Zo, dat is dus wel gelukt. Dan zal ik nog eens een poging doen om op te sommen wat we allemaal gedaan hebben tijdens het bezoek van mijn familie!

Mijn familie (mijn moeder + een tante en nonkel) waren hier van 6 juni tot en met 22 juni 2007...wat dan uiteindelijk 23 juni is geworden want het vliegtuig had een dag vertraging. Het vliegtuig is niet opgegaan in Amsterdam (dat was dan het vliegtuig waar zij mee terug moesten vanuit Vancouver) wegens technische problemen en ze moesten dus een ander vliegtuig inzetten.
We hebben enkel Vancouver en de nabije omgeving bezocht, want het is toch moeilijk om een hele trip naar de Canadese Rockies te maken en terug. Mijn moeder is daar met ons 2 jaar geleden al geweest en mijn tante en nonkel zullen nog wel eens terug komen voor een tripje naar de Canadese Rockies. We hebben er goed van genoten en het was ook eens heerlijk om weer eens toerist te zijn in mijn eigen omgeving!
Dit was onze vakantie in het kort:
*
Woensdag - 6 juni: Familie halen op de luchthaven om 17u. Wat was dat weer een heerllijk gevoel om mijn moeder terug te zien. En het was ookerg leuk om mijn tante en nonkel te zien...dat was ook alweer 3 jaar geleden.
*
Donderdag - 7 juni: We zijn eerst naar een groot shopping centrum geweest (Metrotown) aangezien het weer niet echt schitterend was. Als het wat opklaarde later in de namiddag zijn we naar Burnaby Mountain geweest en in de avond zijn we naar Kitsilano Beach geweest.
*
Vrijdag - 8 juni: Vandaag was het vrij mooi weer. Wolken met wat zon en aangename temperaturen (22-23 graden). Vandaag gingen we voor de hele dag naar Stanley Park. Onze dag was goed gevuld en we hebben ons geen minuut verveeld in Stanley Park.
*
Zaterdag - 9 juni: Het was weer zo'n mieserige morgen met wolken en wat regen. Niet echt een dag om iets "outdoorsy" te doen. We zijn dan gaan shoppen en hebben ook de voedingswinkels aangedaan...nog wat dingen bij kopen. Dat was ook wel leuk
*
Zondag - 10 juni: Het weer was nog steeds niet veel beter, maar het was toch al wat droger met af en toe een klein buitje. We zijn dan richting Port Moody geweest waar we Belcarra Regional Park bezocht hebben en Buntzen
Lake. 's Avonds zijn we dan nog naar de Quay in New Westminster geweest.
*
Maandag - 11 juni: Vandaag viel het weer vrij goed mee en zijn we met de bus en de skytrain naar het centrum van Vancouver geweest. Hier hebben we de Canada Place bezocht, Gastown, Chinatown en gewoon wat rondgewandeld in het centrum.
*
Dinsdag - 12 juni: Vandaag was het ook weer zo'n dag met meer bewolking dan zon. Eerst nog even gestopt op Burnaby Mountain. Deze keer konden we de bergen al een stuk beter zien. Daarna zijn we naar Noord Vancouver gereden om te wandelen aan Deep Cove en daarna naar Mount Seymour geweest. Hier lag nog sneeuw boven op de berg
*
Woensdag - 13 juni: Vandaag hadden we een rust dag ingelast. We zijn wat gaan winkelen en hebben wat gepoetst (dat moet ook gebeuren, he).
*
Donderdag - 14 juni: Het was wat aangenamer weer maar er waren toch nog veel wolken, in de namiddag kwam de zon goed door. We zijn richting Maple Ridge gereden waar we Golden Ears Provincial Park gingen bezoeken waar we gewandeld hebben.
*
Vrijdag - 15 juni: De dag begon maar zielig met donkere wolken en regen. We zijn naar Lonsdale Quay gegaan in Noord-Vancouver (een soort overdekte markt). Tegen de vroege namiddag begon het wat op te klaren en we zijn dan naar de Cleveland Dam en Capilano Lake gereden (in de buurt van Grouse Mountain en Capilano Suspension Bridge).
*
Zaterdag - 16 juni: Vandaag zijn we nogmaals met de bus en de skytrain naar het centrum van Vancouver gegaan omdat iedereen nog wat leuke souverniertjes wou kopen in Gastown en nog wou gaan wandelen op Robson Street.
*
Zondag - 17 juni: Vandaag hebben we wat uitgeslapen en zijn we in de namiddag pas vertrokken. We zijn naar Queen Elizabeth Park gegaan en daar hebben we ook het Bloedel Conservatory bezocht, een tropische tuin met vele tropische vogels en planten.
*
Maandag - 18 juni: Vandaag zijn we een dagje shoppen en sightseeing in de USA. We zijn naar Bellingham gegaan om wat te winkelen en dan hebben we daar ook nog in Whatcom Falls Park een tijdje gewandeld. 's Avonds zijn we naar White Rock geweest (BC)
*
Dinsdag - 19 juni: Vandaag was het mooi weer dus we zouden Grouse Mountain doen. We hebben daar lekker een terrasje gedaan en we zijn naar de Lumberjack show gaan kijken (die vonden we geweldig). Daarna zijn we ook naar de 2 grizzly beren gaan
kijken. We hebben ook nog een wandeling gemaakt op Grouse Mountain en we hebben de Birds in Motion Show ook nog kunnen zien.
*
Woensdag - 20 juni: Het was nog steeds mooi weer, dus vandaag gingen we met de ferry naar Victoria op Vancouver Island.
*
Donderdag - 21 juni: Dit was de laatste dag voordat mijn familie naar huis ging. We zijn nog wat last minute shopping gaan doen, we hebben een deel foto's laten ontwikkelen van ons zodat ze die al mee konden nemen. En voor de rest hebben we gewoon lekker gezellig samen gezeten en na zitten praten over de vakantie.
*
Vrijdag - 22 juni: Even checken op interent of de vlucht vanavond op tijd gaat vertrekken (18u30)...er stond bij "delayed to tomorrow". Dan maar vlug even rond gebeld en inderdaad de vlucht zou morgen pas zijn om 15u30. Dus de familie is tot hier gekomen en we hebben er nog een gezellige namiddag van gemaakt. Foto's gekeken, video bekeken, nog wat na praten enzovoort.
*
Zaterdag - 23 juni: Vandaag was de dag dat ze dus echt gingen vertrekken en we zijn dan 's middags naar de luchthaven vertrokken en het vliegtuig is op tijd terug naar Amsterdam vertrokken. Het was een heerlijke vakantie en ik zal mijn moeder weer erg missen tot dat ik haar weer zie!
Zo, dat was in het kort wat wij hier allemaal gedaan hebben! Het was heerlijk en het weer viel eigenlijk nog goed mee. Enkele dagen was het wat frisser, maar we hebben de zon toch zo goed als elke dag gezien en enkele dagen waren echt schitterend.
Vele groetjes uit Vancouver,
Ann

PS: Foto's volgen nog!