de natuur hier in de provincie British Columbia en Washington State is echt prachtig en je moet niet al te ver reizen om prachtige plekjes te zien.  Maar goed, zoals Franziska al aangeeft, ieder zijn keuze!

Groetjes,
Ann Smiley

Kom eens langs op mijn blog & foto album van CANADA: http://anninbc.spaces.live.com/

pietervds
Newbie
*

« Antwoord #8 Gepost op: 2 Maart 2009, 22:56:43 »

Stom stom stom, natuurlijk is Alaska een staat van de VS, maar ik blijf vanwege de ligging dat altijd door elkaar halen.

Ik weet dat Quebec mooi is voor wat ik er van ken en heb er zeker ook niks tegen. Zou er graag op bezoek gaan, maar om te wonen is dat heel anders. Ben een van de weinigen die Frans geen mooie taal vind en ben er erg slecht in. Recentelijk had, meen ik, de Franstalige bevolking van Canada het bijna zover dat de Frans 1e taal werd in Quebec.

Hoe dan ook, ik ben enigzins op de hoogte van de geschiedenis van canada, maar niet van de huidige situatie. Orienteren is dan ook het devies, maar ik vrees dezelfde scenarios als de states. Het wonen binnen een engelstalige lidstaat van de eu is dan ook een stuk gemakkelijker. Alle opties houd ik nog open behalve de vs.
dedas
Full Member

« Antwoord #9 Gepost op: 2 Maart 2009, 23:45:30 »

Is niet zo stom. Alaska heeft veel meer gemeen met Canada dan met de V.S. En geografisch gezien hoort het natuurlijk gewoon bij Canada.
Als je geïnteresseerd bent in een eventuele emigratie waarom ga je komend weekend dan niet eens je licht opsteken op de emigratiebeurs in Nieuwegein. Hier zijn o.a. ook alle Canadadese provincies vertegenwoordigd.

www.emigratiebeurs.nl
pietervds
Newbie
*

« Antwoord #10 Gepost op: 3 Maart 2009, 11:46:06 »

Goede tip.. weet alleen niet of ik dat red. Vertrek aanstaande zaterdagnacht naar San Diego
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Algemeen  |  Canada Algemeen  |  Waar in Canada zou je willen wonen ? « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.