Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
17 Mei 2012, 13:53:57
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  Alle ideeën welkom !! 0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Alle ideeën welkom !!  (gelezen 815 keer)
Boef
Newbie
*

« Gepost op: 31 Januari 2008, 20:46:20 »

Hallo Canada liefhebbers / experts,

Wij vliegen eind mei naar Vancouver en half juni vanaf Vancouver weer terug.
Druk met alle voorbereidingen...zie ik door de bomen het bos niet meer...

We willen graag afwisseling in een stad en natuur. (Banff, Jasper, Wells, Vancouver Island staan zeker op het lijstje)
Reizen met een auto en zoeken kamers (motel, hotel, B&B, hostel) met een kamer voor ons 2en. Kamers zo voordelig
mogelijk. We hoeven geen luxe maar een schone,rustige plek om te kunnen slapen. Ben nu zelfs aan het kijken wanneer de prijzen het voordeligst zijn...gaan we eerst naar Vancouver Island of bewaren we het tot het laatst? Vanwege het mogelijk warmere weer in juni, maar twijvelen of de prijzen dan niet duurder zullen zijn dan in mei.

Ook overwegen we een huis te huren voor een aantal dagen (om het gevoel van wonen in Canada te ervaren)

Maar goed, we hebben 3 weken...............oh ja, we zijn korte afstand wandelaars en willen graag veel zien (maar er geen uren rond lopen) Auto rijden vinden we geen probleem.

Mogelijk hebben jullie nog meer tips (er stonden al hele bruikbare op het forum!)

Graag jullie reactie.

Groetjes,
Miranda
John
Jr. Member
**

You're welcome in Powell River, BC.

« Antwoord #1 Gepost op: 31 Januari 2008, 23:32:09 »

Hoi Boefkes  Wink,

kom gewoon even langs in Powell River aan de Sunshine Coast en we vertellen jullie graag hoe het is om te wonen in Canada  Grin.
Maak gebruik van een CirclePac en ontvang 15% korting op 4 heerlijke veerbootovertochten en bezoek een veelzijdige streek welke nog niet ontdekt is door de grote massa.

Wij zijn hier zelf al weer bijna twee jaar geleden naar toe verhuist, een heerlijke waterrijke kuststreek met vele (korte) wandel- en nog meer watermogelijkheden.
Zeekajakken (daar heb je John weer  Tongue) blijft DE manier om de westkust op een leuke, afwissellende en fantastische manier te ervaren.
Ga eens de natuur IN i.p.v. er alleen maar naar te kijken vanachter een stoffige autoruit  Roll Eyes.

Have Fun!

John.
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #2 Gepost op: 1 Februari 2008, 17:49:20 »

Hoi Miranda,
Wat een leuke vooruitzicht drie weken West Canada!
Gezien het seizoen waarin jullie reizen, zou ik eerst naar Vancouver Island en pas daarna naar de Rockies, want daar kun je in mei en ook begin juni nog flink wat sneeuw en ijs verwachten. Op Vancouver Island echter is het in mei al een stuk warmer. Ik denk niet, dat het qua prijs veel uitmaakt, of je eerst Vancouver Island aandoet en dan de Rockies of andersom. Plaatsen als Banff, Jasper, maar ook sommige plaatsen op Vancouver Island zijn gewoon niet echt goedkoop. Toch zul je in mei en juni nog geen hoogseizoenprijzen betalen en kun je praktisch overal nog zonder reservering terecht.
Als je de prijs van de overnachtingen in de nationale parken van de Rockies laag wilt houden, is het wellicht aan te raden, om in één van de plaatsen net buiten de parken op zoek naar een bed te gaan. Voor Jasper is dat Hinton, voor Banff Canmore, voor Yoho kun je in Golden overnachten en voor Kootenay NP in Radium Hot Springs. In de parken mag nog maar heel beperkt gebouwd worden en de accommodaties zijn  daarom vrij beperkt en dus duur. Buiten de parken zijn de regels voor het bouwen van nieuwe accommodaties wat soepeler en het prijsniveau dus ook iets lager.
Voor een leuke route kijk ook eens op de site van Ann Badjura, die ook wel eens op dit forum zit: www.angelfire.com/super2/nationalparks/BCroute.html
Als ik me goed herinner is haar route eigenlijk voor 4 weken gemaakt, maar met een paar aanpassingen is ze ook wel in drie weken te doen.
Hier een voorstel voor een reis van 21 dagen:
1) vlucht naar Vancouver
2) Vancouver
3) Vancouver - Victoria
4) Victoria
5) Victoria - Tofino
6) Tofino
7) Tofino - Whistler
Cool Whistler
9) Whistler - Clearwater
10) Clearwater - Wells Gray Park - Clearwater
11) Clearwater - Jasper
12) Jasper
13) Jasper - Banff
14) Banff
15) Banff - Yoho NP - Golden
16) Golden - Revelstoke
17) Revelstoke - Kelowna
18) Kelowna - Vancouver
19) Vancouver
20) Vertrek Vancouver
21) aankomst Nederland
Er zitten in dit voorstel een paar pittige rijdagen, maar aan de andere kant ook weer een paar rustdagen in gebieden, waar meer dan genoeg te zien en te doen valt. Persoonlijk zal ik met drie weken waarschijnlijk voor een iets kortere route en een nog rustiger tempo kiezen, maar dan moet je of Vancouver Island of een gedeelte van de Rockies uit de route schrappen. Wil je toch zo veel mogelijk zien in 3 week tijd, dan lijkt me het bovenstaande een ideaal rondje. Maar natuurlijk moeten jullie uiteindelijk zelf een route kiezen, die bij jullie eigen interesses en reisstijl past. Bij het maken van die keuze kan jullie uiteindelijk niemand helpen.
Succes met de verdere planning! Als er nog vragen zijn, hoor ik het wel.
Groetjes,
Franziska
Boef
Newbie
*

« Antwoord #3 Gepost op: 1 Februari 2008, 20:41:55 »

John en Franzisca bedankt voor jullie vlotte reactie!

Inmiddels ben ik op het canada forum ook bij de oudere berichten aan het snuffelen geweest.....en heb ik wederom een heleboel tips gelezen.

Zelf had ik iets van het mooist? tot het laatste bewaren (Vancouver Islland),Omdat we na het reizen de dagen die we eventueel? overhebben op VI te kunnen genieten (zon en niet zo dure hotels)
Dat er eind mei nog wegen met sneeuw bedekt kunnen zijn, maakt dat ik overweeg toch eerst VI te bezoeken....

Denken jullie dat ik in de eerste twee weken nog niets hoef te reserveren?Huh (Met name omgeving Banff/Jasper) Gewoon op de bonnefooi???

Met de goedkope alternatieven voor hotels ben ik erg blij. Ga zeker kijken of het in mijn route past (route wordt telkens concreter, nu nog de vraag links of rechts om) De route van Ann ga ik nog beter bestuderen (gisteren was het al veels te laat geworden, maar de voorpret is ook zo leuk!)

Zijn er ook Canada gangers op dit forum met ervaringen met hostels?? (Wij willen wel een private room met ons 2-en)

Tot zover...........maar er komen ongetwijfeld nog meer vragen bij mij boven borrelen...

Groetjes,
Miranda  Wink
« Laatste verandering: 2 Februari 2008, 12:19:22 door Boef » Gelogd
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #4 Gepost op: 1 Februari 2008, 23:30:52 »

Hallo Miranda,
Daar ben ik nog weer. Op de bonnefooi moet eind mei, begin juni nog wel te doen zijn, zelfs in plaatsen als Jasper, Lake Louise en Banff. Het beste is dan wel, om niet al te laat in die plaatsen aan te komen en direct even bij het visitor centre te gaan kijken. Daar hebben ze namelijk meestal een bord met accommodaties, die voor de komende nacht nog plek hebben. Wil je echter zeker zijn van een relatief goedkope accommodatie (en ik zeg bewust relatief goedkoop, want de prijzen in die plaatsen zijn nu eenmaal hoog), dan kun je misschien toch beter van tevoren reserveren. Ik moet eerlijk zeggen, dat ik in Banff, Jasper en Lake Louise tot nu toe ook buiten het seizoen altijd vooraf gereserveerd had. Bij aankomst bleek meestal nog wel iets vrij te zijn, maar wel in de duurdere prijsklasse.
Wij hebben ook wel eens in een hostel overnacht en dat is op zich goed bevallen. In elk geval is het in plaatsen als Lake Louise, waar de prijzen voor hotelkamers echt schandalig hoog liggen, een goede alternatief. In Lake Louise en ook in Banff zijn de hostels van Hostelling Canada een joint venture met de Canadese Alpenclub. Daarom vind je naast jeugd ook heel veel oudere mensen in deze hostels. Je kunt er een privékamer voor twee personen huren, maar douche en toilet moet je wel delen. De kamer in het hostel van Lake Louise was schoon en het hostel zelf gezellig met zowel een keuken om zelf te koken als ook een leuk restaurant. Maar de prijzen van de privékamers zijn voor de geboden comfort nog steeds erg hoog, maar wel stukken goedkoper dan het goedkoopste hotel in deze plaats. Omdat er in de hostels maar weinig privékamers zijn, is een reservering wel aan te bevelen. Dit kun je doen via www.hihostels.ca
Behalve in Lake Louise hebben we ook langs de Icefield Parkway in een hostel geslapen. Zo konden we de Icefield Parkway in twee etappes rijden, wat aangezien de vele bezienswaardigheden en de talloze wandelmogelijkheden langs deze weg wel erg de moeite waard is. We hebben ook hier een leuke overnachting gehad, ook was het een heel andere ervaring dan in Lake Louise. Beauty Creek hostel bestaat uit twee barakken, één om erin te slapen (20 man in een ruimte, stapelbedden) en één om te koken, te eten en te kletsen. We hebben het daar hartstikke leuk gehad, maar luxe is er ver te zoeken. Het is een echte wilderness hostel.
In de hostel van Jasper verbleef ik rond 15 jaar geleden voor het laatst. Toen waren er geen privékamers te krijgen. Geen idee, of dat inmiddels verandert is, maar ook die informatie vind je zeker op de bovengenoemde site.
Als ik jou was, zal ik sowieso een beetje op internet naar betaalbare accommodaties speuren. Zo hebben wij in 2004 een leuke en voor Banff redelijk betaalbare lodge gevonden, die ook nog eens zeer centraal midden in Banff gelegen is. De kamers  zijn wel piepklein, maar het was er erg gezellig en knus. Kijk maar op: www.bluemtnlodge.com
In Jasper verbleven we toen ca. 40 km buiten Jasper richting Edmonton in de Pocahontas Cabins. We hadden daar voor een schappelijke prijs een van de ouder huisjes gehuurd en dat voldeed prima: www.mpljasper.com/hotels/pocahontas_cabins
Behalve in Banff, Lake Louise en Jasper hadden toen (september 2004) nergens een reservering vooraf gedaan. In plaatsen als Golden, Kamloops, Revelstoke en Radium Hot Springs was het absoluut geen probleem, om zonder reservering iets betaalbaars voor dezelfde avond te vinden. Dus in deze plaatsen zal ik ook in mei / juni zeker niet van tevoren reserveren, maar gewoon op de bonnefooi gaan. Hoe dat op Vancouver Island zit, kan ik je helaas niet vertellen, want daar ben ik tot nu toe maar een keer geweest, vorig jaar september met een camper. Maar misschien kan John je daar meer informatie over geven.
Nog even één laatste tip: Bestel bij de touristoffices van de provincies Alberta en BC de officiële accommodatiegidsen. Deze zijn gratis te bestellen via internet en bevatten een hele hoop adressen van hotels,  motels, lodges en andere accommodaties. Vaak staat er ook een website bij, waar je meer informatie over deze accommodaties kunt vinden en vaak ook kunt reserveren. De gidsen bestel je via de volgende sites:
www1.travelalberta.com/du-nl/index.cfm?pageid=2272
www2.hellobc.com/brochures/default.asp
Hopelijk kun je hier iets mee. Als je nog verdere vragen hebt, mag je die natuurlijk altijd stellen.
Groetjes,
Franziska
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #5 Gepost op: 2 Februari 2008, 09:08:01 »

Hallo Miranda,

Welkom op het forum! Ik zie dat je al heel wat bruikbare informatie hebt gekregen, waar ik niets meer aan kan toevoegen.
Veel plezier met de voorpret en succes met de planning!! Smiley

Gr. Pieter
Boef
Newbie
*

« Antwoord #6 Gepost op: 2 Februari 2008, 11:37:12 »

Goedemorgen allemaal,

De route van Franziska komt overeen met de route van Ann................(schitterende foto' en zinvolle info !!)(En vele overeenkomsten met mijn eigen uitgestippelde route)

Twijfel nog over de route vanaf VI....is het via Powell River écht een meerwaarde??? (John zal vast zeggen van wel, maar wat is de ervaring van anderen?)
De grizzlytocht in Telegraph Cove? Échte aanrader?

Ucluelet, walvisexcursie, aanrader? Of ook mogelijk in een andere plaats?

Is met het openbaar vervoer vanuit Vancouver de Capilano suspension Bridge goed te bereiken, we willen de eerste dagen in Vancouver met de Day Pass reizen (of doen we dan nadat we van de boot komen in Horseshoe Bay mét de auto)

Zijn hotels, hostels en B&B erg gehorig?
('s nachts willen we absolute rust)

Ik lees het wel weer, ik ga weer verder 'puzzelen'.. Huh

Goed weekend allen!  Grin

Grtjs, Miranda  Cool
« Laatste verandering: 3 Februari 2008, 08:36:30 door Boef » Gelogd
John
Jr. Member
**

You're welcome in Powell River, BC.

« Antwoord #7 Gepost op: 2 Februari 2008, 20:16:24 »

Hoi Miranda,

ik zeg het niet alleen omdat ik er woon en een klein outdoor bedrijfje run. Ik heb in meerdere delen van Canada gereist en vind vele plekken erg mooi, maar de kust met al haar leven en diversiteit, de konstante waterbewegingen, de nagenoeg ondoordringbare bossen met dichte ondergroei noem ik graag mijn thuis (maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk).
De Sunshine Coast is voor de Nederlandse massa (gelukkig  Wink) nog een beetje onbekend, en onbekend maakt minder bemind ....... al heeft deze streek vorig jaar al weer 30% meer Nederlandse toeristen mogen ontvangen.

Er is een leuk filmpje van ongeveer 11 minuten over de Sunshine Coast dat ik hier als link zal plaatsen, zo krijg je een beter beeld van de Sunshine Coast en haar mogelijkheden:

http://www.knowledgenetwork.ca/bcmoments/docs/vancouvercoast/sunshinecoast.html

En waar haal je betere informatie dan bij de bewoners zelf?  Wink

Groetjes en tot Powell River  Embarrassed,

John.
« Laatste verandering: 2 Februari 2008, 20:19:38 door John » Gelogd
Boef
Newbie
*

« Antwoord #8 Gepost op: 2 Februari 2008, 20:27:13 »

Hoi John,

Je verhaal is duidelijk..alleen moeten we ergens toch nog keuzes maken.............er zijn zoveel mooie plekjes in Canada (en ik zoek écht de mooiste uit...hoop ik)
Wanneer de plug in werkzaam is op mijn laptop kijk het filmpje graag.

Thx voor je mening (daar ben ik naar op zoek....en creëer ik vanzelf de mooiste route met alle hoogtepunten)

Na een dag zoeken en verdiepen kom ik tot de conclusie dat wanneer ik Telegrafh Cove toch in mijn reisschema wil doen, ik langs Powell River ga komen  Grin

Wanneer ik nog niets vast leg kan ik nog alle kanten op..........(en uiteindelijk de goede)

Groetjes,
Miranda Wink
BelCan75
Full Member

Canada Kicks Ass!!

« Antwoord #9 Gepost op: 3 Februari 2008, 05:37:08 »

Hallo Miranda,

Welkom op dit leuke forum!  Hier staat al heel wat info en ik heb er niet veel meer aan toe te voegen...mijn reisroute is maar een voorbeeld en die kan je als basis gebruiken voor de reis die jullie zelf willen uitstippelen.  Verder wil ik ook nog even meegeven dat 3 weken in West Canada niet super lang is en dat je veel zal gaan rijden als je alles wil zien.  Dus ik stel voor dat je beslist welke plaatsen je ABSOLUUT niet wil missen en werk daar een route rond. 

Alles zien op 3 weken is nu eenmaal niet mogelijk en leg je daar dan bij neer (dit is niet verkeerd bedoelt, hoor).  Het hangt er ook vanaf hoe jullie reis stijl is...rijden jullie graag veel en dan hier en daar stoppen, dan kan je zeker vrij veel zien. Maar houden jullie meer van rustiger reizen en echt de tijd te nemen om de omgeving te bezoeken dan zou ik eerder kiezen voor een lijst van bepaalde dingen die je wil zien en concentreer je daarop.  Dit lijkt me aangenamer reizer, ookal ga je niet ALLES kunnen zien je hebt tenminste een heel goed idee van wat er te zien is.

Ja je kan met de bus naar Capilano Suspension Bridge.  Een heel leuke ervaring is van aan de Canada Place de "seabus" te nemen en dan naar Noord Vancouver te gaan (je bent op 15 minuten daar en je hebt mooie zichten).  De seabus brengt je naar Lonsdale Quay (een overdekte markt/winkeltjes) en daar kan je de bus nemen naar Capilano Suspension Bridge.  Vraag even na in het Visitor/Info centrum welke bus je precies moet nemen en hoelaat, ze hebben daar alle info.

Voor B&B's kan je zeker eens gaan kijken naar http://www.bbcanada.com/ en daar kan je dan kiezen voor British Columbia en elke plaats of Alberta met elke plaats.  Voor de omgeving van Yoho National Park - Lake Louise kan je ook verblijven in Golden waar het nog wat goedkoper is. Field (dorpje in Yoho NP) is ook nog ietsje goedkoper als Banff zelf en je kan Banff van hieruit ook goed bezoeken.  Als wij naar de Canadese Rockies gaan (of andere plaatsen) zoeken wij altijd voor een suite waar we een beetje prive zitten en een keuken, woonkamer, slaapkamer en badkamer voor ons alleen hebben. Zo kunnen we ook zelf wat koken als we willen.  In Jasper vonden wij het nog vrij goedkoop.  De laatste keer dat we in juli daar waren kostte het ons $110 CAD voor 3 volwassenen, niet al te duur vind ik...maar dit was wel op voorhand geboekt.
In Golden betaalden we $140 CAD voor 3 volwassenen en mijn broer en gezin is ook in Golden verbleven enkelen jaren terug en voor hun hele gezin (2 volwassenen en 2 tieners) was het $140 CAD per nacht met ontbijt in een suite met 2 slaapkamers, keuken, woonkamer en badkamer.  Dit was in het hoogseizoen (juli). Op die manier heb je je eigen prive ingang en ben je wat meer op je eigen tijdens je verblijf en de prijzen vallen vrij goed mee.

Voor accommodaties in de Canadese Rockies en omgeving kan je op de volgende websites eens gaan kijken:
*Jasper: http://www.stayinjasper.com/showinns.asp#showem
*Banff: http://www.banfflakelouise.com/choose-accommodations/bed-breakfast
*Field: http://www.field.ca/accommodations/
*Golden: http://www.go2rockies.com/businesses/accommodation1.htm (Pine Cones B&B is waar mijn broer verbleef)

Vele groetjes uit Vancouver,
Ann Smiley

Kom eens langs op mijn blog & foto album van CANADA: http://anninbc.spaces.live.com/

Boef
Newbie
*

« Antwoord #10 Gepost op: 5 Februari 2008, 22:14:53 »

Hoi hoi,

Hierbij mijn (concept) route. Graag jullie reactie.
(Weet dat wij lange afstanden in de auto niet erg vinden, houden van afwisseling natuur / stad. Waar we met korte wandelingen alle mooie plekjes willen zien)

Vancouver (3 nachten)
Victoria
Ucluelet         Bearwatching of moeten we daarvoor toch naar Telegraph Cove?Huh
Tofino           Whalewatching Pacific Rim NP
Whistler         Buffey Lake Railway Heritage
Kamloops       
Clearwater     Well's Grey NP
Blue Water    Raften riverside
Jasper           Icefield Parkway
Golden          Yoho NP
Canmore       Banff NP
Radium Hot Springs (2 nachten) Banff/Kootenay/Glacier NP
Golden         
Revelstoke
Penticton?     Manning NP
Vancouver

Zijn B&B, hostels, hotels 's nachts rustig over het algemeen?  Huh
Telegraph Cove ............bearwatching? We willen in deze 3 weken zeker beren spotten, is de kans eind mei/begin juni ook in NP groot genoeg?  Huh
Whalewatching Ucluelet?  Huh

In afwachting van jullie reactie..

Groetjes,
Miranda  Wink
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #11 Gepost op: 6 Februari 2008, 00:38:58 »

Hoi Miranda,
Daar ben ik nog weer met een paar aanmerkingen op jullie route. Als ik vervelend begin te worden, moet je het zeggen. Dan stop ik er acuut mee.
Jouw route ziet er op zich goed en afwisselend uit en de afstanden zijn ook te doen. Toch zou ik ze op enkele punten een beetje aanpassen.
Omdat je van Vancouver naar Victoria oversteekt en dus de twee belangrijkste steden in de route dicht achter elkaar bezoekt, zal ik in het begin maar een dag of helemaal niet in Vancouver blijven en de dagen in Vancouver aan het einde van de reis inlassen. Dan heb je een betere verdeling van stad en natuur en kun je bovendien aan het eind van de reis in Vancouver nog een beetje uitblazen, een paar laatste inkopen doen, etc.
In Victoria zal ik toch zeker een hele dag verblijven, want daar is een hoop te zien en te doen. Wij zijn er in september 2 dagen geweest en dat was eigenlijk nog veel te weinig voor deze mooie stad. Alleen al in het Royal BC Museum kun je een hele dag doorbrengen.
Ucluelet en Tofino liggen heel dicht bij elkaar. Ik zal daarom één van de twee plaatsen als uitvalsbasis voor alle twee gebruiken. Zo hoef je de tweede nacht niet opnieuw een accommodatie te zoeken en kun je jouw dag geheel aan de talloze bezienswaardigheden en activiteiten in deze streek besteden. Pacific Rim NP ligt tussen deze beide plaatsen en op weg naar Tofino rijd je er doorheen. Hoe het met bearwatching in Ucluelet staat, weet ik niet. Ik weet wel, dat in Tofino zowel whale als bearwatching-tochten worden aangeboden. Kijk bij voorbeeld op de volgende site:
www.oceanoutfitters.bc.ca/bear-tour.html
Dit is trouwens maar een van de vele touroperators in Tofino, die dat soort tochten aanbiedt. Het beste is, om een dag van tevoren bij hun kantoor langs te gaan een voor de volgende dag te reserveren. Wij hadden dat in september voor een walvis-tocht gedaan. Helaas was het de volgende dag heel slecht weer en hebben we de trip weer geannuleerd. Dat was trouwens geen enkel probleem. We hoefden er niets voor te betalen. Gezien de beloftes op de sites van de touroperators maak je ook in Tofino een goede kans, om ook daadwerkelijk een beer te zien op deze georganiseerde tochten. Of het bearwatching net zo goed is als vanuit Telegraph Cove, kan ik je helaas niet vertellen, want ik heb het in geen van beide plaatsen ooit gedaan. Houd er wel rekening mee, dat beren wilde dieren zijn met hun eigen wegen. Dus een 100% garantie ze te zien te krijgen is er nooit. Zo hebben we afgelopen jaar in Wells Gray Provincial Park twee keer een beer gespot, drie jaar eerder rond dezelfde tijd geen één. Er hoort dus ook een portie geluk bij.
Kamloops vind ik persoonlijk geen bijzonder interessante plaats. Ik zal jullie dan ook adviseren, om liever een lange rijdag van Whistler naar Clearwater in te plannen en de gewonnen dag bij voorbeeld in Clearwater of Jasper te besteden. Raften kun je trouwens ook in Clearwater op de Clearwater of North Thompson River. Zelf kan ik Riverside Adventures aanbevelen: www.riveradventures.ca/ Als je de halfdaagse tocht op de Clearwater River doet, kun je de rest gebruiken, om Wells Gray Park nog een keer te verkennen. Clearwater - Jasper is makkelijk in een dag te rijden.
In Jasper moet je toch echt minstens een extra dag inbouwen, anders ga je niets van dit schitterende park zien. Alleen al de tocht naar Maligne Lake en Maligne Canyon, een absolute must in dit park, gaat je minstens een halve dag kosten. Ook voor de rit van Jasper naar Banff of Golden over de Icefield Parkway ben je minstens een hele dag nodig, liefst meerdere dagen.
vanuit Jasper vind ik jouw route niet meer erg logisch. Waarom eerst naar Golden rijden, vervolgens naar Banff en Radium Hot Springs en dan weer naar Golden. Als ik jullie was, zal ik vanuit Jasper naar Lake Louise rijden en daar in het hostel overnachten. Vervolgens bezoek je de volgende dag Lake Louise en evt. Morraine Lake (als de weg al open is tenminste) en ga je dan via highway 1a op weg naar Banff of Canmore. Onderweg moet je zeker ook Johnston Canyon gaan bezoeken. De volgende dag besteed je aan Banff en omgeving: Lake Minnewanka, de Tunnel Mtn. Road, de kabelbaan naar Sulphur Mountain, de hoodoos, zwemmen in de hotsprings, shoppen in Banff .... Weer een dag later rijd je via Kootenay NP naar Radium Hot Springs. Onderweg heb je genoeg tijd, om alle belangrijke bezienswaardigheden van dit park te bezoeken en een paar korte wandelingetjes te doen. Na een nacht in Radium rijd je verder naar Golden en zoek je daar een hotel voor de komende twee nachten. Vanuit hier bezoek je Yoho NP. Als de tijd krap is, kun je ook in één dag van Banff via Radium naar Golden rijden. Glacier en Revelstoke NP liggen vervolgens aan de weg tussen Golden en Revelstoke en kun je makkelijk in een dag op weg daar naartoe bezoeken.
De rest van jouw route is weer goed te doen, ook al zul je van Manning waarschijnlijk niet erg veel zien, als hem onderweg van Penticton naar Vancouver moet bezoeken.
Dus samengevat is mijn voorstel ongeveer het volgende:
1) vlucht naar Vancouver
2) Vancouver - Victoria
3) Victoria
4) Victoria - Tofino / Ucluelet
5) Tofino / Ucluelet: whalewatching en bearwatching
6) Tofino - Whistler
7) Whistler - Clearwater
Cool Clearwater - Wells Gray - Clearwater
9) Clearwater: River Raften
10) Clearwater - Jasper
11) Jasper: Maligne Lake en Canyon, Mt. Edith Cavell, Jasper Tramway etc.
12) Jasper - Lake Louise over de Icefield Parkway
13) Lake Louise (omgeving verkennen) - Johnston Canyon - Banff of Canmore
14) Banff / Canmore: omgeving verkennen
15) Banff / Canmore - Radium Hot Springs - Golden
16) Golden: Yoho NP
17) Golden - Revelstoke via Glacier en Mt Revelstoke NP
18) Revelstoke - Penticton of Revelstoke - Vancouver
19) Penticton - Vancouver of Vancouver
21) Vancouver, 's avonds vertrek richting Nederland
22) aankomst Nederland
Natuurlijk weet ik niet precies hoeveel dagen jullie precies ter beschikking hebben. In mijn route zit relatief veel tijd in de Rockies, omdat ik dat een schitterend gebied vind. Aan de andere kant kan het er in mei / juni nog behoorlijk fris zijn en sommige toegangswegen en wandelpaden zullen waarschijnlijk nog gestremd zijn, boottochten vanwege ijs nog niet mogelijk etc. Dus misschien dat het ook met een dag  of twee minder kan in de Rockies. In dit geval zal ik waarschijnlijk Kootenay NP uit het programma schrappen. Begrijp me niet verkeerd: het is een schitterend park, maar het levert niet zoveel toegevoegde waarde en is vooral een paradijs voor wandelaars. Er zijn daar niet zoveel attracties, die makkelijk vanaf de weg toegankelijk zijn.
Ik heb in geen van onze accommodaties ooit last gehad van lawaai. Alleen de treinen zouden je bij open raam eventueel wel wakker kunnen houden. In plaatsen als Jasper, Lake Louise en Canmore verloopt de spoorlijn namelijk midden door de plaats heen en gezien de lengte van de treinen en het getoeter bij de talloze onbewaakte overgangen kun je daar wel last van hebben. Maar persoonlijk sliep ik overal als een baby.
Maar dit wordt weer een oneindig verhaal. Dus ik zal nu stoppen.
Groetjes,
Franziska
Boef
Newbie
*

« Antwoord #12 Gepost op: 11 Februari 2008, 20:44:58 »

Dag franzisca,

Ben druk bezig met alle tips in te passen!!!! En je bent zeker niet oneindig!
Heb liever NU alle tips en ideeen....want we gaan voorlopig niet meer terug  Sad

Wanneer de route "definitieve" vorm krijgt, zal ik je kritische (door mij gewaardeerde) mening misschien nogmaals vragen.

Groetjes,
Miranda
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  Alle ideeën welkom !! « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.