Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
7 Februari 2012, 17:15:52
2576 aantal berichten in 468 topics door 3032 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Suzanne

Canada Forum  |  Reizen  |  Reizen per motorhome  |  Top motorhome verhuurders 0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2
Auteur Topic: Top motorhome verhuurders  (gelezen 6432 keer)
Ronald
Forum Beheerder
Jr. Member

« Gepost op: 4 Januari 2006, 23:02:30 »

Wie heeft er goede ervaringen met motorhome verhuurders in Canada?? Op het forum willen we een Top 5 van goede motorhome verhuurders samenstellen. Wie stuurt ervaringen in??

Ikzelf heb goede ervaringen met Moturis (Amerika)

Ronald
Hans
Newbie
*

« Antwoord #1 Gepost op: 8 Januari 2006, 17:07:30 »

Ik heb wel eens een 25 ft Moterhome gehuurd bij Go West/Owasco in Calgary. Dat is zeer goed bevallen (niveau Motoris). Keurige Camper met heerlijke dekbedden en complete inrichting. Alles op een Ford 150 voorzien van een V10 motor  Tongue.

Op de dag na aankomst werden we s'morgens door Go-West afgehaald van ons hotel downtown Calgary. Het was voor ons de eerste keer dat we een motorhome huurden en we kregen goede instructie bij het afhalen van de camper. Ze laten dan persoonlijk (geen video) zien hoe alles werkt (water aan-en af-voer, LPG, verwarming, airco, accu's, boiler, koelkast etc. Je krijgt zelfs een bijl mee om hout te hakken !

Go West is te boeken via Hotelplan. Ze hebben ook een vestiging in Vancouver.

fxr1985
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: 8 Mei 2006, 14:27:32 »

We hebben via Cruise Canada een camper geboekt in Whitehorse.
Die vestiging was toen net open, we waren 1 van de eerste klanten, we kregen een splinternieuwe camper mee. Het was een duits of zwitsers echtpaar die deze vestiging runde, zijn prima geholpen

Onderweg wel een probleem gehad met de afvoer van afvalwater, de klep sloot niet meer goed, maar verder alleen maar positieve ervaringen.

Een foto van de camper:
(we kregen 'm keurig netjes schoon mee, maar zo zag ie eruit na een ritje naar de poolcirkel over de Dempster Highway)

Cruise Amerika
« Laatste verandering: 9 Mei 2006, 07:51:18 door fxr1985 » Gelogd
Hans B
RV USA always wanted to experience the impossible, do it the American way. Go RVing.
Jr. Member
**

Gehele zomer 2008 TE HUUR

« Antwoord #3 Gepost op: 8 Mei 2006, 17:10:54 »

Tsja, wat moet ik zeggen. Ik heb alleen ervaring met m'n eigen camper. Over huur kan ik dus niets zeggen. Wel dat je de mijne kunt huren. We gaan deze zomer niet, hopelijk wel weer in 2007. Dus grijp je kans als je iets wilt.
http://i2.photobucket.com/albums/y44/bonkol/bounder2.jpg

Onze reisverhalen site:
http://members.home.nl/bonkol/De%20Site/
« Laatste verandering: 23 Maart 2007, 16:24:25 door Hans B » Gelogd
travelhome
Newbie
*

« Antwoord #4 Gepost op: 12 Maart 2007, 13:58:18 »

Kijk op www.travelhome.nl! Daar kun je direct een offerte laten maken.
dedas
Full Member

« Antwoord #5 Gepost op: 25 Maart 2007, 17:37:09 »

What ever you do, don´t Cruise Canada!
Bonanza
Jr. Member
**

skypename Bonanza-NL

« Antwoord #6 Gepost op: 25 Maart 2007, 21:39:47 »

Is er zo'n grooooooot verschil tussen Cruise Canada & Cruise Amerika?
(Dit aangezien ons de laatste in Amerika perfect bevallen is)

Of heb je gewoon domme pech gehad  Cry

Gr. Bonanza

leef vandaag, gisteren is geschiedenis en morgen is toekomst.
dedas
Full Member

« Antwoord #7 Gepost op: 1 April 2007, 18:47:56 »

Hi there, Hoss

Of er verschil is tussen Canada en VS, weet ik niet. Ik heb alleen (slechte) ervaring met C.C.
En of het gewoon pech was, weet ik ook niet, want na die ene keer heb ik C.C. voorgoed vaarwel gezegd.
Het is alweer zes jaar geleden, maar ik weet nog wel wat er allemaal aan mankeerde bij C.C.
Bij het ophalen van de RV moest ik maar liefst vijf uur wachten. Toen ik eindelijk de RV kon inspecteren bleken
de banden niet meer over voldoende profiel te beschikken, was de hoes van de matras gescheurd, hingen twee kastdeurtjes
nog net aan één scharniertje te bungelen en zat de buitenspiegel aan de bestuurderskant los en had de laatste servicebeurt
ongeveer 5.000km eerder uitgevoerd moeten worden. Het ging om een One Way trip (Toronto-Vancouver) en er was dus
geen alternatief. Als ze de mankementen moesten verhelpen kon ik pas twee dagen later vertrekken en dan wel zonder tegemoetkoming in de kosten. Dan kies je dus eieren voor je geld en vertrek je, na je klachten op papier te hebben gezet, richting Vancouver.
Eenmaal in Vancouver aangekomen begon het verhaal eigenlijk weer opnieuw. De Duitse medewerkers van C.C. vonden het nodig om onderling in het Duits deze Nederlandse klant te kwalificeren als "zo'n Nederlandse zeurkous", waarop ik in het Duits antwoordde, dat als ze zonodig klanten moesten bespreken ze dat beter achter gesloten deuren konden doen. Bij boeking had ik 7200 km. totaal gekocht, maar in Vancouver beweerde men dat ik slechts 4800 km. had betaald. Onzin. maar ze hebben wel een credit-card  slip van je in hun bezit. Zes maanden na mijn thuiskomst en na ontelbare brieven van mijn reisbureau en van mijzelf werd uiteindelijk een schadevergoeding betaald van zes honderd gulden en werd het bedrag voor de teveel betaalde kms. terugbetaald.
Je begrijpt, dat was voor mij, wat betreft Cruise Canada, end of story!
Bonanza
Jr. Member
**

skypename Bonanza-NL

« Antwoord #8 Gepost op: 2 April 2007, 18:02:19 »

Hello dedas,

Met zo'n evaring  Angry  is er maar één oplossing: wegwezen en nooit weer komen.
Ik mag aannemen dat je wel een "leuk" briefje naar het management van CC heb verstuurd.

Gr. Bonanza

leef vandaag, gisteren is geschiedenis en morgen is toekomst.
dedas
Full Member

« Antwoord #9 Gepost op: 3 April 2007, 22:14:32 »

Haha, ja uiteindelijk wel.
Zolang zo'n vervelend proces en bijkomende correspondentie
nog loopt, moet je dat allemaal nog inslikken, anders loop je kans dat
het nóg langer duurt, maar toen ten slotte het bedrag op mijn
rekening was bijgeschreven, heb ik ze toch nog maar even laten weten
hoe ik inmiddels over ze dacht.

Groet
Wallie
Hans B
RV USA always wanted to experience the impossible, do it the American way. Go RVing.
Jr. Member
**

Gehele zomer 2008 TE HUUR

« Antwoord #10 Gepost op: 5 April 2007, 14:32:02 »

. De Duitse medewerkers van C.C. vonden het nodig om onderling in het Duits deze Nederlandse klant te kwalificeren als "zo'n Nederlandse zeurkous", waarop ik in het Duits antwoordde, dat als ze zonodig klanten moesten bespreken ze dat beter achter gesloten deuren konden doen.

Ik heb me op de middelbare school altijd afgevraagd waarom we in NL zoveel talen moesten leren.
NL, Duits, Frans en Engels.
Nu is het geweldig en zeker wanneer je dit overkomt.
Kun je ze mooi even overdonderen.
Prachtig.

Hans
linda
Newbie
*

« Antwoord #11 Gepost op: 21 Juli 2008, 14:22:06 »

Hoewel het al een oude vraag is wil ik toch nog even vertellen dat wij tweemaal zeer goede ervaringen hebben met Fraserway.
Tweemaal een bijna nieuwe camper die goed is ingericht.
Bij inleveren hoef je alleen de binnenkant te reinigen, wat weer een halve poetsdag scheelt.
Ook hier een uitgebreide persoonlijke intreuctie en de eerste keer zelf de mogelijkheid om onder begeleiding van een medewerker op een parkeer terrein een klein stukje proef te rijden om te voelen hoe zo'n bakbeest reageerd.
De eerste keer waren we door een (meegelevered camping)stoel gezakt, maar inplaats van boze gezichten of een rekening voor een nieuwe stoel kregen we excuses voor het feit dat de stoel kapot gegaan was.
Als we weer gaan wordt het zeker een camper van Fraserway.
jassy79
Newbie
*

« Antwoord #12 Gepost op: 7 Augustus 2008, 20:16:47 »

We hadden in oktober 2006 in toronto bij Canadream een truckcamper geboekt. een pickup dus met een opzetcamper, genoeg voor 2 personen. Eenmaal bij Canadream aangekomen, kregen we te horen dat er geen truckcamper meer was en dat ze van wereldcontact waar we de hele reis bij geboekt hadden, doorgekregen hadden dat we met 5 man waren. dus hadden ze ons de allergrootste camper gegeven die ze hadden, een MH-B dacht ik.. Dat was wel even schrikken zo'n groot bakbeest. Een tegenvaller in die zin dat ik een beetje onzeker was om met dit grote ding te gaan rijden, het heeft ook wel zeker een week geduurd voordat ik er echt goed aan gewend was. gelukkig hoefde we niet bij te betalen. maar om wereldcontact de schuld te geven vindt ik niet helemaal terecht. Wereldcontact had helemaal geen 5 man opgegeven bij nader navragen. al met al.. zou ik niet zo snel meer bij canadream een camper huren.
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #13 Gepost op: 11 Augustus 2008, 21:50:15 »

Hetzelfde kan je dus ook bij andere verhuurders gebeuren. Wij hadden vorig jaar bij Cruise Canada een C25 geboekt en kregen ongevraagd een C30 voorgeschoteld. Pas toen we navraag deden, of dit wel een C25 was, kregen we te horen, dat er geen C25 meer beschikbaar was en dat we daarom zonder meerprijs een C30 mee zouden krijgen. Op zich maakte dat voor ons niet zoveel uit, want wij reisden toen met 4 volwassenen. Een beetje extra ruimte was daarom zelfs welkom. Maar 5 feet langer betekent wel weer extra benzineverbruik, dus uiteindelijk ben je toch weer duurder uit. Zeker nu de benzineprijzen ook in Noord-Amerika de pan uit rijzen.
Ik kan me voorstellen, dat het verschil bij jullie nog groter was Jassy, want er is toch een heel verschil tussen een truckcamper en een MH-B.
De rest van onze ervaringen met onze C30 en met de verhuurder Cruise Canada is na te lezen op onze website onder de titel 'camper':
www.franziskaenklaas.waarbenjij.nu
Groetjes,
Franziska
yarrah
Newbie
*

toto-ly Ozome

« Antwoord #14 Gepost op: 18 Mei 2009, 07:58:17 »

We hebben behoorlijk ervaring met verschillend camperverhuurbedrijven.
Nr 1. Hoewel dit bedrijf niet meer bestaat "Motorhomevacations"! Een geweldig bedrijf dit zijn afspraken zeer goed nakomt hun wagens waren helemaal spiksplinter nieuw! En van super kwaliteit.
Nr 2. Unicorn RV Rentals in Nanaimo op Vancouverisland. Uitstekende campers en waanzinnige service. Ze handteerden daar dat het minium aantal huur dagen 7 dagen, maar we wilden graag 6 dagen. Dat was eigenlijk niet mogelijk. Niets aan te doen dachten we en hebben dat ook verder niet moeilijk over gedaan. Bij het inleveren van de camper. Vertelden ze dat toch maar 6 dagen in rekening hebben gebracht. Toen we vroegen of we een taxi mochten bellen die ons naar de ferry zou brengen. Sprong de eigenaar meteen op: "nee, dat gebeurt niet ik breng jullie wel!"
Nr 3. Fraserway. Goede kwaliteit campers en de service was heel goed
Nr 4. Tja,..... Cruise Canada. Als je krap budget hebt kom je er niet onderuit. Ze geven je met een stalen gezicht campers mee die al vele jaren oud zijn met de nodige gebreken. De truckcamper die wij in 1997 hebben gehuurd was de unit al zeker meer dan 5 jaar oud. De truck was goed en had nog maar 6000 kilometer op de teller staan.  De campingkit was ruim ondermaar de dekens waren veel te dun en oud.
Nee, Cruise Canada is geen aanrader
Pagina's: [1] 2
Canada Forum  |  Reizen  |  Reizen per motorhome  |  Top motorhome verhuurders « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.