Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
4 Februari 2012, 10:27:26
2576 aantal berichten in 468 topics door 3032 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Suzanne

Canada Forum  |  Reizen  |  Zuid Canada  |  Toronto 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Toronto  (gelezen 1153 keer)
Wop
Newbie
*

« Gepost op: 25 Januari 2006, 17:10:55 »

Hoi Allen,

In augustus ga ik een dagje naar Toronto.

Wat moet ik hier absoluut gaan zien / doen, behalve de CN Tower?

Oh ja, we reizen met 2 kinderen ( 1, 6 )
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #1 Gepost op: 25 Januari 2006, 22:59:22 »

Wat een leuke straat is om te wandelen is Yonge Street. Ook Bloor St. en Bay street moet je zien. In dit gebied is het erg gezellig en goed met de auto te bereiken. Er zijn veel 'open' lucht parkeerplaatsen die max. iets van 15 CDN kosten voor een hele dag parkeren.

Ik weet niet of je van musea houdt, maar afhankelijk van wat voor expositie er is kun je ook een bezoek aan het Royal Ontario Museum brengen. Het museum ligt, als je van Bay of Yonge de Bloor St oploopt en dan naar het westen gaat, na ongeveer 0.5 km aan je linkerkant. Dit is op de kruising Bloor ST. West en Queens Park. Er ligt daar ook nog een leuk stadsparkje met een schitterend gebouw, ik weet alleen niet meer precies waar......

Verder kun je bij de CN Tower ook nog richting de haven en een beetje uitwaaien aan het water. Bij Eastern Beaches is een mooie houten wandel / skate / fiets pad. Je kunt daar ook nog aan het strand gaan liggen (zeker in Augustus!)
Wop
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: 28 Januari 2006, 10:59:55 »

Thankz, Pieter

Ik neem je tips mee!
bartvb
Newbie
*

« Antwoord #3 Gepost op: 25 Augustus 2006, 03:26:41 »

Toronto is een fantastische stad, met of zonder kinderen.

Momenteel is de CNE (Canadian National Exhibition) bezig, daar zijn hopen attracties voor kinderen, er zijn ook hondenshows, paardenshows, er is een 'voedingsgebouw' je kunt er grappige mini-donuts kopen, Zwitserse wafels, warme wafels belegd met roomijs...

Omdat het nog zomer is, kun je ook naar de eilandjes. Daar hebben ze ondermeer Centreville, een mini-pretparkje voor jonge kinderen. Er is ook een boerderij. Een van de attracties is een rondvaartje in grote zwaanvormige bootjes. Die bootjes zijn 30 jaar geleden nog te zien geweest in een aflevering van 'The New Avengers' (De nieuwe wrekers).

De CN Tower is een must, maar laat je niet vangen aan de lift. Die is nogal duur. Je bent waarschijnlijk beter af door te eten in het restaurant. Dat draait in 72 minuten helemaal rond terwijl je zit te eten. Het eten is naar Toronto-normen erg duur, maar omdat je niet extra moet betalen voor de lift, valt het eigenlijk goed mee, en eten moet je toch.

Er zijn verschillende honderden parken in Toronto, minuscule van enkele tientallen vierkante meters tot hele grote van verschillende vierkante kilometers.

Er is Chinatown (ehh, vier Chinatowns), er is Koreatown, Greektown, Spain town, Little Italy, Little India...

Daarnaast zijn er ook musea zoals Royal Ontario Museum, Ontario Science Museum, Bata Shoe Museum en tientallen andere.

Er zijn de historische gebouwen zoals de St. Lawrence Market waar je allerhande delicatessen vindt en een boerenmarkt op zaterdag, er is Campbell House, Fort York, Black creek pioneer village, McKenzie House, Cabbagetown, het Distillery District...

Uiteraard is er ook de dierentuin van Toronto die tot de toptien van de wereld wordt gerekend.

En nog zo veel meer
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  Zuid Canada  |  Toronto « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.