Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
17 Mei 2012, 14:20:48
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Immigratie  |  Immigratie Algemeen  |  ooit kans om echt te emigreren? 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: ooit kans om echt te emigreren?  (gelezen 1118 keer)
Marloes1980
Newbie
*

« Gepost op: 22 Juni 2008, 15:12:17 »

Hallo...

Ik ben nieuw hier....heb deze site gevonden via het aa forum.
ik ben wel eens zo aan het denken/dromen...over emigreren (doe ik al sindt mijn 15de ongeveer).
en canada staat wel hoog op mijn lijstje. Grin

nu ben ik zomaar aan het denken.....of mijn man en ik dit mischien ooit echt zouden kunnen doen.
(ik denk persoonlijk eerder niet ivm onze achtergronden)

Mijn man (32) is sinds 2 jaar Beveiliger...daarvoor zat hij in de bijstand en is hier op eigenkracht uitgeraakt)...mischien is er wel werkt voor hem in Canada.
maar mijn man spreekt dan weer geen woord engels.
Hij verstaat alles overigens en lezen gaat hem ook nog wel een beetje af.
dat zou dus een probleem zijn...de taal bedoel ik.

Ik (28) heb een opleiding dierverzorging gedaan en ben gediplomeerd....maar kan door stof allergie niet meer in die branche werken.
En ik ben hier dan ook werkloos en leef op het inkomen van mijn echtgenoot.
Ook heb ik geen rijbewijs wat in een land als canada ook niet al te makkelijk is gezien de grote afstanden en de 'slechtere' openbaar vervoer mogelijkheden.
een kans op een baan voor mij is dus erg klein denk ik.

Blijft over het iedee om dan daar iets op te zetten van camping...hotelletje of motelletje.
maar we hebben geen spaargeld...dan mag je denk ik toch wel met een heel goed plan bij een bank aankloppen ben ik bang.

Ik spreek engels en duits...maar geen frans (en laat dat nou in veel delen van canada gesproken worden) schrijven en lezen gaat me ook wel goed af....en ik neem talen wel snel in me op.

Iemand een iedee over mogelijkheden die ik wellicht over het hoofd zie??

Niet dat we snel willen emigreren hoor....maar ik ben wel benieuwd Grin

groetjes marloes
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #1 Gepost op: 19 Juli 2008, 12:37:38 »

Moeilijk te zeggen hoe je kansen liggen. Als je de Skilled Worker test doet dan moet je toch al behoorlijk goed in de talen zijn om enigszins in de buurt van het vereist aantal punten te komen. Die test kun je hier invullen:
http://www.cic.gc.ca/english/immigrate/skilled/assess/index.asp

Canada heeft volgens mij geen loterij, dit heeft de USA wel. De minimale vereisten zijn dan wel 12 jaar opleiding en 10.000 USD aan spaargeld om de overstap te kunnen maken. Je moet dan wel eerst uitgeloot worden en nog een interview en medische test door. Maar als je wint dan zul je daar wel zelf je hoofd boven water moeten houden. De economische vooruitzichten zijn tegenwoordig iets minder en wat de toekomst gaat brengen weet ik niet.

Gr. Pieter
Sonja
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: 3 September 2008, 14:06:53 »

Hoi,

Wij dachten,we hebben geen kans om te emigreren. We voldoen  niet aan de eisen!We spreken geen goed engels maaaaaar hier komt het............ mijn man is een vakman en heeft een baan in Alberta van een oudhollander(10 jaar geleden geemigreerd) die alles voor ons doet om ons daar te krijgen. We hebben inmiddels goedkeuring van de provincie en een LMO.En we hoeven geen Engelse ieltstest ofzo te doen,dus ik zou zeggen vindt een baan en je hebt een kruiwagen! We gaan over enkele weken naar Canada en daar moet mijn man examen doen op zijn vakgebied, en dan kunnen wij de vaste status gaan aanvragen, waar we dan ook voorrang bij krijgen(zie nieuwe regelgeving skilled worker)

Iedere situatie en persoonlijke omstandigheden zijn uniek,dus wie weet!
Sonja
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Immigratie  |  Immigratie Algemeen  |  ooit kans om echt te emigreren? « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.