Hallo,
ik ben op zoek naar ervaringen van mensen die overwegen naar Canada te emigreren, daarmee bezig zijn, of reeds in Canada wonen.Graag weet ik waarom jullie wel/niet gaan, en zo wel: waarheen, en waarom juist daar?
Hoe ervaren jullie evt. kinderen het? Hebben zij inspraak? Wat is de reactie van de familie?
Mijn mans broer woont bij Toronto, ik heb familie in Alberta.
Ons gezin telt 5 kids, waarvan de oudste zoon van bijna 10 'nee' zegt; onze tweede zoon van 8 wil wel graag (hij ziet de uitdaging)
onze 2 dochters van 7 en 4, en onze jongste zoon van 2 zijn nog te klein om een mening te hebben.
Zelf hecht ik nogal aan mijn fam. hier, bijna allemaal in de buurt.
Mijn fam in Canada heb ik heel lang niet ontmoet, en veel nichten/neven hebben hun eigen gezinnen.
Wek vinden voor mijn man geeft mij geen echte spanning, hij heeft de zogenaamde '2 gouden rechterhanden' en heeft ruime ervaring op allerlei gebied. Met familie/kennissen moet er toch wel ergens een plaatje voor hem zijn.
Ik ben wel wat bang dat ikzelf vereenzaam. Man is werken, kids de hele dag naar school en mammie zit thuis...
Gezellig koffieleuten schijnt niet zomaar te gaan, iedereen is druk, en gezelligheid is voor 't weekend (volgens terugkomers...)
Graag hoor ik allebei: de positieve en negatieve verhalen! Laat het me weten !!!!Je mag ook mailen: canada-yes-or-no@live.nlGroet, (nog ff anoniem) Canatreesje.