Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21 Mei 2012, 16:07:47
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  Reizen per motorhome  |  Campgrounds 0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Campgrounds  (gelezen 1252 keer)
Kiraon
Newbie
*

« Gepost op: 22 Februari 2009, 16:41:19 »

In 2010 willen wij graag met een camper van Vancouver naar Calgary rijden. Nu ben ik op zoek naar een overzichtelijke website met daarop alle (of i.e.g. veel) campgrounds. Heb al wel de site van KOA en de Nationale Parken ontdekt maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Bestaat er sowieso een website met recente reviews? We zijn op zoek naar rustige campgrounds in de natuur.
Omdat we in het hoogseizoen gaan denk ik dat we de meeste campings moeten reserveren. Maar ik zou het niet leuk vinden als blijkt dat we een drukke campground die eruit ziet als een parkeerplaats hebben gereserveerd.
Ik heb al wel meerdere reisverslagen gelezen en daaruit wat informatie opgedaan maar wie kan me nog meer informatie geven?
dedas
Full Member

« Antwoord #1 Gepost op: 22 Februari 2009, 18:06:11 »

KOA campings zijn er niet veel in West Canada en de paar die er zijn, zijn niet echt de moeite waard.
Behalve in de drukke toeristengebieden als Jasper, Lake Louise, Banff, en als jullie Vancouver Island ook aandoen, Tofino, Ucluelet is het niet nodig campings te reserveren. Voor deze drukke gebieden kun je dat ook eenvoudig onderweg doen in één van de vele Tourist Information Centres, die je gaat tegenkomen. Dat geeft je wat meer flexibiliteit in je reis-schema.
Er zijn vele websites met informatie over campings, b.v. voor British Columbia:
www.camping.bc.ca

www.bc-camping.com

www.discovercamping.ca

en voor Alberta:

www.discoveralberta.com

www.travelalberta.com

Probeer je te beperken tot één site per provincie, anders krijg je heel veel dubbele informatie en zie je inderdaad door de bomen het bos niet meer. Huh
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #2 Gepost op: 23 Februari 2009, 00:12:56 »

Hoi,
Dedas heeft je al heel veel goede tips gegeven. Veel commerciële campings buiten de natuurparken lijken inderdaad vaak op grote parkeerplaatsen. Als ik jou was, zal ik me daarom vooral op campings in Provincial en National Parks concentreren. Nadeel van deze is, dat ze vaak geen hook-ups hebben. Bovendien zijn ook alleen de druk bezochte campings in de parken te reserveren. Op de overige geldt first come first serve. Zoeken en reserveren kun je de natuurcampings op de door dedas al genoemde websites.
Nog één tip: Voor Alberta bestaat een handige campingbrochure, waar zowel commerciële als ook campings in de natuurparken in staan. De brochure kun je gratis bestellen op:
www1.travelalberta.com/du-nl/index.cfm?pageid=2272
Succes,
Franziska
Kiraon
Newbie
*

« Antwoord #3 Gepost op: 23 Februari 2009, 21:20:13 »

Bedankt voor de tips, de gratis brochure heb ik net besteld. We zijn inderdaad van plan de drukke toeristengebieden aan te doen dus het zal toch wel reserveren worden. Gelukkig hebben we nog alle tijd om de campings uit te zoeken. Mocht iemand nog een mooie camping willen aanbevelen dan hoor ik dat graag. Onze route is voorlopig zo'n beetje Vancouver, Victoria, Tofino/Ucluelet, Nanaimo, Whistler, Kamloops, Clearwater, Mount Robson, Jasper, Lake Louise, Banff, Calgary.
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #4 Gepost op: 23 Februari 2009, 22:08:03 »

Ik vond Whistlers Campground in Jasper erg leuk. Het is enorm groot ( meer dan 700 plekken) en in het hoogseizoen ook vaak vol, dus reserveren kan zeker geen kwaad (via www.pccamping.ca). Maar ondanks dat de camping zo groot is, voelt het nooit echt druk, omdat de plekken verdeeld in het bos liggen met veel ruimte daartussen. Nog een leuk detail: de herten (elk) lopen gewoon vrij op de camping tussen campers en tenten rond. Om wildlife te zien hoef je dus de camping niet eens te verlaten.
Ook in Wells Gray Provincial Park heb je bij Clearwater Lake een mooie camping midden in de natuur. En zo zijn er nog zo vele. Eigenlijk zijn bijna alle provincial park campgrounds wel aan te bevelen. Let wel: In BC hebben provincial park campgrounds nooit hook-ups, in Alberta maar een paar weinige.
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  Reizen per motorhome  |  Campgrounds « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.