Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
17 Mei 2012, 13:48:20
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Immigratie  |  Immigratie Algemeen  |  "voor jezelf beginnen" in Canada 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: "voor jezelf beginnen" in Canada  (gelezen 1074 keer)
Dutchie635
Newbie
*

« Gepost op: 6 Januari 2008, 10:20:05 »

Ons gezin hakt ergens in mei de knoop door om wel of niet te gaan emigreren. Dat doen we na een laatste "test" bezoek in mei in de omgeving van St. Catharines / Niagara. Daar het waarschijnlijk "wel" wordt, ben ik al druk bezig met alle voorbereidingen en verheug ik mij er nu al op. Wat me echter in de jungle van alle websites niet helemaal duidelijk is, is het nu zit met als je voor jezelf wilt beginnen.

De business class gaat voor mij niet op. Ik ben geen investeerder, noch ondernemer in die zin dat ik geen 3 ton meeneem. "self employed" geldt als ik het goed begrijp alleen voor schrijvers, dichters en topsporters. De skilled worker blijft over. Ook daar wordt melding gemaakt van het reeds hebben van een baan, zodat je de reguliere visumaanvraag mag indienen (duurt trouwens volgens mij net zo lang als de "simplified" of is dat niet waar ?). Wat ik wil gaan doen is een agentschap in Canada opzetten voor het bedrijf waar ik NU werk. Mijn werkgever ziet dat wel zitten, daar we onze vleugels internationaal aan het uitslaan zijn. En ik dus helemaal ! meteen brood op de plank, wat wil je nog meer ? Maar moet mijn werkgever dan bij het HRSDC om toestemming vragen of niet ?

Kijk, ik ga dat agentschap sowieso doen als ik eenmaal aan de overkant van de plas zit. De bottom line van mijn vraag is of ik daarmee voldoe aan de "arranged employment" eis voor de reguliere aanvraag. Ik ben benieuwd naar reacties van een ieder die voor zichzelf zijn begonnen of voor zichzelf willen beginnen of er een mening over heeft. "Canada here we come !"
John
Jr. Member
**

You're welcome in Powell River, BC.

« Antwoord #1 Gepost op: 6 Januari 2008, 19:04:07 »

Hoi Dutchie,

nadat je een visum hebt ontvangen in de skilled worker class ben je vrij om te gaan ondernemen, wat en waar je maar wilt.
In de skilled worker aanvraag moet je wel een beroep uit NOC lijst 'uitoefenen' en hierin het liefst minimaal 4 jaar werkervaring aantonen om het maximaal aantal punten te behalen.

Zelf heb ik destijds een skilled worker visum aangevraagd als brandweerman, en nu run ik een klein outdoor adventure / travel planning bedrijfje.
Op http://www.2powellriver.com/aboutemegration.htm staat een korte omschrijving van onze skilled worker aanvraag.

Volgens mij gelden er voor 'arranged employment' andere voorwaarden, maar hier ben ik zelf niet zo goed van op de hoogte.
Arranged employment voegt (ik dacht 10) punten toe aan je aanvraag.

Succes met jullie eventuele aanvraag en vertrek naar Canada,

John.
« Laatste verandering: 6 Januari 2008, 19:06:27 door John » Gelogd
Dutchie635
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: 7 Januari 2008, 19:25:57 »

Ha die John,

Dank je wel. Weer een stapje verder.

Groetjes,

Dutchie
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Immigratie  |  Immigratie Algemeen  |  "voor jezelf beginnen" in Canada « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.