Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
4 Februari 2012, 10:57:05
2576 aantal berichten in 468 topics door 3032 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Suzanne

Canada Forum  |  Immigratie  |  Immigratie Algemeen  |  studie niveau 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: studie niveau  (gelezen 1041 keer)
nancieke
Newbie
*

« Gepost op: 11 Maart 2008, 11:26:14 »

Hallo iedereen,

Hoe zit het met het studie niveau verschil in Canada , met hier in België.
Als ik op de gov.site van Canada de test doe om te kijken of ik in aanmerking kom voor eventuele emigratie, van struikel ik steeds over de vragen ivm studie niveau Roll Eyes.Ik heb hier het middelbaar gedaan met als studierichting  textielveredeling( verven en bedrukken van textiel, en ook de eigenschappen van de textielvezel veranderen door gebruik van chemicaliën) Roll Eyes.Ik ben dus 12 jaar naar school geweest, zonder het jaar gerekent dat ik in het Hoger onderwijs( kunstrichting) gezeten heb.
Kan er me iemand uitleggen hoe ik die test dan moet invullen ? Undecided
THANX Wink
Martijn
Newbie
*

« Antwoord #1 Gepost op: 17 Oktober 2008, 21:42:40 »

Hallo,

Voor mij dezelfde vraag.

Ik ben een resume aan het schrijven om een baan in Canada te vinden.
Ik heb in Nederland MTS Telematica gedaan. Welk niveau is dat in Canada?

Ik kan op internet geen lijstje vinden waarin de nivea's vergeleken worden.

Hulp is welkom

Groeten Martijn
Martijn
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: 17 Oktober 2008, 22:08:15 »

Ik heb het al gevonden!

vocational high school = beroepsonderwijs middelbare school
Lang leve translate.googe.com

Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #3 Gepost op: 18 Oktober 2008, 08:04:00 »

Dit zijn altijd lastige zaken. Tussen Canada, UK en de USA zijn er zelfs verschillen in de benamingen (Amerika gebruikt bijvoorbeeld 'associate degree' iets dat in Canada weer bijna niet gebruikt wordt etc.). Misschien dat je ook eens op de site van de IB-groep kunt kijken, of 'vocational' zoeken met wikipedia. Je krijgt dan van verschillende landen uitleg over degree's en je kunt ook doorlinken naar andere type diploma's. Deze site is trouwens ook wel handig: http://en.wikipedia.org/wiki/Education_in_Canada

Gr. Pieter
nancieke
Newbie
*

« Antwoord #4 Gepost op: 18 Oktober 2008, 10:32:02 »

Hallo iedereen,

De link naar Wikipedia is zeker interessant, bedankt daar voor.Ook als de info aangaande de studies, zoals iemand gepost heeft( vocational=beroeps middelbaar onderwijs), maar ik heb geen beropesonderwijs gedaan, maar een technishe richting...Hoe moet ik dit dan interpreteren? ???Graag wat hulp aub Grin...en een fijn weekend aan iedereen trouwens  Smiley
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Immigratie  |  Immigratie Algemeen  |  studie niveau « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.