hallo allemaal,
mijn naam is Luc Vreys (belgie),getrouwd met Linda en we hebben 5 kids.Wij willen al een aantal jaren verhuizen naar Canada ,ikzelf heb een opleiding logbuilding(4 maanden) gevolgd in Kelowna en ga jullie onze lijdensweg in het kort beschreven.Wij werken ook via de firma Buysse en op hun aanraden dienden wij onze aan vraag in in de categorie "Investor".
September 2003,juist voor mijn vertrek naar Kelowna,is ons dossier naar Parijs gestuurd en de doorlooptijd toen was 17 maanden,wat ons goed uit kwam omdat er nog veel te regelen viel.Na een jaar echter kregen wij het bericht dat de doorlooptijd verlengt was tot 36 maanden,tegenslag maar ja ,als goede belg ben je wel wat gewoon,dus je aanvaardt gelaten je lot.Na +/- 2.5 jaar wachten valt er een nieuw bericht in de bus dat de doorloopptijden weer verlengt worden van 48 tot 60 maanden,en dat was toch precies alsof de grond onder onze voeten openscheurde,ik denk dat ze niet echt beseffen wat de impact is op een gezin van zulke beslissingen.Wij stellen nu al 4 jaar alle mogelijke dingen uit met het oog op die immigratie(aankoop van dingen,vervangen van wagen,machines,etc;;)Je hoofd zit vol plannen die altijd maar meer op de lange baan geschoven worden,Niet echt grappig temeer daar we nu op de website van de ambassade gezien hebben dat het processen van ons dossier slechts gestart is in Januari 2004,en dat het zelfs tot 64 maanden (dan is er +/- 80 procent van de dossiers behandeld) kan duren.
In all omliggende ambassades(bv Berlijn ) is de doorlooptijd van 17 tot 30 maanden.
Mijn vraag is nu of er misschien nog families zijn die in hetzelfde schuitje zitten,een beetje troost kan wel helpen.Je wordt er zo moedeloos van dat ikzelf al lichamelijke klachten begin te vertonen(slokdarmzweer,slecht funtionerende darmen,;;

groetjes,luc