Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
17 Mei 2012, 13:52:32
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  Fietsen een must? of extra kosten? 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Fietsen een must? of extra kosten?  (gelezen 499 keer)
camila7
Newbie
*

« Gepost op: 26 Januari 2008, 15:12:38 »

Wie kan mij helpen?

We hebben voor zomer 2008 een camper gehuurd om door west-canada te reizen.
Het is voor ons de eerste keer met een camper en nu vraag ik mij af of het handig is om fietsen bij de camper te huren zodat je niet steeds je hele "huis" hoeft mee te nemen.

Zijn er mensen met ervaring? wie weet raad? of kun je niet net als bij ons even op de fiets springen voor een boodschapje.....

Alvast bedankt!!
BelCan75
Full Member

Canada Kicks Ass!!

« Antwoord #1 Gepost op: 26 Januari 2008, 20:25:51 »

Hoi,

Ik denk niet dat een fiets erbij huren voor je hele trip handig gaat zijn.  Als jullie door de Canadese Rockies gaan dan zijn de afstanden vrij groot en is het nogal moeilijk om met de fiets even een tripje naar de winkel te maken.  Je moet er ook aan denken dat het in west canada meer bergachtig is en zeker niet altijd aangenaam is om te fietsen met veel bergop en bergaf.  Ik zou het eerlijk gezegd afraden, want op de meeste plaatsen ga je te ver van alles af zitten om even de fiets op te springen.  Vele wegen zijn ook niet echt uitgerust voor fietsers en moet je meestal langs de grote wegen rijden wat ook niet altijd aangenaam is.

Je kan bijvoorbeeld wel een fiets huren voor Stanley Park in Vancouver wat een prachtige fietstocht is van 9km.  Je kan die fietsen per uur of per dag huren in de buurt van Stanley Park.

Veel succes met jullie voorbereidingen!
Groetjes uit Vancouver,
Ann Smiley

PS: Je kan eens naar mijn gedetailleerde route beschrijving kijken op: http://www.angelfire.com/super2/nationalparks/BCroute.html

Kom eens langs op mijn blog & foto album van CANADA: http://anninbc.spaces.live.com/

camila7
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: 27 Januari 2008, 10:30:41 »

Hoi Ann,

Bedankt voor je antwoord.
Ik ga je site zeker even op mijn gemak bekijken!

gr.Jacha

Verelle
Newbie
*

The Great Outdoors

« Antwoord #3 Gepost op: 27 Januari 2008, 20:14:34 »

Ik ben een ander mening aangedaan, wij hebben 5 keer een motorhome gehuurd, eenmaal hebben we het zonder fietsen gedaan. Maar aangezien je inderdaad dan overal met de motorhome naar moet toegaan, hebben wij het tweede jaar onze fietsen meegenomen. Dit kon zonder kosten via de KLM, zolang de fiets maar in een fietsdoos zit, trappers eraf en het stuur losgemaakt en schuin in de doos gezet. De andere jaren hebben we geen fietsen meegenomen, maar bij Wal*Mart kochten we twee fietsen voor zo'n 100 dollar per stuk. Op de terugweg namen we ze weer naar Nederland. Als je dit van te voren aangeeft kan je bij de motorhome een fietsenrek erbij huren voor een luttel bedrag.

Tijdens onze trip in 2006 hebben we een jaar lang door Amerika getrokken in onze eigen motorhome, met natuurlijk ook weer fietsen achterop. Wij gebruikten de fietsen voor korte tripjes om even naar de winkel te gaan, maar ook voor wat langere trips. Het is inderdaad opletten in het verkeer, de meeste mensen zijn niet gewend dat ze de weg moeten delen met fietsers, echter hebben wij nooit problemen gehad. Het hangt een beetje van je eigen conditie af of je in een heuvelachtig/bergachtig gebied wilt fietsen. Wij hebben ook zeker in bergachtige gebieden gefietst, zoals de Amerikaanse Rockies, Yellowstone NP en Glacier NP, zelfs een gedeelte van de Going to the Sun route gefietst. We zijn bij Niagara zelf vanuit Amerika Canada ingefietst over de Rainbow Bridge, een rare gewaarwordig omdat het een klein stukje fietsen is, maar je wel de grens over moet. Wij moeten er niet meer aandenken om een motorhome te huren en dan geen andere vorm van transport bij ons te hebben.

The Great Outdoors 2006
BelCan75
Full Member

Canada Kicks Ass!!

« Antwoord #4 Gepost op: 29 Januari 2008, 04:15:45 »

Wel, tof om ook andere ervaringen te lezen en dat het zo leuk gaat met de fietsen.  Het zal er ook een beetje vanaf hangen hoe groot je camper is.  In Vancouver zou ik een fiets in elk geval afraden omdat het toch een vrij drukke stad is en niet zo fiets vriendelijk, zeker als je het niet gewoon bent.  Fietsen in Stanley Park bij Vancouver is dan weer bijna een must en een heerlijke manier om het park te verkennen...zoals ik al aangaf kan je deze fietsen per uur, per halve of ganse dag huren.  Op Vancouver Island zijn er ook wel mogelijkheden om te fietsen, bij Victoria heb je bijvoorbeeld de Galloping Goose Trail waar je een deel van kan doen per fiets.

In de Canadese Rockies kan het ook wel aangenaam zijn om te fietsen, maar dan zal je toch wel vast zitten aan lange fietsroutes want je kan niet echt dingen bezoeken met de fiets.  Het hangt er ook vanaf hoe verre afstanden je wil doen per fiets.  Als je het voor korte afstanden is om even hier of daar naartoe te fietsen of om wat boodschappen te doen , dan zou ik geen extra fietsen huren.  Maar jullie moet maar zien hoe dat het beste werkt, als het niet te duur is kan het wel de moeite waard zijn om op bepaalde plekken te gebruiken, maar als het is voor te shoppen en bezienswaardigheden te doen dan is het wat minder denk ik.  Je zal er wel een antwoordt op vinden!  Hopelijk komen er nog wat andere reacties.  Ik heb zelf niet zoveel ervaring met fietsen in Vancouver en BC, maar de ervaring die ik heb met fietsen hier is dat het nogal veel bergop en bergaf is en veel langs grote wegen. 

Veel succes ermee!
Groetjes uit Vancouver,
Ann

Kom eens langs op mijn blog & foto album van CANADA: http://anninbc.spaces.live.com/

Hans B
RV USA always wanted to experience the impossible, do it the American way. Go RVing.
Jr. Member
**

Gehele zomer 2008 TE HUUR

« Antwoord #5 Gepost op: 29 Januari 2008, 12:29:07 »

Wij zijn nu een keer of 6 met onze camper op vakantie geweest.
Wij hebben twee fietsen achterop het fietsenrek.
Mijn ervaring is dat je voor de lange afstanden zeker wel wat "berg"ervaring moet hebben of opbouwen.
Geen meter is vlak in tegenstelling tot in Nederland.
Wij staan vaak aan de rand van een dorp en dan is het logisch om te zeggen "Ik fiets wel even naar het dorp om een boodschap te doen. In principe kan dat ook wel, maar in praktijk ben je toch bezig met je (korte) vakantiereis en wil je niet te veel tijd besteden aan zaken die ook sneller kunnen.
Onze dochters gaan soms nog wel een stukje fietsen, maar wij zijn dan druk met eten koken, de was doen, camper schonen etc..
Heb je echt veel tijd (zoals Verelle) dan kun je natuurlijk wel heerlijk stukken fietsen.

Je kunt bij elke supermarkt met je camper terecht.
Een goede boodschappenlijst voorkomt dat je dingen vergeet en voor een onbenulligheid met de camper aan de rit moet.

Hans
« Laatste verandering: 29 Januari 2008, 12:31:28 door Hans B » Gelogd
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #6 Gepost op: 29 Januari 2008, 15:13:28 »

Hoi,
Wij hebben vorig jaar september met een camper door West Canada gereisd en toen ook overwogen om er fietsen bij te huren. Uiteindelijk hebben we dat toch niet gedaan, omdat de verhuurder waarbij we de camper geboekt hebben geen fietsenrekken verhuurt. Dus informeer van tevoren goed, of het bijhuren van een fietsenrek / fietsen bij jullie verhuurder überhaupt mogelijk is.
Soms is het inderdaad lastig, dat je 'je huis' overal naartoe moet nemen. Maar ik vraag me af, of de fiets hier het goede alternatief is. Boodschappen doe me met de camper best voor enkele dagen, zodat je niet elke dag opnieuw kostbare tijd in de supermarkt verspilt. Maar dan biedt de pakjesdrager (als die er is) en eventueel zelf meegenomen fietstassen eigenlijk te weinig ruimte, om de boodschappen terug naar de camping te vervoeren. De bezienswaardigheden aan de andere kant zijn vaak niet op een afstand, die per fiets makkelijk te overbruggen is.
Neem bij voorbeeld Whistlers Campground in Jasper. Het dorp is vanuit de camping per fiets nog redelijk makkelijk te bereiken. Maar boodschappen doen valt met een gehuurde mountainbike vaak zonder pakjesdrager niet mee. Je zult dan alles in een rugzak moeten transporteren. Één van de bezienswaardigheden, die het dichtst bij de camping liggen, is de kabelbaan naar Whistler Mountain. Maar dat houdt al weer een flinke trap naar het hoger gelegen dalstation van de Jasper Tramway in. Bezienswaardigheden als Maligne Lake liggen al helemaal buiten het bereik van een fiets, tenzij het je niets uitmaakt om 50km door bergachtig terrein daar naartoe te fietsen. Het enige waar ik de fiets in Jasper voor had kunnen gebruiken was, om van ons plekje op de camping naar de douches te rijden, want die lagen te voet 20 minuten verderop.
Persoonlijk zal ik dan ook geen fietsen bij de camper huren, behalve als jullie erg sportief zijn en het een uitdaging vinden, om grotere afstanden in bergachtig gebied af te leggen. Zoals Ann aangeeft kan het wel leuk zijn, om voor een dag of twee fietsen te huren, om ermee bij voorbeeld Stanley Park of Victoria te verkennen. Persoonlijk heb ik ooit in Jasper een fiets gehuurd. Ik verbleef toen in de jeugdherberg en was met openbaar vervoer onderweg. De fiets bood mij toen de mogelijkheid, om mijn actieradius iets te vergroten. Maar alhoewel ik toen nog in Zwitserland woonde en dus berg en heuvelachtig terrein gewend was, viel dat fietsen in en rondom Jasper achteraf tegen. Al de kilometers van het dorp naar de jeugdherberg bevatten een paar pittige hellingen en de meeste bezienswaardigheden waren nog steeds buiten mijn bereik.
Ik zal daarom eerder overwegen, om misschien een keer voor een dag of twee een gewoon auto erbij te huren. Dat hebben wij vorig jaar in Jasper gedaan en we hebben er geen spijt van gehad. Twee hele dagen lang konden we ons 'huis' op de camping laten staan en dingen zoals de Mt. Edith Cavell Road verkennen, die met de camper maar moeilijk te bereiken zijn.
Groetjes,
Franziska
camila7
Newbie
*

« Antwoord #7 Gepost op: 30 Januari 2008, 14:06:24 »

Hoi Allen,

Zoals ik het nu kan bekijken gaan we het eerst maar eens proberen zonder fiets!
Heel sportief zijn we niet(proberen thuis wel zo vaak mogelijk de fiets te gebruiken) en het is de eerste keer dat we met de camper reizen(normaal altijd rondreis met eigen of gehuurde auto) dus alles is nieuw.
Tips blijven welkom want we vertrekken pas in juni.

Groetjes Jacha
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  Fietsen een must? of extra kosten? « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.