Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
17 Mei 2012, 14:25:50
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  Reizen Algemeen  |  6 maanden werken Canada 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: 6 maanden werken Canada  (gelezen 1232 keer)
Martijn2008
Newbie
*

« Gepost op: 3 September 2008, 21:16:49 »

Goedenavond!

Ik zal me als frisse aanmelder even voorstellen. Ik ben Martijn en 29 jaar oud.
Momenteel werkzaam als bedrijfsleider in de ICT branche. Mijn vriendin Lotte is 26, werkend als assistant-filiaalleider in de detailhandel.
Wij zijn woonachtend in Groningen.

Opzet:
Mijn vriendin en ik zouden graag 6 maanden willen werken/wonen in Canada. Doel: roer om! Evt. (mocht het allemaal bevallen) verhuizen.
Genieten van een andere cultuur, ander land, andere mensen en vooral ander werk. De ruimte en de natuur trekt ons erg.

Een boerderij/range lijkt ons een mooie plek om te werken (beide ervaring in het boerderij-werk) en om te beginnen.
Een plekje voor 2 personen op een groot bedrijf tegen kost/inwoning/vergoeding.
De opzet zou b.v. Alberta zijn en ongeveer van maart t/m sept. 2009.

De grote vraag is dan ook ... waar starten/beginnen we in dit project? Het liefst natuurlijk zo dicht mogelijk bij de bron.
Een rechtstreeks (email)adres in Cananda? Heeft iemand tips of een adres waar wij verder mee kunnen?
Of zijn er mensen met kennissen in Canada die ons verder kunnen helpen?

Alle info is welkom!!

Gr. Lotte & Martijn
BelCan75
Full Member

Canada Kicks Ass!!

« Antwoord #1 Gepost op: 4 September 2008, 17:31:12 »

Beste Martijn en Lotte,

Eerst en vooral welkom op dit forum.  Gaan jullie onder het WHP (Work Holiday Program)?  Dat lijkt me waarschijnlijk het beste, op die manier kan je vakantie houden en werken tegelijkertijd. Je kan niet zomaar werken in Canada zonder een werkvisum te hebben.  Je kan natuurlijk proberen om vanuit NL werk te zoeken in Canada, maar dat is vrij moeilijk en het probleem is dat de meeste werkergevers liefst eerst een werkvisum zien voordat ze je aannemen.  Met een beetje geluk kan je misschien wel ergens zo'n boerderij/ranch vinden die jullie kost en inwoon aanbieden voor jullie werk, maar ik weet niet hoe dat juist tewerk gaat.

Het enige wat ik je kan voorstellen is om een deel ranches in Canada te contacteren via e-mail met je voorstel. Je weet nooit wat je terug krijgt, misschien dat er wel een ranch is die jullie verder kan helpen en jullie wil aannemen?  Je kan eens kijken op de volgende website, daar vind je een lijst met wat ranches in Canada: http://www.canadaranches.com/ En deze website heeft ook een lijst van Guest Ranches die je per provincie kan zoeken: http://www.guestranches.com/ca_map_page.php

Veel succes ermee,
Groetjes uit Vancouver,
Ann Smiley

Kom eens langs op mijn blog & foto album van CANADA: http://anninbc.spaces.live.com/

Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  Reizen Algemeen  |  6 maanden werken Canada « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.