Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
7 Februari 2012, 17:44:52
2576 aantal berichten in 468 topics door 3032 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Suzanne

Canada Forum  |  Reizen  |  Oost Canada  |  Route 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Route  (gelezen 1537 keer)
Corinne
Newbie
*

« Gepost op: 30 December 2007, 15:49:51 »

Geplaatst: Zo Dec 30, 2007 3:58 pm    Onderwerp: Oost Canada     

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo

Wij gaan in 2008 een rondreis met de camper maken in oost canada
Wie is hier wel eens geweest en kan ons tips geven?
In amerika hadden wij een reaodbear camper helemaal super
Wat is een goed camperbedrijf (of gelijk aan roadbear) in Canada die in toronto gevestigd is?
Onze route zal er zo uit zien en we hebben 18 dagen? Lukt dit?

Toronto-ottawa-montreal-quebec city-moncton-Frederictoncharlottown-Antigonoish-mabou-cabot trail-dingwal-ingonish-sydney-st john's-louisburge-baddeck-halifax-peggy's crove-luneburg-shediac-saint john-portland-vermont(US)-rochester-buffalo-Hamilton-niagara falls-toronto

Huh

gr corinne  Grin
John
Jr. Member
**

You're welcome in Powell River, BC.

« Antwoord #1 Gepost op: 30 December 2007, 21:01:01 »

Hoi Corinne,

Oost Canada is erg mooi, iets minder bezocht en daardoor minder bekend bij velen (zo ook nog bij mij, helaas).

Als je echt wilt 'investeren' in jullie reis, zou je kunnen kijken op de website van Nature Trek Canada: www.naturetrek.ca
Met hun 'individuele arrangementen' helpen ze mensen op weg in (onbekend) Canada, mogelijk dat het iets voor jullie is.

Succes en veel plezier in dit mooie deel van Canada.

John.
Corinne
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: 2 Januari 2008, 01:53:59 »

Bedankt voor de info

mooi site hebben ze

gr corinne
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #3 Gepost op: 4 Januari 2008, 20:25:08 »

Hoi Corinne,
Ik ben al wel in delen van Oost Canada geweest, maar helaas nog nooit met een camper. Dus daar kan ik je niet verder helpen. We hebben dit jaar wel een camper in West Canada gehuurd en daar de ervaring gemaakt, dat je de dagafstanden beter wat korter kunt houden. Met de camper rijd je langzamer dan met een gewoon personenauto en ook dingen als boodschappen doen, een camping zoeken en naar een bezienswaardigheid rijden kosten tijd en kilometers. In feite maak je dus altijd veel meer kilometers dan wat je vooraf berekend had. Ik vind jouw route dan ook erg ambitieus voor 18 dagen. Als je echt van plan bent al deze plaatsen te bezoeken in 18 dagen zul weinig zien, behalve van achter de ruiten van de auto dan. Neem bij voorbeeld Montreal. Dat is een heel grote stad, waar je probleemloos een dag en langer door kunt brengen zonder je te vervelen. Die heb je echt niet in twee uurtjes gezien. En hetzelfde geldt voor heel veel van de genoemde plaatsen op jullie route. Als je dus ook nog een beetje tijd voor sightseeing en om te genieten wilt hebben, zal je de route moeten inkorten. Als ik jouw was zal ik me dan of op Ontario en Quebec of op de Atlantic Provinces beperken. In het eerste geval zal ik vanaf Toronto starten in het tweede vanaf Halifax. Wil je per se beide doen, dan zou je nog een one-way-huur kunnen overwegen, waarbij je de camper in Toronto ophaalt en in Halifax weer inlevert of omgekeerd. Houd er dan wel rekening mee, dat je voor one-ways extra moet betalen en dat ook open-jaw vluchten vaak iets duurder zijn dan een gewoon retourtje.
Houd er bovendien rekening mee, dat de meeste verhuurders van campers het niet toestaan, dat je met je camper groten steden als Montreal en New York inrijdt. Je moet de camper buiten de stad parkeren en dan per openbaar vervoer het centrum in. Ook dat kost natuurlijk extra tijd.
Ik vond voor het bepalen van de maximale afstand van de route de formule van Aad Struik in zijn boekje 'Camperreizen USA & Canada' erg handig. Dat werkt als volgt, ik citeer:
"1. Neem het aantal dagen waarop u de camper volledig tot uw beschikking heeft (dus exclusief de ophaal- en inleverdag) en deel het aantal door twee. De uitkomst is wat ik het aantal (fictieve) rijdagen noem.
2. Bepaal hoeveel mijl u gemiddeld op een rijdag wilt afleggen. Heeft u een grote route op het oog en heeft u geen bezwaar tegen af en toe een forse rit om een afstand te overbruggen, kies dan een hoog gemiddelde. Doet u liever wat rustig aan, dan neemt u een laag gemiddelde. Ergens tussen de 200 en 300 mijlen is een goede leidraad. Vermenigvuldig het aantal mijlen dat u gekozen heeft met het aantal rijdagen. De uitkomst is de maximale afstand die u tijdens uw vakantie redelijkerwijs kunt afleggen, terwijl u ondertussen voldoende tijd overhoudt voor recreatie en bezichtigen van bezienswaardigheden, genieten van de omgeving etc.
3. Neem 90% van de bovenstaand berekende maximale afstand als uitgangspunt voor het samenstellen van uw route. Het 'verlies' van 10% calculeer ik in voor extra rijden (boodschappen doen, rondrijden in nationale parken, camping zoeken, verkeerd rijden, bewust van de route afwijken omdat u - onderweg - op iets bijzonders bent geattendeerd, etc."
Ik heb deze formule bij het samenstellen van onze route door Westcanada van september vorig jaar gebruikt en goede ervaringen mee gemaakt. Achteraf vond ik onze gekozen afstand op een rijdag van 300 km zelfs nog iets te lang. Maar goed ik hou niet van lange rijdagen en jullie zien dat wellicht anders.
Voor het bepalen van de afstanden tussen twee plaatsen heb ik een routeplanner op cd-rom. Heb je dat niet kun je ook een goede kaart of een routeplanner op internet gebruiken (bij voorbeeld google-maps).
Ik hoop, dat ik je een beetje verder kon helpen. Alvast heel veel voorpret toegewenst.
Groetjes,
Franziska
dedas
Full Member

« Antwoord #4 Gepost op: 4 Januari 2008, 23:39:41 »

Hej Corinne,
Ik heb nog niet zo veel gezien van het Oosten. Slechts een deel van Ontario en Manitoba, maar ja, Manitoba is eigenlijk geen Oosten meer te noemen. Is eigenlijk meer Midden-Canada.
Een oud vertrouwd adres voor camperhuur in Toronto is Owasco. Verder zijn er nog Fraserway en Motorhometravel.

www.owasco.com
www.fraserway.com
www.motorhometravel.com

Misschien is de route wel iets te ambitieus. Ik hou altijd rekening met een gemiddelde van 60 km. per uur. Dan hangt het er een
beetje vanaf hoeveel uur per dag rijtijd je aanhoudt om de haalbaarheid van je route te bepalen.

www.gorving.ca      is ook een leuke site met veel informatie over reizen per motorhome in Canada.

Groet,
Wallie.

Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  Oost Canada  |  Route « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.