Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
17 Mei 2012, 13:35:26
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  Banff en Jasper 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Banff en Jasper  (gelezen 607 keer)
Erika
Newbie
*

« Gepost op: 13 Oktober 2007, 18:44:07 »

Hoi,

Als trouwe Amerika-gangers zijn we nu bezig een reis in elkaar te zetten van Amerika gecombineerd met Canada (beginnend bij Victoria).

Heb een vraagje over Banff NP en Jasper NP. We plannen onze reis zo strak dat we er niet heel veel tijd voor hebben. We zitten er aan te denken om van Revelstoke naar Banff te reizen en vandaar uit 1 dag Banff en 1 dag Jasper te bezoeken. Is Jasper te doen vanuit Banff? Hierna gaan we naar Waterton Park om weer naar Amerika te gaan.

Groetjes, Erika. Cheesy
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #1 Gepost op: 13 Oktober 2007, 19:14:37 »

Hoi Erika,

Ik ben weleens in Banff geweest waar we ook met de gedachte gespeeld hebben om 'even' naar Jasper te rijden. Als ik me goed herinner (was daar in 1999) is de afstand een kleine 300 kilometer tussen beide plaatsen. Als je 's morgens in Banff weggaat en 's avonds weer terug wil zijn dan blijft er volgens mij niet heel veel tijd in Jasper meer over. Voor mij persoonlijk zou ik dat te kort vinden, maar het is zeer zeker wel te doen.

Gr. Pieter
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #2 Gepost op: 18 Oktober 2007, 22:30:06 »

Hoi Erika,
Banff en Jasper zijn allebei prachtige parken en ook ik zou ze het liefst allebei willen bezoeken. Toch vind ik twee dagen veel te kort, om ze allebei te bezoeken. De afstand tussen Banff en Jasper is inderdaad maar een kleine 300 km, maar onderweg is zoveel te zien, dat je er makkelijk een hele dag of zelfs meerdere dagen over kunt doen en dan praat ik maar over een enkele reis. Voor Jasper NP zelf blijft dan eigenlijk geen tijd over. Als je niet minstens 3 dagen te besteden hebt aan dit uitstapje naar Jasper (een dag heen, een dag in het park zelf om bij voorbeeld Maligne Lake en Maligne Canyon te bekijken en een dag voor de terugreis), zou ik er niet aan beginnen.Ik zal die extra dag dan liever in Banff en omgeving besteden. Daar is meer dan genoeg te doen en te zien, om een dag te vullen. Evt. kun je overwegen, om toch een klein stukje van de Icefield Parkway (de weg naar Jasper) te rijden: Bij voorbeeld tot Peyto Lake. Dat is niet zo ver rijden en kun je als retourtje in een dag doen en het levert al prachtige berggezichten op. Maar ook Moraine Lake en Lake Louise, Johnston Canyon en bij mooi weer een tripje met de kabelbaan naar Sulphur Mountain zijn heel zeker de moeite waard, net als zoveel andere dingen in Banff NP.
Als je van Revelstoke naar Banff rijdt, vergeet dan zeker niet in Yoho NP een paar keer te stoppen. Ook daar zijn heel veel mooie dingen te zien. Als je meer wilt weten, laat het me weten. Ik geef je graag nog wat meer informatie. Voor een verslag van onze reis, kun je op die wereldbol hiernaast drukken. Je komt dan op ons weblog terecht.
Groetjes,
Franziska
Hans B
RV USA always wanted to experience the impossible, do it the American way. Go RVing.
Jr. Member
**

Gehele zomer 2008 TE HUUR

« Antwoord #3 Gepost op: 19 Oktober 2007, 15:07:55 »

Hallo Erika,
zoals anderen al hebben gezegd is een dagtocht Banff - Jasper en weer terug naar Banff onmogelijk.
Ieder heeft z'n voorkeur, maar alleen autoracen en weinig tot niets zien is niet mijn idee van vakantie.
De afstand van 2 x 300 kilometer is wellicht wel te doen, maar er is zoveel moois te zien onderweg dat het zonde zou zijn er alleen snel langs te reizen.
Ook van Banff naar Waterton wordt een race dag.
Zonde als je je vakantie zo gaat besteden.

Ik zou zeggen plaats je plannen eens en je krijgt zeker van mij een reactie.

Hans
Erika
Newbie
*

« Antwoord #4 Gepost op: 5 November 2007, 21:37:05 »

Nog aan het puzzelen zit ik nog even met Jasper. We komen vermoedelijk vanaf Clearwater en verblijven nog twee volle dagen in Jasper.

Wat moeten we zekers doen?
 Graag jullie top 5 of zo.

Groetjes, Erika.
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #5 Gepost op: 5 November 2007, 23:59:03 »

Hallo Erika,
Er is genoeg te doen in Jasper voor een paar week. Maar hier dan een paar van mijn favorieten:

Tocht naar Maligne Canyon en Maligne Lake. Huur daar evt. een kano of doe de boottocht naar Spirit Island. Er zijn ook leuke wandelingen in    de omgeving. Dit is een excursie van bijna een hele dag.

Rijd de Highway 93a en de Mount Edith Cavell Road aan de parkeerplaats aan het einde van deze weg. Van daar kun je in ca. 3 kwartier op en neer naar het meertje onder aan Angel Glacier lopen. Je hebt onderweg een prachtig uitzicht op deze gletsjer en op Mt. Edith Cavell en ook het meertje is erg leuk met al die ijsschotsen, die erin zwemmen.
Nog leuker vond ik de ongeveer drie uur durende wandeling naar de Cavell Meadows. De weg klimt uit het dal en het uitzicht wordt steeds mooier en weidser. Na ongeveer een uur klimmen bereik je de bergweiden boven de boomgrens. In juli / augustus zijn die vol met bloemen, maar de klim loont ook in het najaar nog. Het uitzicht is namelijk geweldig. Als je niet zoveel tijd hebt, klim dan in elk geval tot dat het pad in het bos verdwijnt. Kort voor dit punt kun je tussen de rotsen namelijk heel vaak marmotten en pica's (een leuk knaagdier ongeveer zo groot als een cavia) zien. De diertjes zijn vrij tam en laten zich moeiteloos op de foto zetten. Erg leuk!
Na een dagje sightseeing en wandelen is het heerlijk, om in de heetwaterbronnen van Miette Hot Springs te ontspannen.
Heb je een mooie dag te pakken, dan is ook Jasper Tramway, de kabelbaan naar Whistler Mountain, heel zeker de moeite waard. De kabelbaan gaat niet helemaal naar de top. Voor een 360 graden panorama moet je vanaf het bergstation nog ongeveer 3/4 uur verder omhoog klimmen. Maar ook hier is dat de moeite heel zeker waard.
Voor wildlife moet je in Jasper op de camping zijn. Op Whistlers Campground liepen de herten in september gewoon tussen de campers en tenten rond. Ook op de weiden langs de Athabasca Rivier tussen Jasper en Pocahontas zie je 's ochtends vroeg en in de late middag vaak Wapiti herten staan. Bij de afslag van de Yellowhead Highway naar Maligne Canyon zijn we al een paar keer 'bighorn sheep' tegengekomen.
Probeer ook zeker een paar wandelingen te doen. Dat hoeft geen uren te duren. Bij Maligne Lake kun je bij voorbeeld twee korte rondwandelingen van ongeveer 1 uur doen. Maar ook bij Jasper Townsite zijn verschillende kleine meren, waar je omheen kunt wandelen. Op deze manier geniet je veel intenser van de schitterende natuur en raak je ook de grote toeristenmassa's kwijt.
Hopelijk kun je hier iets mee. Veel plezier,
Franziska
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  Banff en Jasper « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.