hoi hoi ,
wie helpt me ??
ik heb een vraag , ik vlieg volgende week naar canada op zaterdag 18 okt. voor de 1e keer en voor 16 dagen voor familie bezoek ( samen met mijn vrouw het is onze huwelijksreis) en heb dus geen lang visa nodig , ik ben een maand geleden geflits in nederland met een snelheid van 68 waar je 30 mocht uiteindelijk heb ik een acceptgiro gekregen voor 35 km te hard , deze is bepaald door de officier van justitie (ben hiervoor dus niet bij de rechter geweest )
na betaling van deze is de zaak dan ook af gedaan , alleen blijft hij geregistreerd staan als gepleegd.
voor de rest heb ik een schoon register .
mag ik nu canada wel in ...

( omdat je geen crimineel " verleden mag hebben " )
krijg ik nog een formulier in het vliegtuig wat ik in moet vullen zoals je naar de usa vliegt

in usa heet het iw-94
mijn vrouw zegt dat dit helemaal niks uitmaakt dit staat geregistreerd in nederland en voor een kort visa heb je sowieso geen vog nodig , en al zou je die wel nodig hebben dan zou die nog voldoende zijn ,
canada laat alleen geen : moordenaars , drug gebruikers, rijders onder invloed , toe en als je nog een boete open hebt staan pikken ze je er in nederland al uit voor je gaat en dan mag je na betaling alsnog door .
en toch zit ik er mee in mijn maag dat gebeurd mij weer net voor we richting dat mooie land gaan , en ik kijk er zo naar uit !!!!
ik hoop dat iemand een antwoord heeft ?? voor volgende week zaterdag
wij vliegen op toronto rechtstreek met de klm , we zullen verblijven bij family in chatham-kent ( vlak bij detroit usa)