Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
17 Mei 2012, 13:54:51
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  Reizen per auto  |  Gewone auto of SUV 0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Gewone auto of SUV  (gelezen 1492 keer)
parure
Newbie
*

« Gepost op: 8 Februari 2008, 00:16:44 »

Hallo allemaal. In het kopje West Canada heb ik al een soort van trip neergezet en wacht op meer leuke reacties, tips en aanvullingen.
Maar bij deze de vraag. Wat is handiger een chevrolet impala (die we in Amerika vaak hadden) of een SUV.

Wie geeft de voorkeur waaraan en waarom?
Misschien kun je even naar mijn onderwerp kijken onder west- canada (tips voor een leuke terugtocht) om te kijken wat handiger zou zijn.

Groetjes:)
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #1 Gepost op: 8 Februari 2008, 17:20:39 »

Hoi,

Met hoeveel personen reis je? Met z'n 2-en is een impala wel OK, reis je met meer personen dan zou ik voor een SUV gaan.

Gr. Pieter
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #2 Gepost op: 8 Februari 2008, 23:10:47 »

Hoi Parure,
Ik heb even onder de kop "West Canada" naar jouw route gekeken en daarvoor heb je echt geen SUV nodig. Tenzij - zoals Pieter zegt - je met meer personen wilt reizen en dus extra bagageruimte nodig bent. Maar als je in Amerika ook al een Impala hebt gehuurd en deze toen groot genoeg was, dan zal ik ook in Canada iets en deze klasse huren. Jouw gekozen route gaat alleen over verharde en over het algemeen goed onderhouden wegen. Je bent dus noch een voertuig met veel bodemvrijheid noch een 4WD nodig. Dan vind ik het zonde van het geld om zo een duur SUV te huren. Dat geld kun je volgens mij beter besteden.
Persoonlijk zal ik alleen een SUV huren, als ik van plan was, om veel op 'gravel roads' (onverharde wegen)  te gaan rijden. Maar zelfs met een SUV is dat vaak niet toegestaan, omdat de verzekering schades, die op onverharde wegen zijn ontstaan, niet dekt. Een beetje paradox, maar bij veel verhuurders is dat zo.
Natuurlijk zullen er ook mensen zijn, die het niet met mij eens zijn. Voor veel Nederlanders is het rijden in een grote stoere SUV het ultieme Canada gevoel. Je moet het natuurlijk uiteindelijk zelf weten, maar ik vind het gewoon zonde van het geld. Vooral, omdat een SUV ook nog veel meer benzine slurpt dan een gewoon auto.
Veel succes bij het nemen van een beslissing! Groetjes,
Franziska
parure
Newbie
*

« Antwoord #3 Gepost op: 9 Februari 2008, 20:55:16 »

Bedankt voor de tips. ik denk dan toch dat we voor de impala gaan.
Vorige keren is die ook goed bevallen. Cheesy
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  Reizen per auto  |  Gewone auto of SUV « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.