Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21 Mei 2012, 16:02:52
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Immigratie  |  Immigratie Algemeen  |  Canada heeft 1,5 miljoen immigranten nodig......... 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 4
Auteur Topic: Canada heeft 1,5 miljoen immigranten nodig.........  (gelezen 3796 keer)
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Gepost op: 5 Februari 2006, 22:06:17 »

Dit bericht kwam ik vorig jaar een keer tegen, misschien geeft het hoop voor mensen die willen emigreren!
http://www2.telegraaf.nl/buitenland/27760051/Canada:_1_5_miljoen_immigranten_in_5_jaar.html
« Laatste verandering: 16 April 2006, 20:22:32 door Pieter79 » Gelogd
Brennie
Jr. Member
**

« Antwoord #1 Gepost op: 2 Juli 2006, 14:31:41 »

Het is alleen zo jammer dat de ambassades dat nog niet door hebben  Cry Heb je de processing times gezien de laatste tijd? Berlijn is nog snel met zijn 18 maanden voor skilled worker!
albertalover
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: 2 Juli 2006, 17:13:09 »

in Alberta is het vreselijk zoveel banen en niemand om ze te werken, overal zijn er tekorten wat je dus ook goed kunt merken als je werkt.
per week komen er honderden mensen bij maar het is niet genoeg.
maar ja als je dan emigreerd of hier naar toe verhuist zijn er weer geen huizen, of niet te betalen, velen wonen op dit moment in tenten omdat er simpel geen woonruimte is nog een paar maanden en de zomer is weer voorbij en niemand die weet hoe het verder gaat.
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #3 Gepost op: 2 Juli 2006, 17:15:02 »

Dat is wel heel extreem, leven in tenten....... Zou er voor een werktuigbouwkundig ingenieur werk te vinden zijn?
Brennie
Jr. Member
**

« Antwoord #4 Gepost op: 3 Juli 2006, 08:19:55 »

Waarschijnlijk meer dan genoeg... alleen ga er niet van uit dat je diploma's gelden! Je mag de titel ingenieur niet dragen in Canada, als je niet meer dan een jaar werkervaring hebt, in je vak, in Canada. Wat ik heb begrepen, begint (bijna) iedereen weer onderaan de ladder, moet je alles opnieuw opbouwen.

Ik hoorde van een vriendinnetje in Edmonton, dat zij naar een ander huurhuis wilde (koopwoningen begin ik maar niet over, want die gaan elke maand wel een keer voor het dubbele, heb ik begrepen), dat 800 $ huur kostte. Intussen is die huur 1150 $... Tja, en dat kan ze dus niet betalen. Hij is vrachtwagenchauffeur, zij is thuis met 2 kleine kinderen. Wel balen voor ze hoor.
albertalover
Newbie
*

« Antwoord #5 Gepost op: 3 Juli 2006, 16:03:38 »

helaas is dit de pure realiteit, je leest er weinig over ook op het cbb maar alberta is in de laatste anderhalf jaar helemaal veranderd.
ons huis is over de kop gegaan.
onze buurman is van de week verhuist, hij heeft het huis een jaar geleden gekocht, een nieuwbouw huis, hij heeft er niets aan gedaan, de kelder is niet af, de tuin is niet af, en geen garage of niets gewoon gewoond.
hij had het vorig jaar gekocht voor $ 155.000 hij heeft het nu verkocht voor $269.000, de verhuiswagen vol geladen een ton in zijn hand en hij gaat in een andere provincie verder werken wonen en leven.

de nieuwbouw huizen die afgeleverd worden zijn allemaal heel erg duur door tekorten aan personeel, beton wat duurder is door die ramp in amerika vorig jaar, en gewoon omdat die mensen ook veel geld willen verdienen.

Huurhuizen zijn niet te vinden en als je er een kunt vinden dan is het niet te betalen, huurbazen zijn erg pikkie want ze kunnen maar kiezen en ze maken dus de gekste regels voor wie wel of niet mag huren.

Ja en dan is er nog steeds dat enorme personeels tekort, dus het is een beetje een cirkeltje waar we in zitten.

Die vriendin brennie kan maar beter blijven zitten waar ze zit, in hoe snel hebben ze de huur verhoogt van 800 naar 1150 daar zijn toch regels voor dat ze dat niet zomaar ineens kunnen doen of heb ik dat mis.

albertalover
Newbie
*

« Antwoord #6 Gepost op: 3 Juli 2006, 16:06:27 »

hier kun je het artikel vinden

--------------------------------------------------------------------------------

Jun 22 2006
Tents now homes

By LANA MICHELIN Advocate staff

There’s a new breed of campers at Red Deer campgrounds this summer — the homeless.
Justin Stafford and his girlfriend Kelly Stillwell never thought they’d be living in a tent at the Lions Campground, since they have jobs in the oilfield and hospitality industries.
But the couple in their early 20s quickly realized that with a local vacancy rate of near zero, landlords can afford to be choosy.
“There’s no one who takes dogs,” said Stafford, a Nova Scotia native who arrived to work in Alberta four years ago. He has two large canines that he considers “family.”
At 23, Stafford was also told by one landlord he isn’t old enough to rent to.
“I don’t know what they’re thinking — maybe that we’d trash the place,” said Stillwell, who previously lived in a truck for eight months while Stafford was long-haul trucking.
The young couple hope to find more permanent lodging before the cold sets in.
Many of their neighbours are also not camping recreationally.
The McFadden family —‑including a pensioner, his two adult sons and 10-year-old grandson —‑is tenting because family members have fallen on hard times.
Earl McFadden is disabled. His brother, Ken, has a bad back and can’t find well-paid work since arriving from Drayton Valley with his son, Lyle, and father, Grant.
The three generations came to Red Deer to be with a sick relative. But none of the McFaddens realized how scarce and expensive housing would be.
“We don’t want to pay $900 a month. This isn’t Toronto,” said Earl.
The family members are making the best of it. Grandpa drives Lyle to school while the two sons look for jobs — although having no phone has hindered their search.
Lyle erected a large tarp to keep off the rain, but “it’s been pretty cold at times,” added Earl, who hopes a lead on a downtown apartment pans out.
Mark Tiihonen also hopes to have a solid roof over his head before winter.
The electrician, who often works out of town, has been tenting since he got out of jail in April. Tiihonen said he can’t see spending $800 a month on an apartment until temperatures drop.
He recalled meeting a Saskatchewan couple in the campground who were so discouraged about Red Deer’s lack of housing that they left town, hoping for better luck in Hinton or Wainwright.
“They said there’s lots of work here, but as far as housing is concerned, it’s pretty lousy,” said Tiihonen.
The Lions Campground manager, who declined to give her name, said many of this year’s campers are there because they’ve run out of housing options.
“Quite a few can’t find a place to live, and some are here while their houses are being built,” she said, noting campers are only supposed to stay the Lions Campground for two weeks.
Randy Barthel and his wife expect to be living in their trailer at various campgrounds until their house is completed on an acreage near Red Deer in December.
Barthel, who sold his house two and a half months ago, thought it made sense to camp, considering the scarcity of rental accommodations. The trailer, he said, is fully winterized, “good to 40 below.”
Susanna Hemme from Wildwood, is also staying in a trailer with her husband and two kids until their new home in Blackfalds is ready to be moved into next week. “We’re lucky that we’re right next to the playground,” she said.
Other area campgrounds also have a high occupancy this summer because of the housing shortage.
Craig Masley, general manager of the year-round Westerner Campground, believes seasonal workers might prefer to camp rather than go through the hassle of apartment hunting. People here for the longer term, however, “might be having a hard time finding an apartment.”
Sarah Flinn, manager of Riverview Campground, is seeing a lot of Joffre workers. She believes some prefer tenting to staying in a work camp.
With so many people using area campgrounds as temporary housing, Heather Sutherland, a regular recreational camper at the Lions Campground, suspects it will be harder for vacationers to get spots this summer.
“We came here mid-week and it was strange to find it almost full.”
--------------------------------------------------------------------------------

« Laatste verandering: 3 Juli 2006, 16:08:51 door albertalover » Gelogd
Brennie
Jr. Member
**

« Antwoord #7 Gepost op: 3 Juli 2006, 18:43:00 »

Er wonen vrienden van ze in dezelfde wijk, vandaar. Die vrienden van ze betalen nu al 850,--, en hun nieuwe buren betalen weer meer, enzovoort...

Ik denk persoonlijk dat Alberta zich economisch volkomen naar de kl*te helpt... tuurlijk is het een groeiprovincie, maar je kan ook uit je voegen groeien, en daar wordt het voor de inwoners niet makkelijker door.

Die buurman van je is wel slim, moet ik zeggen  Grin In AB is natuurlijk geen huis meer te vinden, maar ergens anders (Saskatchewan? manitoba? Cheesy) natuurlijk wel... Nu nog werk  Grin

Ik moet je zeggen, dat dat mij ook opvalt, dat je er op het CBB niks over hoort. Eigenlijk raar, want hier in NL is heel veel veranderd, maar daar natuurlijk ook...
caliber
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 4 Juli 2006, 06:47:09 »

Ik word hier niet echt gelukkig van.  Undecided  Over 2 maanden vertrek ik richting Edmonton, Alberta op een werkvergunning, en
de woonruimte moet nog worden geregeld.
Een kennis van me is zojuist in Red Deer geweest, en heeft niets over de tentenkampen  Shocked gehoord of gelezen.

Ik zie het allemaan wel als we er aankomen, zal wel goed gaan.  Tongue

Cal.
canadianEH
Newbie
*

« Antwoord #9 Gepost op: 13 Juli 2006, 16:07:17 »

HE HE

Eindelijk

werd nu weleens tijd he mensen

vind dit eigenlijk wel heel erg triest voor al die mensen in AB
maar wel grappig weer op zo forum zoals deze
want ja ik lees alleen maar hier en op die andere forum weet ff de naam niet zo snel
maar al die mensen die maar zeggen oh ja en over een jr gaan wij naar canada en ja wij zijn nog met onze proces bezig

en je hoort al die mooie verhalen over Canada

vind het weleens goed dat ik dit nu hier lees

want als je al het andere lees is nederland maar zwaar klote en is Canada het paradijs op aarde
nou kan je zeggen nederland is ook wel klote zeker laatste jaren ga het zwaar achter uit maar kan je wel zeggen Canada is ook niet utopia

mijn buurman was in NL ingeneur legde eerrste draadloze radio verbinding met UK stond in de krant en in van die boeken
in AB is tie gewoon een klojo en werkt tie bij Wallmart vakken vullen
nu is tie verhuisd naar Saskatchewan heel leuk voor hij kan ze hond na 3 dagen nog aan de horizon zien lopen maar werk ho maar zelfde manitoba
werken bij mij 3 jongens uit die prov. ook geen werk te krijgen
kan je ook naar nunavut gaan ofzo kan je ook goedkoop wonen maar of je er werk kan vinden is een 2de
nou als ik dan zo moet wonen in het buitenland................
wat natuurlijk wel weer mooi is als eigen baas in canada is
geen werk knikker je je personeel eruit hoef je in NL niet te proberen

maar ja gras is altijd groener bij de buren
vond turkeije ook mooi vakantie land Kreta ook maar wil niet zeggen als je er echt woon en werk dat het nog zo leuk is
vooral als je op problemen stuit als huis vesting of werkeloosheid
albertalover
Newbie
*

« Antwoord #10 Gepost op: 15 Juli 2006, 18:33:46 »

Voor iedereen die op het punt staan om naar Alberta te vertrekken maak ik me grote zorgen.
Er is veel veranderd en het is ontzettend duur.
Maar het is inderdaad waar dat het duur is voor een reden, in de andere provincie's is gewoon minder te doen hoe hard iedereen ook gilt dat het wel mee valt.
Onze buren komen uit Sask. en Nova scotia vandaan en zelfs volop uit Ontario gewoon weg omdat het werk hier is.

Als je denkt dat dit het beloofde land is dan moet ik je teleurstellen.

Ik las pas ergens op een site dat iemand schreef we werken in nederland zo hard daar zijn we moe van we besteden nooit geen tijd meer aan elkaar en ons gezin en daarom hebben we besloten om van de rust en ruimte van Canada te gaan genieten.
Nou ik kan je dit vertellen ik heb van mijn leven nog nooit zo hard gewerkt als hier in Canada, onderandere omdat we hier geen 40 urige werkweek kennen in het vak waarin ik werk dus droom maar verder maar als je wat wilt bereiken zul je er net als in nederland heel hard voor moeten werken 
caliber
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 16 Juli 2006, 07:29:16 »

En in vat voor een vak zit jij dan, misschien het verkeerde?   Huh

Ik heb een contract getekend voor 40 uur in de week, en er wordt bij hoge uitzondering overgewerkt.
En het betaald een stuk beter dan in Nederland.    Wink

C.
Brennie
Jr. Member
**

« Antwoord #12 Gepost op: 16 Juli 2006, 08:46:26 »

En wat doe jij dan? Ik ben zowiezo wel benieuwd naar de beroepen van iedereen...

Ik ben huismuts, met 2 kids, kan heeeeeeel goed koffie schenken (Timmie, kom maar op  Cheesy) en manlief heeft een garagebedrijf.  Oh ja, die administratie doe ik ook nog  Grin Het is dus voor ons de bedoeling om eerst voor een garagebedrijf te gaan werken om het land en werkmentaliteit, en belastinggedonder en zo te leren kennen, om vervolgens, met een beetje mazzel, zelf een garage te beginnen. Nee, niet AB, want daar kan ik de huizen niet meer betalen  Grin

Brennie
canadianEH
Newbie
*

« Antwoord #13 Gepost op: 16 Juli 2006, 17:14:16 »

maar brennie zag dat je naar BC wou
nou volgens mij is dat nog duurder dan AB
canadezen zeggen niet voor niks  BC Bring Cash

wat ik zoal om me heen hoor is het helemaal niet makkelijk en dat geld voor iedereen nederlanders en canadezen
enigste wat ik hier hoor is altijd living paycheck to paycheck

wat ik heb ondervonden is
iets voor jezelf beginnen iets wat loopt wat geld opbreng

of veel geld al hebben en dat investeren
Brennie
Jr. Member
**

« Antwoord #14 Gepost op: 16 Juli 2006, 18:09:21 »

En dat is dus veranderd het afgelopen jaar. Alberta is mega aan het boomen, woningen tekort, schreeuwend personeel te kort. BC hobbelt er lekker achteraan, maar is niet zoveel duurder dan AB momenteel. Heeft ook niet zo heel veel tekorten (huizen, personeel etc). Als je kijkt in de Kootenays (op MLS ofzo) zie je dat je een aardig huis kan kopen voor zeg $ 200.000. Dat ga je in AB eigenlijk nergens meer redden. Van kennissen in AB hoor ik dat de huishuren de pan uitrijzen, en elke woning weer duurder wordt. Een vriendin had haar huis in Strathmore verkocht 4 maanden geleden. Hetzelfde huis is 2 weken geleden voor 1.5 x haar prijs verkocht. Niets aangedaan... In BC is dat allemaal nog niet zo. Ja, in de Okanagan. Dat kan ik ook niet meer betalen... En Vancouver praat ik al helemaal niet over...

Boodschappen zijn ongeveer net zo duur in BC, als in AB.

Hier in NL is het sinds de Euro is ingevoerd hetzelfde. Mensen leven van loonstrook naar loonstrook, en sluiten een lening af om de vorige lening mee af te lossen. Voedselbanken schieten de grond uit, en huisontruimingen zie ik elke maand wel een keer. En dan praat ik alleen over hier in de straat. De nieuwe zorgverzekering heeft er ook geen goed aan gedaan. Schuldsaneringen zijn aan de orde van de dag, en die bedrijfjes schieten dus ook als paddestoelen uit de grond. Maar houdt dat in, dat iedereen zo leeft?

Wat mij zo opvalt aan een boel van de emigranten, is dat ze zeggen: ohhhh, dat gaan we wel ff doen. En dan denk ik, als toekomstig emigrant: Wake up ans smell the coffee, dat doe je helemaal niet zomaar... Je moet wel eerst uitzoeken welke banen redelijk betalen, of je je titel die je hier hebt kunt gebruiken (nee dus  Cheesy)... Een boekhouder verdient in NL aardig, maar in Canada geen moer... En voor werklui is het precies andersom: hier in NL verdien je met het krijgen van vieze handen geen moer, en in Canada worden ze aardig betaald. Laat ik nou een man hebben, die gouden handen heeft  Grin

Wat mij ook zo opvalt, is dat iedereen maar een huis gaat kopen, zonder te weten wat zijn inkomen gaat zijn. Lijkt mij ook niet de meest slimme volgorde... Je jaagt je spaargeld er meteen doorheen, omdat je 35% moet aanbetalen, en stel, je kan alleen maar een flut-baantje krijgen. Sta je daar met je dure huis, mega-hypotheek (zonder hypotheekrente-aftrek...) zo ongeveer persoonlijk failliet te gaan...
Pagina's: [1] 2 3 4
Canada Forum  |  Immigratie  |  Immigratie Algemeen  |  Canada heeft 1,5 miljoen immigranten nodig......... « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.