Hallo...
Ik ben nieuw hier....heb deze site gevonden via het aa forum.
ik ben wel eens zo aan het denken/dromen...over emigreren (doe ik al sindt mijn 15de ongeveer).
en canada staat wel hoog op mijn lijstje.

nu ben ik zomaar aan het denken.....of mijn man en ik dit mischien ooit echt zouden kunnen doen.
(ik denk persoonlijk eerder niet ivm onze achtergronden)
Mijn man (32) is sinds 2 jaar Beveiliger...daarvoor zat hij in de bijstand en is hier op eigenkracht uitgeraakt)...mischien is er wel werkt voor hem in Canada.
maar mijn man spreekt dan weer geen woord engels.
Hij verstaat alles overigens en lezen gaat hem ook nog wel een beetje af.
dat zou dus een probleem zijn...de taal bedoel ik.
Ik (28) heb een opleiding dierverzorging gedaan en ben gediplomeerd....maar kan door stof allergie niet meer in die branche werken.
En ik ben hier dan ook werkloos en leef op het inkomen van mijn echtgenoot.
Ook heb ik geen rijbewijs wat in een land als canada ook niet al te makkelijk is gezien de grote afstanden en de 'slechtere' openbaar vervoer mogelijkheden.
een kans op een baan voor mij is dus erg klein denk ik.
Blijft over het iedee om dan daar iets op te zetten van camping...hotelletje of motelletje.
maar we hebben geen spaargeld...dan mag je denk ik toch wel met een heel goed plan bij een bank aankloppen ben ik bang.
Ik spreek engels en duits...maar geen frans (en laat dat nou in veel delen van canada gesproken worden) schrijven en lezen gaat me ook wel goed af....en ik neem talen wel snel in me op.
Iemand een iedee over mogelijkheden die ik wellicht over het hoofd zie??
Niet dat we snel willen emigreren hoor....maar ik ben wel benieuwd

groetjes marloes