Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21 Mei 2012, 16:09:29
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  Banff en Jasper in mei ? 0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Banff en Jasper in mei ?  (gelezen 353 keer)
djengo
Newbie
*

« Gepost op: 28 Februari 2009, 20:19:05 »

Geslacht:

We zijn een reis aan het plannen naar Seattle en Vancouver/ Vancouver island en omgeving. De planning was september maar wordt waarschijnlijk door omstandigheden mei.
wie heeft er ervaringen met Banff en Jasper in mei?
We gaan er van uit dat er nog sneeuw ligt, maar is alles nog onbereikbaar? Ik heb (hopelijk goed) begrepen dat de weg tussen Banff en Jasper open is in mei.
We zijn geen grote wandelaars, maar willen natuurlijk wel genieten van de omgeving.

Alvast bedankt

fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #1 Gepost op: 1 Maart 2009, 13:15:17 »

Hoi Djengo,

De Icefield Parkway tussen Banff en Jasper is in principe het hele jaar door geopend. Maar dat wil dus niet zeggen, dat hij na hevige sneeuwval tussendoor niet een keer een dag of twee drie gestremd is. Mijn oom en tante is dat zelfs een keer in augustus overkomen. Dus garanties kun je hiervoor niet geven. Je moet dus altijd een alternatieve route bij de hand hebben voor het geval de weg een keer gestremd is.
Uit eigen ervaring kan ik zeggen, dat in mei meestal nog behoorlijk wat sneeuw ligt (vooral in de hogere regio's) en dat ook een sneeuwbui en temperaturen onder het vriespunt geen uitzondering zijn. Met sneeuwbuien en kou moet je ook in september rekening houden, maar dan heb je geen last meer van de sneeuw en het ijs van de afgelopen winter. Daar moet je in mei wel rekening mee houden. De hoofdwegen zijn meestal wel open, maar zijwegen als die naar Mount Edith Cavell in Jasper, Morrain Lake in Lake Louise etc. zijn meestal nog dicht. Ook de meeste meren zullen nog bevroren zijn, dus geen mooie blauw-groene kleur en ook geen boottochten. Ook veel van de mooie wandelpaden liggen nog onder de sneeuw. Versta me niet verkeerd: De Rockies zijn in elk seizoen geweldig en het voordeel is, dat het in mei nog lekker rustig is. De meeste skiërs zijn al vertrokken en de wandelaars nog niet gearriveerd. Maar bepaalde bezienswaardigheden zullen nog niet bereikbaar en attracties gesloten zijn. Dus aan jou om te kiezen, of het toch de moeite waard is.
Groetjes,
Franziska
djengo
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: 2 Maart 2009, 21:15:53 »

Franziska, Bedankt voor je reactie.
Ik denk dat het verstandig is om Banff en Jasper dan voor een volgende keer te laten wachten en ons nu meer toe te richten op Vancouver en omgeving. Hier is tenslotte ook voldoende te zien en doen.

Nancy
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #3 Gepost op: 2 Maart 2009, 22:43:48 »

Hoi Nancy,

Ik denk dat je een verstandige keuze hebt gemaakt. En inderdaad: in Vancouver en omgeving is meer dan genoeg te zien. Je zult ook hier nog keuzes moeten maken, want alles zien zul je ook hier niet redden.

Veel plezier bij de verdere planning van jouw reis en als je nog verdere vragen hebt. horen we het wel.

Groetjes,
Franziska
dedas
Full Member

« Antwoord #4 Gepost op: 3 Maart 2009, 13:54:51 »

Toch jammer! Het is namelijk wel héél leuk Cheesy èn héél bijzonder Cheesy om in, wat wij het voorjaar noemen, op meren als Lake Louise te wandelen en/of te langlaufen. En tot ca. half mei kan dat nog, daarna niet meer en voor de kano is het dan, vanwege het vele ijs, nog te vroeg.
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  Banff en Jasper in mei ? « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.