Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
8 Februari 2012, 12:08:54
2576 aantal berichten in 468 topics door 3032 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Suzanne

Canada Forum  |  Immigratie  |  Immigratie Algemeen  |  een eigen huis, een plek onder de zon 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: een eigen huis, een plek onder de zon  (gelezen 893 keer)
Dutchie635
Newbie
*

« Gepost op: 20 Mei 2008, 15:51:27 »

Inmiddels hebben we de knoop doorgehakt: we gaan ! Wij zijn net terug van een orientatiebezoek en hebben met diverse makelaars gesproken en vele huizen bezichtigd. En dit jaar zullen we er nog zeker wel 2 keer naar toe gaan. We bereiden ons dus goed voor.

Uit alle informatie m.b.t. onroerend goed begrijp ik dat je in Canada een hypotheek moet afsluiten en dat dat niet vanuit Nederland kan. Op zich nog niet eens zo erg, maar dan ben je dus in het begin op een huurhuis aangewezen. En eigenlijk wil ik dat niet.

Mijn vraag aan de mensen die reeds aan de overkant van de plas wonen. Hoe hebben jullie dat aangepakt ?

Thanks,

Dutchie635
John
Jr. Member
**

You're welcome in Powell River, BC.

« Antwoord #1 Gepost op: 20 Mei 2008, 16:13:21 »

Hoi,

Wij hebben destijds toch een huis gehuurd voor een bepaalde tijd (6 mnd) en tijdens die periode een huis gekocht. Door eerst eventjes te huren krijg je tevens een goed beeld van de stad of het dorp waar je jezelf wilt vestigen (scholen, winkels, goede en slechte buurten enz.).

Succes,

John.
Dutchie635
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: 5 Juni 2008, 15:56:22 »

Dat is een alternatief waar ik zeker ook aan denk, toch staat hij bij mij niet op de eerste plaats. Ik ben pas terug en heb een aantal (betaalbare) huizen bezocht waar ik mijn vingers bij aflik. Het zou toch mooi zijn als ik zo'n huis al vooraf zou kunnen kopen.

Bedankt voor je reply ! (ik vind het trouwens erg rustig hier op dit forum, terwijl er volgens mij heel veel mensen met hetzelfde bezig zijn).

Groetjes
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #3 Gepost op: 5 Juni 2008, 16:15:47 »

Hoi Dutchie,

Je zou eens kunnen kijken naar een hotel met volledige living en keuken die je voor langere tijd kan betrekken. Je zit dan niet direct aan een huurcontract vast en je kunt op je gemak naar een koophuis zoeken. Kijk bijvoorbeeld eens hier: http://canada.extendedstayhotels.com/

Voor de opslag van je spullen die je van Nederland meeneemt kun je gebruik maken van 'self storage' boxen, kijk bijvoorbeeld eens hier: http://www.publicstoragecanada.com/.

Hopelijk heb ik je kunnen helpen, maar in ieder geval succes met de voorbereidingen!! Zou t.z.t. graag je verhaal over je emigratie willen lezen...

Gr. Pieter
Dutchie635
Newbie
*

« Antwoord #4 Gepost op: 5 Juni 2008, 16:28:54 »

Hoi Pieter,

Dat is een interessante suggestie die ik zeker in mijn draaiboek ga opnemen. Alle ervaringen zal ik t.z.t. ook delen daar ik er op dit moment zelfs een boek over aan het schrijven ben. Dat moet een luchtig en humoristisch verhaal worden maar wel met alle ingredienten van het wel en wee van aankomende emigranten.

Thanks,

Dutchie
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Immigratie  |  Immigratie Algemeen  |  een eigen huis, een plek onder de zon « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.