Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
17 Mei 2012, 13:24:26
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Algemeen  |  Off topic  |  Ann, waar zit je? 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2
Auteur Topic: Ann, waar zit je?  (gelezen 2989 keer)
fraenziott
Sr. Member

« Gepost op: 22 Juni 2007, 23:48:38 »

Hallo Ann,
Heb al heel lang geen posts van jou meer gelezen (niet op dit forum en ook niet op het Canada prikbord) en vroeg me af, waar je zit? Ben je misschien op vakantie? Maar nu ik erover nadenk, dacht ik me te herinneren, dat je visite uit België kreeg. Dan is dat natuurlijk begrijpelijk.
Ook ik was even een weekje off-line. We hebben net een computervrij weekje in Zwitserse bergen doorgebracht. Het was heerlijk: Een beetje wandelen, luieren, bloemen en zelfs wilde dieren kijken. Natuurlijk geen beren, wel steenbokken, verschillende vogels en marmotten. Begrijp me niet verkeerd, Canada is prachtig, maar eigenlijk hoef je dus helemaal niet zo ver te reizen om indrukwekkende landschappen te beleven. Alhoewel voor jou Canada natuurlijk het dichtste bij is.
Hoop, dat je van jouw visite genoten hebt. Laat weer eens iets van jou horen! Groetjes,
Franziska
BelCan75
Full Member

Canada Kicks Ass!!

« Antwoord #1 Gepost op: 23 Juni 2007, 07:12:57 »

Hallloooooooooooooooo Franziska!

Hoe lief dat je aan me denkt! Hier is alles prima.  Smiley Ik heb vanavond heel eventjes tijd om toch even te komen piepen.  Leuk dat je hebt kunnen genieten van een weekje Zwitserland...lijkt me heerlijk! 

Inderdaad, mijn familie van Belgie (mijn moeder samen met mijn tante en nonkel) is hier sinds 6 juni en ze zouden normaal vandaag (vrijdag) terug vliegen om 18u30, maar de vlucht is vertraagd tot morgen (zaterdag) 15u30.  Gelukkig dat ik vanmorgen even op internet keek om te zien hoe de vlucht situatie was!  Wij hebben dus al die dagen vrij genomen en we zijn zo goed als elke dag er op uit gegaan van 's morgens tot 's avonds.  We hebben heel veel bezocht in Vancouver en nabije omgeving.  Ik vond het echt weer eens leuk om toerist te zijn in mijn eigen omgeving, het weer was ook goed en we hebben meestal droog en zonnig weer gehad.  Er zaten ook enkele buien tussen, wat frisser weer..maar ook enkele lekker warme en zonnige dagen.  Dus, we klagen niet!  Volledig verslag volgt binnekort!

Tot gauw,
Ann  Cheesy

Kom eens langs op mijn blog & foto album van CANADA: http://anninbc.spaces.live.com/

fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #2 Gepost op: 23 Juni 2007, 10:03:14 »

Hallo Ann,
Wat een supersnele reactie! Wat leuk, dat je een mooie tijd met jouw familie hebt gehad. Ik verheug me nu al op jouw uitvoerige bericht hierover. Maar laat je niet stressen en geniet eerst gewoon van de rest van jouw vakantie.
Groetjes en tot gauw,
Franziska
ellenjoan
Newbie
*

Groetjes vanuit het warme Spanje

« Antwoord #3 Gepost op: 23 Juni 2007, 10:59:48 »

Hey blij dat alles goed is verlopen met je familie !

Talk to you soon,

Eva

BelCan75
Full Member

Canada Kicks Ass!!

« Antwoord #4 Gepost op: 26 Juni 2007, 16:24:34 »

Hallo Franziska en Eva,

Dank je wel voor de reacties.  Ik probeer hier al een paar dagen een reactie te plaatsen met een korte beschrijving van wat we allemaal gedaan hebben als mijn familie hier is, maar het wil niet lukken!  Dus eerst even dit berichtje plaatsen om te zien of dit zal lukken om te plaatsen!

Vele groetjes uit Vancouver (25 graden vandaag en zonnig),
Ann Smiley

Kom eens langs op mijn blog & foto album van CANADA: http://anninbc.spaces.live.com/

BelCan75
Full Member

Canada Kicks Ass!!

« Antwoord #5 Gepost op: 26 Juni 2007, 19:47:42 »

Zo, dat is dus wel gelukt.  Dan zal ik nog eens een poging doen om op te sommen wat we allemaal gedaan hebben tijdens het bezoek van mijn familie!  Smiley

Mijn familie (mijn moeder + een tante en nonkel) waren hier van 6 juni tot en met 22 juni 2007...wat dan uiteindelijk 23 juni is geworden want het vliegtuig had een dag vertraging.  Het vliegtuig is niet opgegaan in Amsterdam (dat was dan het vliegtuig waar zij mee terug moesten vanuit Vancouver) wegens technische problemen en ze moesten dus een ander vliegtuig inzetten.

We hebben enkel Vancouver en de nabije omgeving bezocht, want het is toch moeilijk om een hele trip naar de Canadese Rockies te maken en terug.  Mijn moeder is daar met ons 2 jaar geleden al geweest en mijn tante en nonkel zullen nog wel eens terug komen voor een tripje naar de Canadese Rockies.  We hebben er goed van genoten en het was ook eens heerlijk om weer eens toerist te zijn in mijn eigen omgeving!

Dit was onze vakantie in het kort:
*Woensdag - 6 juni:  Familie halen op de luchthaven om 17u.  Wat was dat weer een heerllijk gevoel om mijn moeder terug te zien.  En het was ookerg leuk om mijn tante en nonkel te zien...dat was ook alweer 3 jaar geleden.

*Donderdag - 7 juni:  We zijn eerst naar een groot shopping centrum geweest (Metrotown) aangezien het weer niet echt schitterend was.  Als het wat opklaarde later in de namiddag zijn we naar Burnaby Mountain geweest en in de avond zijn we naar Kitsilano Beach geweest.

*Vrijdag - 8 juni:  Vandaag was het vrij mooi weer.   Wolken met wat zon en aangename temperaturen (22-23 graden).  Vandaag gingen we voor de hele dag naar Stanley Park.  Onze dag was goed gevuld en we hebben ons geen minuut verveeld in Stanley Park.

*Zaterdag - 9 juni:  Het was weer zo'n mieserige morgen met wolken en wat regen.  Niet echt een dag om iets "outdoorsy" te doen.  We zijn dan gaan shoppen en hebben ook de voedingswinkels aangedaan...nog wat dingen bij kopen.  Dat was ook wel leuk

*Zondag - 10 juni:  Het weer was nog steeds niet veel beter, maar het was toch al wat droger met af en toe een klein buitje.  We zijn dan richting Port Moody geweest waar we Belcarra Regional Park bezocht hebben en Buntzen
Lake.  's Avonds zijn we dan nog naar de Quay in New Westminster geweest.

*Maandag - 11 juni:  Vandaag viel het weer vrij goed mee en zijn we met de bus en de skytrain naar het centrum van Vancouver geweest.  Hier hebben we de Canada Place bezocht, Gastown, Chinatown en gewoon wat rondgewandeld in het centrum.

*Dinsdag - 12 juni:  Vandaag was het ook weer zo'n dag met meer bewolking dan zon.  Eerst nog even gestopt op Burnaby Mountain.  Deze keer konden we de bergen al een stuk beter zien.  Daarna zijn we naar Noord Vancouver gereden om te wandelen aan Deep Cove en daarna naar Mount Seymour geweest.  Hier lag nog sneeuw boven op de berg

*Woensdag - 13 juni: Vandaag hadden we een rust dag ingelast.  We zijn wat gaan winkelen en hebben wat gepoetst (dat moet ook gebeuren, he).

*Donderdag - 14 juni:  Het was wat aangenamer weer maar er waren toch nog veel wolken, in de namiddag kwam de zon goed door.  We zijn richting Maple Ridge gereden waar we Golden Ears Provincial Park gingen bezoeken waar we gewandeld hebben.

*Vrijdag - 15 juni: De dag begon maar zielig met donkere wolken en regen.  We zijn naar Lonsdale Quay gegaan in Noord-Vancouver (een soort overdekte markt).  Tegen de vroege namiddag begon het wat op te klaren en we zijn dan naar de Cleveland Dam en Capilano Lake gereden (in de buurt van Grouse Mountain en Capilano Suspension Bridge). 

*Zaterdag - 16 juni:  Vandaag zijn we nogmaals met de bus en de skytrain naar het centrum van Vancouver gegaan omdat iedereen nog wat leuke souverniertjes wou kopen in Gastown en nog wou gaan wandelen op Robson Street.   

*Zondag - 17 juni:  Vandaag hebben we wat uitgeslapen en zijn we in de namiddag pas vertrokken.  We zijn naar Queen Elizabeth Park gegaan en daar hebben we ook het Bloedel Conservatory bezocht, een tropische tuin met vele tropische vogels en planten.

*Maandag - 18 juni:  Vandaag zijn we een dagje shoppen en sightseeing in de USA.  We zijn naar Bellingham gegaan om wat te winkelen en dan hebben we daar ook nog in Whatcom Falls Park een tijdje gewandeld.  's Avonds zijn we naar White Rock geweest (BC)

*Dinsdag - 19 juni:  Vandaag was het mooi weer dus we zouden Grouse Mountain doen.  We hebben daar lekker een terrasje gedaan en we zijn naar de Lumberjack show gaan kijken (die vonden we geweldig).   Daarna zijn we ook naar de 2 grizzly beren gaan
kijken.   We hebben ook nog een wandeling gemaakt op Grouse Mountain en we hebben de Birds in Motion Show ook nog kunnen zien. 

*Woensdag - 20 juni:  Het was nog steeds mooi weer, dus vandaag gingen we met de ferry naar Victoria op Vancouver Island.

*Donderdag - 21 juni:  Dit was de laatste dag voordat mijn familie naar huis ging.  We zijn nog wat last minute shopping gaan doen, we hebben een deel foto's laten ontwikkelen van ons zodat ze die al mee konden nemen.  En voor de rest hebben we gewoon lekker gezellig samen gezeten en na zitten praten over de vakantie.

*Vrijdag - 22 juni:  Even checken op interent of de vlucht vanavond op tijd gaat vertrekken (18u30)...er stond bij "delayed to tomorrow".  Dan maar vlug even rond gebeld en inderdaad de vlucht zou morgen pas zijn om 15u30. Dus de familie is tot hier gekomen en we hebben er nog een gezellige namiddag van gemaakt.  Foto's gekeken, video bekeken, nog wat na praten enzovoort.

*Zaterdag - 23 juni: Vandaag was de dag dat ze dus echt gingen vertrekken en we zijn dan 's middags naar de luchthaven vertrokken en het vliegtuig is op tijd terug naar Amsterdam vertrokken.  Het was een heerlijke vakantie en ik zal mijn moeder weer erg missen tot dat ik haar weer zie!

Zo, dat was in het kort wat wij hier allemaal gedaan hebben!  Het was heerlijk en het weer viel eigenlijk nog goed mee.  Enkele dagen was het wat frisser, maar we hebben de zon toch zo goed als elke dag gezien en enkele dagen waren echt schitterend.

Vele groetjes uit Vancouver,
Ann Smiley

PS: Foto's volgen nog!  Smiley

Bonanza
Jr. Member
**

skypename Bonanza-NL

« Antwoord #6 Gepost op: 26 Juni 2007, 20:25:12 »

Hello Ann,

Jammer dat het weer het in het begin van de vakantie een beetje liet afweten.
Verder zeeeeer veeeeel gedaan met z'n allen.
Het lijkt me dat jullie nu aan vakantie toe zijn Cheesy

Zeer prettig om de familie ( en dan met name je moeder ) weer te zien.

Hopen dat je weer veel energie opgehaald hebben voor de komende tijd zover bij je moeder vandaan.

Greetings Bonanza

PS Ik zie de mooie foto's binnenkort wel op je site.

« Laatste verandering: 26 Juni 2007, 20:33:23 door Bonanza » Gelogd

leef vandaag, gisteren is geschiedenis en morgen is toekomst.
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #7 Gepost op: 26 Juni 2007, 22:45:20 »

Beste Ann,
Ik geloof, dat ik mijn volgende Canadareis maar in Vancouver moet plannen. Zo te zien valt daar meer dan genoeg te zien voor een hele vakantie. Ik schaam me een beetje met dat ene dagje, wat wij in ons schema voor Vancouver over hebben. Maar goed, dat is dan een reden, om nog een keer terug te komen.
Ik kan heel goed aanvoelen, hoe het is, als je je moeder na zo lange tijd weerziet. En ik kan eigenlijk echt niet klagen, want wij zien mijn ouders meestal zo een twee a drie keer per jaar. Maar het heeft ook een positieve kant: Je verheugd je dan echt op de visite en het worden geen verplichte viertiendaagse bezoekjes.
Ik verheug me nu al weer op jouw foto's. Die zijn vast weer geweldig!
Trouwens ondervind ook ik in de afgelopen tijd vaak problemen met dit forum. Meestal moet ik er twee keer over doen, om in te loggen. Bovendien laadt de pagina vaak ontzettend traag. Uploaden van een post gaat nog trager en soms helemaal niet. Heb jij dezelfde problemen? En is het misschien handig om dat een keer op een aparte post aan de beheerder van dit forum door te geven?
Groetjes en tot horens,
Franziska
BelCan75
Full Member

Canada Kicks Ass!!

« Antwoord #8 Gepost op: 26 Juni 2007, 22:55:49 »

Hallo Bonanza en Franziska,

Dank je wel voor de reacties!  Ja, nu dat de familie weer weg is, moet ik weer hard gaan studeren!  Ik moet nog 3 examens doen tegen 9 augustus...dus duim voor me.  Af en toe neem ik toch een pauze en kom ik hier wat lezen of post ik wat foto's op mijn site, dat moet ook eens gebeuren, he. 

Franziska, inderdaad...wij hebben ons 17 dagen kunnen bezig houden van 's morgens tot 's avonds in de omgeving van Vancouver alleen.  Het verste dat we geweest zijn was Victoria op Vancouver Island en de USA.  De rest was allemaal binnen de 30 tot 45 minuten te bereiken met de auto van bij ons thuis.  Het was echt heerlijk om al die dingen nog eens te doen.  Nu ben ik ook weer wat wijzer en heb ik zelf weer een paar plekjes ontdekt waar ik nog niet was geweest.  Grin

Ja, ik probeerde wat foto's bij te voegen in het forum, maar dat lukte dus niet de vorige keer...dus heb ik de tekst alleen maar erop gezet.  Ik zal hier eens proberen om wat foto's bij te voegen van de eerste avond op Kitsilano Beach en in Vanier Park. Hopelijk lukt dat.  Ik denk als ik een paar foto's per keer doe, dat het dan wel zal lukken.

Een zicht vanop Kitsilano Beach (7 juni 2007)

Een zonsondergang vanuit Vanier Park (7 juni 2007)

De avond valt over Vancouver...gezien vanuit Vanier Park (7 juni 2007)

Vele groetjes,
Ann  Cheesy

fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #9 Gepost op: 26 Juni 2007, 23:04:46 »

Ziet er weer prachtig uit Ann. Ik zal morgen wel het vliegtuig naar Vancouver willen nemen. En natuurlijk zullen we voor je duimen. Wat voor examens zijn dat trouwens?
Maar nu moet ik helaas stoppen voor vanavond, want hier is het intussen bijna middernacht en ik moet morgen om 6 uur weer op en aan het werk.
Groetjes en tot horens,
Franziska
BelCan75
Full Member

Canada Kicks Ass!!

« Antwoord #10 Gepost op: 26 Juni 2007, 23:10:10 »

Hoi Franziska,

Ik ben een online cursus aan het volgen om de hoogste graad van verpleegkunde te halen in Canada.  Ik ben nu ook al verpleegkundige hier, maar op een lager niveau. Mijn opleiding van Belgie is thans gelijk aan het hoogste niveau van verpleging in Canada, dus ik waag mijn kans.  Het is een soort herhalings cursus van alles wat ik al heb gehad...maar hier is het wel met de nadruk op de Canadese wijze natuurlijk.  Die cursus duurt ongeveer een jaar en ik ben op het moment met de algemene theorie bezig.  Medicijnenleer is al achter de rug en daar had ik 80% op. Grin  Dus nog even doorbijten en ik ben door het theoretische gedeelte.  In september moet ik dan 9 dagen in een laboratorium doen (praktijk) en dan een maand stage en ik heb gedaan.

Hier zijn nog wat foto's van Stanley Park...8 juni 2007.  Als vervolg op mijn vorige post!

Zicht vanop de zeemuur in Stanley Park

Zicht van Prospect Point in Stanley Park

Een bezoek aan Belcarra Regional Park, Buntzen Lake en New Westminster Quay...10 juni 2007

De wouden van Belcarra Regional Park

Het mooie Buntzen Lake

Zicht vanop de Quay van New Westminster met de Skytrain brug en Patullo brug over de Fraser River

Ik zal er de volgende keer er nog wat meer opzetten.
Groetjes,
Ann  Smiley

fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #11 Gepost op: 27 Juni 2007, 11:48:01 »

Beste Ann,
Er zitten weer een paar schitterende plaatjes bij. Bovendien zijn jouw foto's weer het bewijs, dat het mooiste weer niet noodzakelijkerwijs ook de mooiste plaatjes oplevert. Een dikke zwarte lucht in combinatie met wat zonneschijn lijkt vaak veel spannender.
Ik wens je nog heel veel succes met jouw cursus en ik zal voor je duimen, dat je alle examens met gemak gaat halen.
Groetjes en hopelijk tot een volgende keer,
Franziska
BelCan75
Full Member

Canada Kicks Ass!!

« Antwoord #12 Gepost op: 2 Juli 2007, 01:00:59 »

Hallo Allemaal,

HAPPY CANADA DAY!   Grin

Ok, even een beetje een vervolg op de vorige posts.  Ik heb de foto's van de eerste week die ik genomen heb als mijn familie op bezoek was nu online staan.  De rest volgt nog in de nabije dagen.  Maar als je zit hebt kan je al eens gaan kijken op: http://abadjura.myphotoalbum.com/  deze website bevat enkel de foto's van het bezoek van mijn familie.

Je kan ze ook terug vinden op http://anninbc.spaces.live.com waar ook de andere albums van Canada op staan sinds ik hier woon.  En er staat ook een volledig verslag bij staat van die eerste dagen als mijn familie hier was.  De rest komt er vandaag nog bij te staan, hoop ik!

Vele groetjes uit een zonnig en aangenaam Vancouver (24 graden),
Ann Smiley

ellenjoan
Newbie
*

Groetjes vanuit het warme Spanje

« Antwoord #13 Gepost op: 8 Juli 2007, 06:42:45 »

Prachtige foto's...zoals altijd ! Grin

Ronald
Forum Beheerder
Jr. Member

« Antwoord #14 Gepost op: 8 Juli 2007, 09:42:37 »

Erg mooie foto's  Smiley
Ik krijg gelijk zin in de vakantie  Grin

Ronald
Pagina's: [1] 2
Canada Forum  |  Algemeen  |  Off topic  |  Ann, waar zit je? « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.