Allereerst even een voorstelrondje: mijn naam is Maarten, aan de andere kant van de plas beter bekend als Mack. Ik ben 26 jr. oud. Al jaren heb ik de wens (eigenlijk het doel) om in Amerika / Canada te gaan wonen, en omdat Amerika niet zo simpel is, richt ik mijn pijlen op Canada. Ik ben geen chauffeur maar heb wel een vrachtwagentik, en met mijn HBO-opleiding Logistiek wil ik bij een transportbedrijf terecht komen. Aangezien er vele Nederlandse chauffeurs in Canada gaan werken, moet er ook vraag zijn naar Nederlandstalig kantoorpersoneel, is mijn redenering.
Een aantal weken geleden heb ik gereageerd op een vacature van H&R Transport in Lethbridge, AB en ik werd erg enthousiast toen ik meer info opzocht over die omgeving. Ik zou graag in Alberta of westelijker terecht komen, en liefst niet te noordelijk. H&R Transport was enthousiast maar de vacature was al ingevuld door een NLse chauffeur. Aanstaande zaterdag heb ik een bijeenkomst van DWCC (Dutch Western Canada Connection), die ook contacten hebben met Canadese transportbedrijven, vooral in omgeving Edmonton.
Hoewel ik erg enthousiast ben, is mijn vriendin dat helaas niet en dat is erg lastig. Mocht ik een kans krijgen, dan wil ik deze aannemen en misschien zal ik dan moeten kiezen tussen mijn vriendin of Canada.
Gezien het puntensysteem is het ook mogelijk om eerst een werkvergunning te regelen en dan lokaal een baan te zoeken, echter, dit doe ik liever niet. Het is te onzeker en ik heb ook niet de financiële reserve om eerst te emigreren en het dan x tijd zonder inkomsten uit te zingen.
H&R Transport heeft mijn c.v. en zou contact opnemen als ze wat hadden, ik heb nu contact met DWCC maar kennen jullie nog meer manieren om op zoek te gaan naar Canadese transportbedrijven die op zoek zijn naar Nederlanders? Emigratiebureaus, websites, etc? Transportbedrijven genoeg in Canada maar waar vind ik transportbedrijven die Nederlandse chauffeurs in dienst hebben?
Alvast bedankt voor de tips.
Mack
MW Drawings
www.mw16.homestead.com