Beste Arthur,
Zoals ik lees is zij dus een Canadese met een Canadese paspoort? Zij kan dus eender wanneer terug keren naar Canada als ik het goed begrijp? Ik zou dan voorstellen dat je samen naar Canada gaat en jij kan dan een verblijfsvergunning regelen binnen Canada via de Family Class. Lijkt me het gemakkelijkste, tenzij jullie niet voldoende geld hebben om in de eerste maanden toe te komen. Ik denk toch wel dat zij een job kan vinden als Canadese. Eens als je papieren zijn ingestuurd krijg je na een 3 maanden bericht dat je in proces bent en meestal mag je dan ook een werkvergunning aanvragen en daarna is het maar wachten tot dat je verblijfsvergunning is goedgekeurd.
Dit lijkt me de vlugste manier, de andere twee zijn ook goed maar dan ben je misschien wel enkele jaren bezig en dat lijkt me toch niet zo leuk. Dus, bekijk het allemaal eens goed en ga dan voor de Family Class. Heb ik ook gedaan, maar wel als common-law want we waren niet getrouwd. Mijn vriend op dat moment (ondertussen is het wel mijn man) woonde wel in Canada en ik in Belgie.
Veel succes ermee!
Groetjes uit Vancouver,
Ann