Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
17 Mei 2012, 13:41:00
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Immigratie  |  Immigratie Algemeen  |  Mack / waar zoeken in Canada? 0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Mack / waar zoeken in Canada?  (gelezen 1137 keer)
Mack
Newbie
*

« Gepost op: 7 November 2007, 10:46:57 »

Allereerst even een voorstelrondje: mijn naam is Maarten, aan de andere kant van de plas beter bekend als Mack. Ik ben 26 jr. oud. Al jaren heb ik de wens (eigenlijk het doel) om in Amerika / Canada te gaan wonen, en omdat Amerika niet zo simpel is, richt ik mijn pijlen op Canada. Ik ben geen chauffeur maar heb wel een vrachtwagentik, en met mijn HBO-opleiding Logistiek wil ik bij een transportbedrijf terecht komen. Aangezien er vele Nederlandse chauffeurs in Canada gaan werken, moet er ook vraag zijn naar Nederlandstalig kantoorpersoneel, is mijn redenering.

Een aantal weken geleden heb ik gereageerd op een vacature van H&R Transport in Lethbridge, AB en ik werd erg enthousiast toen ik meer info opzocht over die omgeving. Ik zou graag in Alberta of westelijker terecht komen, en liefst niet te noordelijk. H&R Transport was enthousiast maar de vacature was al ingevuld door een NLse chauffeur. Aanstaande zaterdag heb ik een bijeenkomst van DWCC (Dutch Western Canada Connection), die ook contacten hebben met Canadese transportbedrijven, vooral in omgeving Edmonton.

Hoewel ik erg enthousiast ben, is mijn vriendin dat helaas niet en dat is erg lastig. Mocht ik een kans krijgen, dan wil ik deze aannemen en misschien zal ik dan moeten kiezen tussen mijn vriendin of Canada.

Gezien het puntensysteem is het ook mogelijk om eerst een werkvergunning te regelen en dan lokaal een baan te zoeken, echter, dit doe ik liever niet. Het is te onzeker en ik heb ook niet de financiële reserve om eerst te emigreren en het dan x tijd zonder inkomsten uit te zingen.

H&R Transport heeft mijn c.v. en zou contact opnemen als ze wat hadden, ik heb nu contact met DWCC maar kennen jullie nog meer manieren om op zoek te gaan naar Canadese transportbedrijven die op zoek zijn naar Nederlanders? Emigratiebureaus, websites, etc? Transportbedrijven genoeg in Canada maar waar vind ik transportbedrijven die Nederlandse chauffeurs in dienst hebben?

Alvast bedankt voor de tips.

Mack
MW Drawings
www.mw16.homestead.com
John
Jr. Member
**

You're welcome in Powell River, BC.

« Antwoord #1 Gepost op: 7 November 2007, 17:28:05 »

Hoi Mack,

kijk eens op het Canada Bullitin Board voor nog meer informatie over emigratie.

http://canadabb.org/

Succes,

John.
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #2 Gepost op: 8 November 2007, 17:02:42 »

Hoi Mack,

Allereerst 'Welcome here' op het Canada forum! Je hebt een prachtige website en leuk te lezen en zien dat je eigen ontwerp op een truck is uitgewerkt.
Om terug te komen op je vraag; volgens mij moet je een keer naar een emigratiebeurs of naar een bijeenkomst van een organisatie waar ze truckers zoeken voor in Canada. Ik heb daar weleens iets over gezien op TV maar weet er het fijne niet meer van.

Verder over het emigreren: kijk eens op deze site http://www.alberta-canada.com/immigration/immigrate/pnp.html waar ze speciaal skilled workers vragen voor de provincie Alberta. Je mag je dan wel alleen maar vestigen in deze provincie. Als je voldoende punten haalt met de Skilled Worker 'test' dan maak je een kans om via een procedure toegelaten te worden tot Canada. Kijk voor die test eens hier: http://www.cic.gc.ca/english/immigrate/skilled/assess/index.asp

Veel succes met alles en mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag!

Pieter
Mack
Newbie
*

« Antwoord #3 Gepost op: 9 November 2007, 12:00:06 »

Hoi Mack,

Allereerst 'Welcome here' op het Canada forum! Je hebt een prachtige website en leuk te lezen en zien dat je eigen ontwerp op een truck is uitgewerkt.
Om terug te komen op je vraag; volgens mij moet je een keer naar een emigratiebeurs of naar een bijeenkomst van een organisatie waar ze truckers zoeken voor in Canada. Ik heb daar weleens iets over gezien op TV maar weet er het fijne niet meer van.

Verder over het emigreren: kijk eens op deze site http://www.alberta-canada.com/immigration/immigrate/pnp.html waar ze speciaal skilled workers vragen voor de provincie Alberta. Je mag je dan wel alleen maar vestigen in deze provincie. Als je voldoende punten haalt met de Skilled Worker 'test' dan maak je een kans om via een procedure toegelaten te worden tot Canada. Kijk voor die test eens hier: http://www.cic.gc.ca/english/immigrate/skilled/assess/index.asp

Veel succes met alles en mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag!

Pieter

Die test had ik wel eens eerder gedaan. Het minimum is momenteel 69 punten - en dat is precies mijn score (vooral omdat ik weinig Frans spreek en geen bekenden heb daar). Maar dit is ook zonder job offer.

Ik wil eigenlijk niet zonder baanaanbod die kant op, ten eerste wil ik die onzekerheid niet en ten tweede heb ik financiële reserve niet om het daar lang uit te zingen zonder baan.

Morgen heb ik een bijeenkomst van DWCC (Dutch Western Canada Connection) die enkele contacten heeft met transportbedrijven. Ik ben benieuwd...
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #4 Gepost op: 9 November 2007, 17:17:05 »

Laat even weten hoe het is geweest! Smiley
Mack
Newbie
*

« Antwoord #5 Gepost op: 12 November 2007, 10:41:16 »

Zoals vermeld zijn mijn vriendin en ik zaterdagmiddag bij een bijeenkomst voor vrachtwagenchauffeurs van DWCC geweest.

Het was erg interessant, ook al ben ik geen chauffeur. Ik heb een aantal belangrijke dingen geleerd.

* het ging vooral over omgeving Edmonton, AB, en ik denk dat dit toch iets te noordelijk is voor mij. Ik ga dan liever voor omgeving Calgary, wat toch een stukkie zuidelijker ligt. BC is ook een optie maar daar is men lastiger in PNP, heb ik begrepen.
* vrachtwagenchauffeurs komen binnen op PNP, en ik ook als ik voor bijv. een baan als planner ga. En wellicht is het toch verstandiger om via skilled worker binnen te komen. Tot nu toe had ik begrepen dat je, als je als skilled worked binnenkwam, dit deed zonder hulp van een bedrijf, en dus zonder baanaanbod. Maar ik begrijp nu dus dat je met een baanaanbod via skilled worker binnen kan komen. En dat is gunstig: de baan is dan iets meer op niveau, wat mij wel aanspreekt. Dus waarschijnlijk laat ik het hele plan varen om als planner bij een transportbedrijf binnen te komen.
* Die meneer van DWCC had eind nov. een bijeenkomst van NL Distributieland, die iets in Alberta willen gaan doen. Erg interessant dus! Ik word op de hoogte gehouden. En verder schijnt Mammoet daar veel Nederlanders te hebben: ook een tip om uit te zoeken.
* Maar ook minder nieuws: huurhuizen schijnen nogal schaars te zijn in AB. Dat brengt voor mij de volgende moeilijkheid: als 26-jarige heb ik niet heel veel kapitaal. De minimumgrens aan kapitaal om te emigreren haal ik wel, maar je moet natuurlijk ook jezelf kunnen onderhouden de eerste tijd. Schaarse en dus dure huurhuizen maken dit extra lastig. Ook begrijp ik dat bijv. autoverzekeringen erg duur zijn. Eigenlijk heel erg paradoxaal: om te kunnen emigreren en het aldaar een tijdje uit te kunnen houden, moet je in NL al heel wat opgebouwd hebben. Maar des te meer je opgebouwd hebt in NL, des te moeilijker je weer emigreert.

Tot zover dus, ik vond het erg interessant maar ben ook weer met beide benen op de grond gezet. Nu maar zien wat de toekomst weer brengt...
Bonanza
Jr. Member
**

skypename Bonanza-NL

« Antwoord #6 Gepost op: 12 November 2007, 20:05:36 »

Mack, ik ken wel " iemand " bij Mammoet ik zal eens voor je informeren.

Gr. Bonanza
« Laatste verandering: 12 November 2007, 20:34:47 door Bonanza » Gelogd

leef vandaag, gisteren is geschiedenis en morgen is toekomst.
Bonanza
Jr. Member
**

skypename Bonanza-NL

« Antwoord #7 Gepost op: 13 November 2007, 22:00:04 »

Mack,

Bij navraag blijkt dat er inderdaad veel mensen van Mammoet naar Canada gaan om daar te werken.
Ik krijg binnenkort gegevens van een persoon die in juli 2007 voor 3 jaar naar Candada is vertrokken.
Zodra ik meer info heb zal ik je deze gegevens mailen.

Gr. Bonanza

Mack
Newbie
*

« Antwoord #8 Gepost op: 14 November 2007, 09:34:48 »

Okay, super! Mailadres staat in mijn profiel. Bedankt!
Bonanza
Jr. Member
**

skypename Bonanza-NL

« Antwoord #9 Gepost op: 15 November 2007, 22:26:11 »

Mack,

zie je mailbox.

Gr. Bonanza

Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Immigratie  |  Immigratie Algemeen  |  Mack / waar zoeken in Canada? « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.