Hoi Eric,
Zoals dedas al aangeeft kan je naar Queen Elizabeth Park in Vancouver heeft een vrij mooi zicht over Vancouver. De laatste keer dat ik daar was (in het voorjaar), was het vrij begroeit en wat moeilijker om de zichten over Vancouver te zien vergeleken met een paar jaar terug. Maar het park is gratis en vanaf het restaurant heb je wel mooie zichten. Zelf raad ik je aan om naar Cypress Mountain (Cypress Bowl) te rijden, halverwege heb je stopplaats met een "Viewpoint". Je zal daar het bord zien staan met Cypress Provincial Park. Dit is ook gratis en zeker de moeite waard om naartoe te rijden om een mooi overzicht te krijgen over Vancouver en omgeving...zeker als het mooi weer is!
Hier zijn een paar foto's die ik daar zelf genomen heb:

Vanuit Noord Vancouver krijg je ook mooie zichten op downtown Vancouver van Lonsdale Quay. Hier kan je naartoe als je de Seabus neemt vanaf de Canada Place naar de overkant. Er is ook een parkade waar je kan parkeren als je er zelf naartoe wil rijden.
Hier zijn een paar foto's van de zichten die ik daar vorig jaar genomen heb op een regenachtige dag:

En voor nog wat andere zichten kan je naar Kitsilano Beach en Vanier Park, hier volgen nog wat foto's van deze plekken:

Zo, hopelijk kan je dit wat verder helpen!
Vele groetjes uit Vancouver,
Ann