Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
17 Mei 2012, 13:23:15
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Algemeen  |  Canada Algemeen  |  zip code postal code 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: zip code postal code  (gelezen 1659 keer)
torocan
Newbie
*

« Gepost op: 29 Mei 2007, 19:11:42 »

Wie kan mij uitleggen hoe het in Canada werkt met de zip of postal code wat is in Canada de juiste benaming. Heeft elk adres een andere code of per gebied en als ergens om een zip/postal code gevraagd wordt hoe geef je dat dan aan?
BelCan75
Full Member

Canada Kicks Ass!!

« Antwoord #1 Gepost op: 29 Mei 2007, 20:49:12 »

Hoi,

In Canada gebruiken ze "postal codes" en het hangt af de streek waar je woont.  Meestal is 1 zelfde postal code hetzelfde voor 1 straat en de volgende straat heeft een andere postal code binnen 1 stad/dorp.  Maar in sommige streken kan 1 zelfde postal code dienen voor verschillende straten.  Het zal afhangen van de lengte van de straat en hoeveel mensen er wonen.  Een postal code bestaat uit 6 digits met letters en nummer.  Een voorbeeld is:  K1A 0B1.   Dit heb ik op internet gevonden: According to Statistics Canada, about 850,000 postal codes exist in Canada,[1] ranging from A0A in Newfoundland all the way to Y1A in the Yukon.

Ik hoop dat dit je wat kan helpen.
Vele groetjes uti Vancouver,
Ann Smiley

Kom eens langs op mijn blog & foto album van CANADA: http://anninbc.spaces.live.com/

torocan
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: 25 Mei 2008, 17:52:19 »

Hoi Ann ik zie net dat ik je nog nooit voor je uitleg bedankt heb  Embarrasseden dat zowat een jaar later, ik had nog even een paar dagen moeten wachten en op 29 mei reageren  Grin
Het is eng zoals de tijd vliegt des te ouder je wordt des te sneller lijkt de tijd te gaan. Ik hoop dat je het nog steeds naar je zin hebt in Canada.
Groetjestorocan
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Algemeen  |  Canada Algemeen  |  zip code postal code « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.