Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21 Mei 2012, 16:03:40
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Immigratie  |  Immigratie Algemeen  |  Canada heeft 1,5 miljoen immigranten nodig......... 0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 2 3 [4]
Auteur Topic: Canada heeft 1,5 miljoen immigranten nodig.........  (gelezen 3796 keer)
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #45 Gepost op: 2 Augustus 2006, 18:45:16 »

Wanneer krijg je de uitslag?
Brennie
Jr. Member
**

« Antwoord #46 Gepost op: 2 Augustus 2006, 20:17:17 »

Als ik dat eens wist   Undecided Undecided

We zijn dik een jaar in process, en als de ambassade niet halverwege andere "targets" had gezet, hadden we al wat geweten. Helaas, ik sta ook altijd in de verkeerde rij bij de kassa  Grin Maar we hopen toch wel voor het einde van dit jaar. Kunnen we in maart/april verkassen Cheesy
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #47 Gepost op: 2 Augustus 2006, 21:06:23 »

Het zijn al redelijk positieve vooruitzichten toch?? Je bent al ruim over de helft met het wachten! Ik zal in ieder geval voor je duimen Cheesy
ExpensiveAlberta
Newbie
*

« Antwoord #48 Gepost op: 6 Augustus 2006, 05:45:32 »

Ik ben net nieuw hier en lach me echt een ongeluk... Alberta gaat de slag verliezen. Ik woon er nu 3 jaar maar ik ga de boel oppakken en naar een andere provincie toe. BC sowiezo niet want dat is net zo erg, alleen daar is ook nog minder werk. SK of MB zijn goede opties en wat je daar nog kunt kopen voor je dollar... eigenlijk zijn we gek om nog in Alberta te wonen... dus ik ga mijn collega die verhuisd is naar SK achterna denk ik. Ik hoop niet dat het over 10 jaar daar ook zo'n gekkenhuis wordt want hij vertelde mij dat SK ook aan het groeien is . Alberta mag het hebben van mij, bah wat een teleurstelling. SK, MB here we come.
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #49 Gepost op: 6 Augustus 2006, 09:28:10 »

Duidelijk  Smiley

lijkt mij de veiligste manier om het te doen.
als ze nou op deze forum ook een afdeling maken voor werk gezocht en werk aangeboden misschien helpt dat sommige mensen wel die de overstap willen maken
Misschien zijn er wel meer mensen op deze site met een eigen bedrijf die al in canada wonen die personeel zoeken je weet maar nooit.

En we zullen wel zien hoelang ze dit in AB kunnen volhouden eens zal het tij toch moeten keren

Bedankt Dennis, dit lijkt me een geweldig idee! Ik zal verder actie ondernemen Smiley

Zie http://canada.verenigdestaten.info//index.php?board=20.0
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #50 Gepost op: 6 Augustus 2006, 09:31:13 »

Ik ben net nieuw hier en lach me echt een ongeluk... Alberta gaat de slag verliezen. Ik woon er nu 3 jaar maar ik ga de boel oppakken en naar een andere provincie toe. BC sowiezo niet want dat is net zo erg, alleen daar is ook nog minder werk. SK of MB zijn goede opties en wat je daar nog kunt kopen voor je dollar... eigenlijk zijn we gek om nog in Alberta te wonen... dus ik ga mijn collega die verhuisd is naar SK achterna denk ik. Ik hoop niet dat het over 10 jaar daar ook zo'n gekkenhuis wordt want hij vertelde mij dat SK ook aan het groeien is . Alberta mag het hebben van mij, bah wat een teleurstelling. SK, MB here we come.

Hmmm dat klinkt wel alsof er serieuze problemen zijn. Eigenlijk wel een heel vreemde situatie, veel werk maar te weinig huizen......
farmer
Newbie
*

« Antwoord #51 Gepost op: 6 Augustus 2006, 18:56:28 »

Eigenlijk is het heel simpel, ja er is werk, maar de 20 dollar die hier als standaard genoemd werden zijn niet eens zo standaard.
Helaas werken nog veel mensen voor 12 dollar en zelfs nog minder.
Woonde je al in Alberta in een koophuis, dan zit je wel goed, echter moet er nu nog gekocht worden nou maak dan je borst maar nat.
Huizen die het afgelopen jaar 35 tot 40 % gestegen zijn, dat breng je niet op met 12 dollar per uur.

En dan zijn er inderdaad nog sommige zo slim (NOT) om hun hypotheek te verhogen, de meerwaarde opnemen hopla nog meer maandlasten.
Nee zij die de boel oppakken winst van eigen huis in hun zak steken en vertrekken, zien het zo gek nog niet.

Verder werd hier nog genoemd dat er zoveel binnenkomen uit de provincies BC en SK? die informatie is oud.
Hier in SK veranderd de mentaliteit, er is werk voor iedereen en ze beseffen dat het helemaal niet nodig om te vertrekken.
ExpensiveAlberta
Newbie
*

« Antwoord #52 Gepost op: 6 Augustus 2006, 19:20:47 »

Dat is precies wat ik bedoel Farmer , maar ook het hele leven is veel en veel duurder geworden, zelfs met de PST is SK en MB veel goedkoper dan Alberta. Voorbeelden?? huizen, autoverzekering, levensmiddelen.Prijzen zij gewoonweg lager en de PST is niet van toepassing op allles wat je aanschaft. alles wat aangeschaft wordt voor kinderen wordt niet met PST  belast dus ik zie de voordelen wel degelijk.
 Het enige wat duurder is vergeleken met het "Oil Rich Alberta"  is ...inderdaad de benzine .. 6 cent per liter de laatse keer dat ik keek. Maar ik steek mijn $ 100,000 in de zak en begin gewoon opnieuw.Ik hoop dat ze veel plezier hebben in mijn 1969 huis dat ik voor 290,000 verkocht heb. Grin
Canadarc
Newbie
*

« Antwoord #53 Gepost op: 6 Augustus 2006, 19:45:25 »

Je hebt helemaal gelijk ExpensiveAlberta. Ik zou er ook voor kiezen om de winst te pakken en naar een plek te verhuizen waar het allemaal nog wat goedkoper en ik denk ook nog veel gemoedelijker is. Dat je zoveel winst hebt kunnen maken op zo'n oud huis is natuurlijk geweldig. Eigenlijk willen we naar BC maar we beginnen langzamerhand ook over SK na te denken om daar een bakkerijtje te beginnen met wat Hollandse produkten erbij. Gewoon lekker gemoedelijk. Grin Grin Grin

Gr, Canadarc.  Grin
caliber
Gast
« Antwoord #54 Gepost op: 7 Augustus 2006, 05:30:21 »

En toch, als ik op de PNP bedrijvenlijst van Alberta kijk, staan de bedrijven te springen om werknemers. En ze betalen allemaal erg goed. Tussen $27,- en $35,- ex benefits.   Nogal een verschil met $12,- tot $20,-. 
Dus inplaats van te verhuizen, zou ik meer denken aan een career change. Vaak is zo'n werkgever wel bereid om een eventuele opleiding te betalen.

C.
ExpensiveAlberta
Newbie
*

« Antwoord #55 Gepost op: 7 Augustus 2006, 06:17:59 »

Ik verdien iets meer dan 35  per uur maar ik ga dat niet allemaal afschuiven aan de verhogingen die doorgevoerd  worden omdat "Oil rich Alberta" zo lekker booming is . Mijn taxes zijn verdrievoudigd nadat ze zijn  overgegaan op taxes voor de waarde voor het huis in plaats van oppervlakte. Ik weet niet waar jij woont maar droom rustig verder Caliber. Alberta is beter af als ik weg ben dan kan er een nieuwe bewoner intrekken die grof betaald voor alles, maar ze kunnen altijd nog een carriere swing maken met een opleiding of zo.
Pagina's: 1 2 3 [4]
Canada Forum  |  Immigratie  |  Immigratie Algemeen  |  Canada heeft 1,5 miljoen immigranten nodig......... « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.