Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
17 Mei 2012, 14:20:00
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  Reisverhalen  |  Reisverslag Alaska, Yukon, British Columbia 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Reisverslag Alaska, Yukon, British Columbia  (gelezen 4317 keer)
raymond
Newbie
*

« Gepost op: 12 Januari 2006, 20:11:58 »

Ik heb in 2000 een reis naar Alaska gemaakt, waarbij we ook nog een stuk Yukon en British Columbia hebben meegepakt. We zijn vanaf Anchorage via Denali, Fairbanks, Tok, Whitehorse en Dease Lake naar Prince Rupert gereden en vanaf daar zijn we met de boot weer terug gegaan naar het noorden.
Het reisverslag is helaas uitsluitend engelstalig, maar dat moet je dan maar zien als goede oefening als je toch die kant op wilt Smiley

Het verslag is te vinden op http://www.travel-photography.net/usa/photo/alaska/index.html onder "Travelogue 2000".

Raymond
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #1 Gepost op: 13 Februari 2006, 20:16:13 »

Wow, echt indrukwekkend! Wat ik me afvraag, heb je alle reizen gemaakt die op die site staan?? Shocked
raymond
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: 8 Maart 2006, 20:47:11 »

Jazeker, het is mijn prive foto site, dus alle foto's en reizen heb ik zelf gemaakt. Je moet alleen niet iedere datum van een fotoalbum als aparte reis interpreteren, ik verspreid het toevoegen van de albums over een aantal maanden.  Smiley
Ik ga daadwerkelijk zo één a twee keer per jaar de Atlantische Oceaan over.

Raymond
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #3 Gepost op: 8 Maart 2006, 21:14:15 »

'Maar' 1 of 2 keer per jaar is toch zeker niet verkeerd Tongue  Echt een mooie fotoreportage op je site, maar ik zie daar ook dat fotograferen een hobby van je is!
fxr1985
Newbie
*

« Antwoord #4 Gepost op: 8 Mei 2006, 13:38:49 »

Mooie foto's!

Ik ben zelf in 2004 in hetzelfde gebied geweest, bijzondere ervaring, ga daar zeker nog weer naar terug, er is zoveel moois te zien!

Doordat ik een paar jaar in Amerika heb gewoond heb ik de kans gehad om van daar uit veel naar Canada te reizen. Met name Yukon en British Columbia behoren voor mij tot de mooiste gebieden die ik op mijn reizen heb gezien. Hoewel Alaska tot Amerika behoort heerst daar veel meer een sfeer die je ook in Canada tegenkomt, wat meer relaxed allemaal vergeleken met Amerika (hoewel daar ook wel mooie, afgelegen gebieden te vinden zijn)

Ons reisverslag en foto's zijn de te vinden op :
home.planet.nl/~great_alaska/
« Laatste verandering: 9 Mei 2006, 07:55:14 door fxr1985 » Gelogd
Philles
Newbie
*

« Antwoord #5 Gepost op: 18 Juni 2006, 02:52:14 »

Wij zijn net terug van 4 weken Alaska we hebben ongeveer 9750 km gereden wat een mooie rit
we hebben een hoop wild gezien het meeste in BC.
We waren wel vroeg aan een kant was dat fijn alles erg rustig maar aan de andere kant waren de lakes nog bevroren en sommige campgrounds waren nog dicht.
De wegen waren hier en daar wel erg slecht doordat de vorst uit de grond aan het komen was.
Maar al in al een prachtige trip de moeite waard om te doen.

Philles
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #6 Gepost op: 18 Juni 2006, 12:30:07 »

Wow bijna 10.000 km, dat is niet niks! Heb je (een gedeelte van) de foto's online staan of doe je dat niet?
Philles
Newbie
*

« Antwoord #7 Gepost op: 20 Juni 2006, 23:31:49 »

Hallo nee ik heb geen foto's online staan weet jij een goede site waar je een paar foto's op kan zetten.

Philles
Brennie
Jr. Member
**

« Antwoord #8 Gepost op: 21 Juni 2006, 09:14:19 »

http://www.photobucket.com

Wordt heel veel gebruikt, is gratis.

Succes!
Bonanza
Jr. Member
**

skypename Bonanza-NL

« Antwoord #9 Gepost op: 29 Juni 2006, 20:22:15 »

Raymond & fxr1985 schitterende foto's maar ook heeeel veeeel kilometers.

Wij hadden met z'n vieren in een camper 4800 km in 4 weken en dat vond ik wel voldoende.

Zeer mooie reizen.
« Laatste verandering: 3 Maart 2007, 15:13:44 door Bonanza » Gelogd

leef vandaag, gisteren is geschiedenis en morgen is toekomst.
brsoedjak
Newbie
*

« Antwoord #10 Gepost op: 10 Februari 2007, 23:42:08 »

Hoe hebben jullie precies gereisd? Was het goed bereikbaar/begaanbaar/betaalbaar? Ik hoop in Juli een semester aan de Simon Fraser University te volgen, waarna ik in Februari een stage in Canada zal lopen. In de periode van half December tot half of eind Februari hoopte ik Canada/Alaska te gaan bezichtigen. Ik weet alleen niet hoe reeel dit is, aangezien ik er nog nooit ben geweest en nog niemand hierover heb gesproken.

Mijn plan is dus om van Vancouver met auto/klein RV vervoer naar Alaska te rijden in een periode van 2 of 2,5 maand in de winterperiode (vanwege mijn interesse voor heli-skien)...

Enige tips? Aanrading/afrading?
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  Reisverhalen  |  Reisverslag Alaska, Yukon, British Columbia « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.