Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
17 Mei 2012, 14:32:23
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Algemeen  |  Canada Algemeen  |  Hoe kom jij in Canada terecht? 0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Hoe kom jij in Canada terecht?  (gelezen 1547 keer)
RNA
Global Moderator
Newbie

« Gepost op: 30 September 2008, 08:45:50 »

Vertel eens wat over hoe jij daar terecht komt (of bent gekomen) en wat je zo trekt aan canada? Ga je daar werken, studeren, op vakantie, naar vrienden etc.

Ik zal zelf beginnen:

Ik kreeg een uitnodiging van mijn school om in Canada te gaan studeren (Kelowna, BC). Ik ben er zelf nog nooit geweest maar het lijkt me een verschrikkelijk mooi land met een geweldige cultuur. Ik vertrek 2 januari en vlieg via Frankfurt en Vancouver, een paar maanden later vlieg ik dezelfde route weer terug. Ook hou ik tijdens mijn verblijf daar een weblog bij waarvan ik het adres tegen die tijd ook hier zal posten. Ik heb dit forum veel gelezen en heb veel aan de topics en antwoorden gehad! Ik hoop nu ook andere mensen te kunnen helpen met hun vragen waar nodig  Wink
BelCan75
Full Member

Canada Kicks Ass!!

« Antwoord #1 Gepost op: 1 Oktober 2008, 05:47:41 »

Hallo,

Welkom op dit forum en heel veel succes met je studies in Canada!  Geniet er vooral van!  Grin

Ik woon sinds april 2000 in New Westminster wat op een 15-20km ligt van downtown Vancouver.  Ik ben naar hier vertrokken om bij mijn Canadese vriend te gaan wonen.  Ik heb hem in september 1999 leren kennen via een penpal website.  We zijn beginnen te e-mailen, daarna telefoneren en dat klikte enorm goed!  In december 1999 is hij mij in Belgie komen bezoeken om te zien of het iets zou kunnen worden.  Dat was dus het geval en ik ben dan in februari 2000 voor 3 weken naar Canada geweest om te zien hoe het zou zijn als we 3 weken onder 1 dak zouden leven en hoe Canada mij zou bevallen want ik was er nog nooit geweest.  Dit werkte ook prima en ik wist toen dat ik naar hier wou verhuizen, ik voelde me hier zo thuis.  Wij zijn nog steeds heel gelukkig samen en we zijn sinds juli 2005 ook getrouwd.  Ik werk hier al 6 jaar als verpleegkundige en voel me hier volledig thuis.  Ik zou niet meer terug willen naar Belgie.

Vele groetjes,
Ann Smiley

Kom eens langs op mijn blog & foto album van CANADA: http://anninbc.spaces.live.com/

Dutchie635
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: 20 November 2008, 18:34:42 »

Hoi,

mijn gezin en ik praten al jaren over emigratie. Mijn vrouw wilde altijd naar Frankrijk en ik wilde altijd naar Canada (ik heb daar wat vrienden en was er een paar keer geweest). Recentelijk ben ik er met mijn gezin naar toe gegaan en toen hoefde ik niemand meer te overtuigen. Ook mijn kinderen niet. Canada moet het worden (ik vind de naam van het land alleen al zo mooi om te horen). Visum aangevraagd (in mei 2008) en inmiddels uitzicht op werk, netwerk aan het opbouwen, bankrekening geopend, dat soort dingen. In januari ga ik weer om verdere zaken voor te bereiden.

Ik hoop nu alleen dat er snel duidelijkheid in de veranderde wetgeving van de zogenaamde IRPA Act. Want het schijnt allemaal nog lastiger te worden (of juist niet), maar goed dat is afwachten.
BelCan75
Full Member

Canada Kicks Ass!!

« Antwoord #3 Gepost op: 20 November 2008, 20:49:31 »

Hallo Dutchie,

Leuk om dit te lezen en ik wens je alvast heel veel succes met de hele emigratie procedure.  Dat zal wel allemaal lukken, maar het zal wel wat tijd in beslag nemen.  Waar willen jullie je vestigen?  Hebben jullie daar al enig idee over.

Nog veel succes ermee en hou ons op de hoogte!
Groetjes uit Vancouver,
Ann Smiley

Kom eens langs op mijn blog & foto album van CANADA: http://anninbc.spaces.live.com/

fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #4 Gepost op: 11 December 2008, 23:07:26 »

Hallo allemaal,

Ik woon weliswaar gewoon in Nederland, maar dat ik hier terechtgekomen ben heeft weer alles te maken met Canada. Ik ben namelijk geboren en opgegroeid in Zwitserland. Precies 20 jaar geleden, toen was ik 17, vertrok ik vanuit Zwitserland voor het eerst naar Canada. Ik nam toen deel aan een intercultureel uitwisselingsprogramma voor middelbare scholieren en leefde 11 maanden in een gastgezin in het plaatsje La Prairie dicht bij Montréal. Dat is mij heel goed bevallen en met sommige van mijn toenmalige vrienden heb ik nog steeds contact.
Al gauw trok het mij opnieuw naar dit prachtige land. In 1992 had ik genoeg geld bij elkaar gespaard, om 2 maanden door Canada te kunnen reizen. Ik ben toen in Vancouver begonnen en dwars door het hele land naar Montréal gereisd.
Weer drie jaar later volgde nog een reis van twee maanden. Ik vloog naar Vancouver en reisde van daar richting het noorden tot in Yukon en Alaska. Omdat ik geen rijbewijs heb, deed ik dat met een groepsreis.  We reisden met een internationale groep in een minibus en sliepen in tentjes. Op deze reis heb ik mijn toekomstige echtgenoot Klaas leren kennen en jullie raden het al, dat was dus een Nederlander. Weer terug in Vancouver, moesten we helaas al weer afscheid nemen van elkaar, want hij vloog terug naar huis, terwijl ik nog een hele maand doorreisde. Per bus ging ik met verschillende tussenstops op weg naar Montréal om daar mijn vrienden te bezoeken. Weer thuis in Zwitserland schreven Klaas en ik elkaar geregeld. Natuurlijk bezochten we elkaar ook zo vaak mogelijk en drie jaar later verhuisde ik dus naar Nederland. Tussentijds ben ik 1996 nog wel weer voor 3 maanden naar Canada geweest, om in Montréal aan mijn afstudeer-scriptie over de nationalisme in Québec te werken.
Sindsdien zijn we nog twee keer in Canada geweest, een keer in 2004 en een keer in 2007. Beide keren hebben we daar gewoon 4 weken vakantie gevierd. Natuurlijk hoop ik, dat we nog veel reizen naar dit prachtige land zullen kunnen maken, want het is voor mij zoiets als een tweede thuis geworden. Maar wij houden van reizen en afwisseling en er lonken nog zo vele andere bestemmingen op deze aardbol. Zo gaan we volgend jaar voor het eerst naar Australië, dus even geen Canada. Maar vroeger of later zullen we er vast weer komen.

Groetjes,
Franziska
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #5 Gepost op: 25 December 2008, 09:35:54 »

Wat een bijzonder verhaal Franziska!
Rolodinho
Newbie
*

« Antwoord #6 Gepost op: 21 Januari 2009, 20:39:54 »

Ik ga dit jaar lekker emigreren naar Vancouver, lekker naar mijn vriendinnetje toe. De procedure is gestart Smiley
BelCan75
Full Member

Canada Kicks Ass!!

« Antwoord #7 Gepost op: 22 Januari 2009, 00:52:46 »

Ik ga dit jaar lekker emigreren naar Vancouver, lekker naar mijn vriendinnetje toe. De procedure is gestart Smiley

Veel succes ermee en hopelijk kan je snel naar Vancouver!  Grin

Groetjes,
Ann Smiley

pietervds
Newbie
*

« Antwoord #8 Gepost op: 2 Maart 2009, 09:58:02 »

geinteresseerd geraakt n.a.v. cursussen bij studie American Studies speel ook al jaren met het idee te emigreren, maar vraag me af of canada net zo moeilijk is als de states. Ik hoorde dat zij ook paal en perk hebben gesteld aan het aantal mensen wat jaarlijks het land in mag voor permanente vestiging.

Mijn interesse is aangewakkerd door uitgesproken canadase cultuur waaronder documantaires, films en muziek waarin het canadese leven expliciet benoemd wordt. denk daarbij aan Swollen Members, Moka Only, Into The Wild, Braving Alaska, Iceroad Truckers
Sol
Newbie
*

« Antwoord #9 Gepost op: 20 Juli 2009, 12:10:32 »

Het aantal mensen dat Canada jaarlijks op een pr-visum binnen mag komen is nog steeds hetzelfde (bepaald percentage van de huidige bevolking), maar de eisen hebben ze flink aan kunnen scherpen aangezien er heel veel mensen in Canada willen wonen.

Wij vertrekken aanstaande vrijdag naar BC, hopelijk voor altijd. In 2003 zijn we er met vakantie geweest en het land hield ons in zijn greep. Toen we weer in rustiger vaarwater waren gekomen na de komst van onze twee oudste kinderen, hebben we de procedure in september 2006 opgestart. Nu kunnen we -met gezinsuitsbreiding en reden van delay- die kant op. Moet nog zo veel zien en beleven in Canada...
BelCan75
Full Member

Canada Kicks Ass!!

« Antwoord #10 Gepost op: 20 Juli 2009, 19:36:15 »

Hallo Sol,

Welkom in Beautiful British Columbia zou ik zeggen en ik wens jullie een prachtige toekomst in jullie nieuwe omgeving!  Waar ergens in BC gaan jullie wonen?

Vele groetjes,
Ann Smiley

Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Algemeen  |  Canada Algemeen  |  Hoe kom jij in Canada terecht? « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.