Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21 Mei 2012, 16:08:32
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  Reizen per motorhome  |  Generator. 0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Generator.  (gelezen 1461 keer)
Kiraon
Newbie
*

« Gepost op: 22 Februari 2009, 16:45:56 »

Wij willen in 2010 graag met een camper van Vancoucer naar Calgary rijden. De bedoeling is om op campgrounds in de natuur te kamperen. Maar hoe lang kan een camper zonder hookup? Ik las ergens hooguit 2 uur, klopt dat want dat lijkt me erg weing. En is het dus verstandig een generator te huren en kan je dan helemaal zonder elektriciteit?
Ben een totale nitwit wat betreft campers... Huh
dedas
Full Member

« Antwoord #1 Gepost op: 22 Februari 2009, 18:14:36 »

Een generator is zeker niet nodig, maakt alleen maar lawaai. Je kunt zonder probleem desnoods de hele reis zonder hook-up. De extra accu geeft voldoende stroom voor je verlichting en eventueel de magnetron en laadt zich tijdens het rijden weer op. Het fornuis en de koelkast werken op propaan.
Voor het eventueel opladen van accu's en batterijen heb je wel een hook-up nodig.
Hans B
RV USA always wanted to experience the impossible, do it the American way. Go RVing.
Jr. Member
**

Gehele zomer 2008 TE HUUR

« Antwoord #2 Gepost op: 22 Februari 2009, 19:59:14 »

Kun jij je magnetron laten draaien op de accu's ?
dedas
Full Member

« Antwoord #3 Gepost op: 22 Februari 2009, 20:26:20 »

Nu je het zegt........ Embarrassed. Ik weet het eigenlijk niet. Ik heb dat ding nog nooit gebruikt, maar ging er altijd wel van uit.
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #4 Gepost op: 23 Februari 2009, 00:01:53 »

We hebben het ook niet geprobeerd, maar volgens de gebruiksaanwijzing in onze camper werken dingen als magnetron, airco en verwarming maar met een hook-up of als de generator aan is. Je kunt ze wel op de accu laten draaien, maar dan is die binnen de kortste keren leeg.
Elke dag een hook-up is echter niet nodig. Zoals dedas al zij, werken koelkast, fornuis en verlichting ook zonder hook-up (op gas of op de accu). Als je zo af en toe een hook-up neemt, kun je dus voor de rest van de tijd best zonder, tenzij je altijd van de boven genoemde voorzieningen gebruik wilt kunnen maken.
De generator zal ik echt alleen in noodgevallen gebruiken. Hij maakt een hoop herrie en laat de sowieso al hoge benzineverbruik nog meer stijgen. Ik vind de tegenstelling persoonlijk te groot: Aan de ene kant lekker midden in de natuur overnachten en aan de andere kant een hoop herrie en milieuvervuiling produceren. Maar dat moet iedereen natuurlijk zelf beslissen.
Groetjes,
Franziska
Kiraon
Newbie
*

« Antwoord #5 Gepost op: 23 Februari 2009, 20:59:07 »

Iedereen heel erg bedankt voor de nuttige info, ik ben alweer een stukje wijzer in camperland Grin. Uiteraard is nog meer info altijd welkom.
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #6 Gepost op: 23 Februari 2009, 22:15:37 »

Hoi,
Daar ben ik nog weer. Wij waren in 2007 ook voor het eerst met een camper onderweg en zaten toen ook met duizend vragen. Wij hebben op onze website over deze reis een stukje over de voor en nadelen van een camper geplaatst. Eigenlijk is dit stukje bedoeld om mensen te helpen een beslissing voor of tegen een camperhuur te nemen. Maar er zit ook nuttige info in voor mensen, die al voor een camper gekozen hebben. Daarom hier nog de link:
http://franziskaenklaas.waarbenjij.nu/Bericht/?Nederland/De+camper/&subdomain=franziskaenklaas&module=site&page=message&id=2182601
Als je verder nog vragen hebt, hoor ik het wel.
Groetjes,
Franziska
Kiraon
Newbie
*

« Antwoord #7 Gepost op: 24 Februari 2009, 21:11:31 »

Toen onze vakantieplannen wat serieuzer werden hebben we lang getwijfeld of een auto te huren of een camper. Uiteindelijk is de keus op een camper gevallen. de belangrijkste reden is dat je dichter bij de natuur zit en nog een belangrijke reden is dat we ons eigen potje kunnen koken. Misschien klopt het niet maar ik heb niet zo'n hoge pet op van de Canadese restaurants. Bovendien zijn we een gezin met drie kinderen en iedere dag uit eten wordt dan ook best kostbaar.
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #8 Gepost op: 25 Februari 2009, 00:39:15 »

Hoi Kiraon,
Je hoeft je keuze voor een camper niet te verdedigen hoor! De link naar mijn website was niet bedoeld om je aan het twijfelen te maken. Ik kan me best voorstellen, dat je met een gezin voor een camper kiest, want dagelijks uit eten is al met zijn tweetjes vrij kostbaar laat staan met een heel gezin. Dan is het inderdaad handig, als je je huisje bij je hebt. Het zelf kunnen koken was ook voor ons één van de voornaamste redenen om samen met mijn ouders een camper te huren. Mijn ouders zijn namelijk niet meer zo dikke eters en volgen bovendien een cholesterol-arme dieet. Elke avond uit eten werd daarom ook voor hun iets te veel van het goede.
Trouwens kun je ook in Canada best heel lekker eten. Alleen moet je daarvoor niet bij de goedkope fast food ketens zijn. Kwaliteit heeft ook in Canada zijn prijs.
Groetjes en alvast heel veel voorpret en plezier toegewenst,
Franziska
Hans B
RV USA always wanted to experience the impossible, do it the American way. Go RVing.
Jr. Member
**

Gehele zomer 2008 TE HUUR

« Antwoord #9 Gepost op: 25 Februari 2009, 18:47:09 »

Kiraon,
in alle jaren dat wij onze camper hebben, hebben wij nog maar erg weinig gebruik gemaakt van de generator.
De generator gebruikt dezelfde benzine als de camper.
Voor de 'zwaardere' apparaten, lees: die meer stroom vragen, is het nodig de generator te gebruiken, TV, magnetron, airco.
Koelkast, gasfornuis, water heater werken op LPG.
Wanneer je een electrische aansluiting hebt op de camping is deze ook voldoende om de TV, magnetron, airco te laten werken en kun je de generator 'uit' laten.
De accu's die de camper bezit zijn meestal wel voldoende om een 's avonds lampje te laten branden. Tijdens het rijden worden de accu's weer opgeladen.

groetn, Hans
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  Reizen per motorhome  |  Generator. « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.