Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21 Mei 2012, 15:54:51
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  Labour Day? 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Labour Day?  (gelezen 259 keer)
Bianca
Newbie
*

« Gepost op: 27 December 2008, 15:18:35 »

Hallo iedereen,

In september 2009 gaan mijn partner en ik (eindelijk!) een reis naar Canada maken en ik ben alvast druk bezig met plannen (oftewel: voorpret!).
We komen op vrijdag 4 september aan (laat in de middag) en we willen het weekend in Vancouver doorbrengen. Op maandag willen we naar Tofino rijden, maar...dan het is het Labour Day. Ik weet niet precies wat ik me daarbij moet voorstellen en vooral: is het dan handig om de rit naar Tofino te ondernemen ivm verkeersdrukte? En welke ferry kunnen we dan het beste nemen: Tsawassen - Nanaimo of Horseshoe Bay - Nanaimo? Iemand hier ervaring mee?

Groeten, Bianca
John
Jr. Member
**

You're welcome in Powell River, BC.

« Antwoord #1 Gepost op: 27 December 2008, 17:57:01 »

Hoi Bianca,

het Labour Day weekend is idd 1 van de drukkere weekenden, maar zo te zien houdt je hier al een beetje rekening mee.
Het Labour Day weekend is een lang weekend waarbij ook altijd veel Canadezen zelf een paar dagen op pad gaan. Aangezien het midden in de zomer(vakantie) valt zal het dus wat drukker zijn.

De rit naar Tofino is waarschijnlijk goed te doen, mogelijk dat je de veerbootovertocht kunt / wilt reserveren.
Persoonlijk zou ik kiezen voor Horseshoe Bay - Nanaimo, simpelweg omdat ik daar mee bekend ben maar mogelijk zijn er ook andere ervaringen.
Ik zou zeker in Tofino / Ucluelet / Pacific Rim de camping bespreken, het is daar zowieso wat drukker in deze periode.

Zelf woon ik in Powell River aan de Sunshine Coast (for a reason). Mocht je tijdens het beleven van de voorpret ook hier iets meer over willen weten, email me gerust. Een geweldige streek waar het 'massale' nog niet is doorgedrongen. En maak je gebruik van een CirclePac van BC Ferries dan krijg je 15% korting op de (uiteindelijk) 4 erg mooie overtochten: Vancouver - Sunshine Coast - Vancouver Island - Vancouver (of andersom natuurlijk). Een leuke ronde om een afwisselend deel van Canada te beleven.

Groetjes en veel voorpret,

John.

info@footprint-natureexplorations.ca
dedas
Full Member

« Antwoord #2 Gepost op: 27 December 2008, 18:07:19 »

Hoi Bianca,

Labor Day is voor veel  Canadezen de afsluiting van het vakantieseizoen en daarom is het ook altijd een zeer druk weekend. Nou moet je "zeer druk" wel met een korreltje zout nemen als het om de verkeersdrukte gaat, dus een rit naar Tofino is best te doen. Het is zeker drukker dan op een "doordeweekse" maandag, maar in de file zal  je niet gauw komen te staan. Het is wel drukker op de ferries en de campgrounds, hotels/motels zijn voller dan normaal, maar op maandag zal je daar al minder last van hebben.
Ik weet natuurlijk niet hoeveel tijd jullie hebben voor de rit naar en verblijf op Vancouver Island, maar wat zeer de moeite waard is, is om b.v. vanuit Horseshoe Bay te starten met de zg. CirclePac Tour van BC-ferries, dan kun je ook meteen de prachtige Sunshine Coast in de route opnemen. Dat ziet er dan ongeveer zo uit:
ferrie Horseshoe Bay - Langdale, highway 101 via Gibsons en Sechelt, ferrie Earl's Cove - Saltery Bay, hwy 101 naar Powell River, ferrie Powell River - Comox(V.I.), highway 19 naar Parksville, highway 4 naar Tofino/Ucluelet en de ferrie terug naar het vasteland vanuit Nanaimo of Swartz Bay.
De keuze Tsawwassen of Horseshoe Bay hangt ook af, denk ik, waar jullie de auto/camper ophalen. Weet je dat al?
Ik heb een aantal reizen gemaakt door Canada en als je nog vragen hebt, kun je me ook gerust even mailen: walliededas@hetnet.nl
In ieder geval nog veel voorpret gewenst (en, natuurlijk, een goed 2009, maar met dit in het vooruitzicht zal dat wel lukken)
m v g
Wallie.
Bianca
Newbie
*

« Antwoord #3 Gepost op: 28 December 2008, 15:24:48 »

Bedankt voor de reacties! Labour Day zal dus geen reden zijn om niet naar Tofino te rijden die maandag (zo te lezen kan ik de Nederlandse spits niet echt vergelijken met Canadese 'verkeersdrukte').

Verder is het nog best lastig om in drie weken de dingen te zien (en doen) die we willen zien, maar toch niet als een idioot overal doorheen te vliegen (zo van 'fotootje en weer weg'). Ik geloof dat ik ondertussen 4 of 5 alternatieve routes op papier heb, en mezelf kennende komen daar nog wel een paar bij...
We willen vooral veel natuur zien en niet te haastig reizen. We denken eraan om per onderdeel een 'uitvalsbasis' te kiezen waar we dan twee of drie nachten blijven en van daaruit trips maken. Dat lijkt ons iets rustiger dan iedere avond een andere slaapplek zoeken (we hebben een auto gehuurd, dus het worden hotels, B&B's, motels e.d.). Dan hebben we tussen twee 'etappes' misschien wel eens een dag waarop we een grotere afstand rijden, maar dat kan wel.

De Sunshine Coast lijkt me inderdaad erg mooi. Ik had jullie site ook al bekeken, John. Ziet er geweldig uit (al werd het gezicht van mijn vriend een beetje bleek toen ik het woord 'zeekajakken' liet vallen. Nouja, ik heb nog dik 9 maanden om hem daaroverheen te helpen Smiley). Ik moet alleen ff puzzelen hoe we de zonnige kust goed in ons schema krijgen.

Nog ff doorplannen dus en bij vragen zal ik graag gebruik maken van jullie ervaringen!

Groeten en een 'goeie roetsj' naar 2009!
Bianca
John
Jr. Member
**

You're welcome in Powell River, BC.

« Antwoord #4 Gepost op: 28 December 2008, 18:09:32 »

Hey Bianca,

hmmm, 9 maanden ....... klinkt als :-).

Zeekakajakken is echt erg leuk om te doen. Het is voor ons zelf 1 van de redenen geweest om naar dit deel van Canada te verhuizen.

Ik zal proberen om een paar vragen en onzekerheden omtrent het zeekajakken op te helderen / weg te nemen.

De zeekajak heeft een succesvol ontwerp dat al honderden jaren door de inuit (eskimo's) wordt gebruikt voor allerlei doeleinden.
We hebben erg stabiele tweepersoons zeekajaks, waar je met zijn tweetjes in zit en hierdoor hoef je dus maar ongeveer de helft van de inspanning (ontspanning) te leveren. Ik, in m'n eenpersoons uitvoering, hou beginnende kajakkers in een 'dubbel' maar met moeite bij :-). Kajaks zijn stabiel, doordat het zwaartepunt net onder de zeespiegel ligt moet je wel heeeeel erg vreemde manouvres uithalen om de kajak om te laten gaan (we hebben het nog nooit meegemaakt, en dat houden we graag zo).
Er zit een voetbediend roer in, 1 persoon bepaald de koers (goede relatie therapie, haha) m.b.v. het roer zodat je geen lastigepeddelslagen hoeft te beheersen om te komen waar je wilt. De dubbele kajaks die wij momenteel hebben zijn van Canadese makelij en zijn door een toonaangevend kajak-tijdschrift uitgeroepen tot beste 'dubbele kajak van 2008'. Wij zijn gecertifeerd door de Sea Kayaking Guide Alliance of British Columbia en voldoen hiermee aan de standaard zoals deze door deze bond is vastgesteld. Ook hebben zij alle wateren geklacificeerd op een schaal van 1- 4. Klasse 1 is een meer en klasse 4 is de open oceaan. 'Onze' wateren zijn als klasse 2 aangemerkt en hiermee uitermate geschikt voor beginnende kajakkers.

Zo, nu ook wat leuke 'dingetjes'. Zeekajakken is de natuur beleven vanuit een hele ander invalshoek, laag vanaf het water en nagenoeg geruisloos. We vermijden grote open stukken zodat we altijd voldoende interessante kustlijn en eilandjes kunnen bewonderen. Veel zeeleven: zeesterren, krabben, zeekomkommers, anemonen zee-egels enz. Maar ook zeehonden (bijna altijd), Dall's Porpoises (doffijn-achtige, regelmatig) en Orca's (heeeel soms). Prachtige vogels: Bald Eagle, geweldige eendensoorten, schol-ekster, gieren, ijsvogel enz. In de kajaks kunnen we ontzettend veel lekkers meenemen en ook daar ontbreekt het niet aan.

Om het kort samen te vatten. Het moet een leuke, informatieve, dag (of dagen) worden zonder dat we 'camouflage kleding' aan trekken om op survival adventure te gaan (al kunnen we dat wel regelen :-)). Mail me gerust voor meer informatie. We hebben voldoende kennis van West Canada en uiteraard nog meer van de Sunshine Coast. Ik help jullie graag op weg ...............  Grin

Groetjes en een hele goede jaarwisseling!

John.

Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  Labour Day? « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.