Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21 Mei 2012, 16:10:41
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  Reizen Algemeen  |  Wie gaat waar naar toe? 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3
Auteur Topic: Wie gaat waar naar toe?  (gelezen 3757 keer)
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Gepost op: 12 Februari 2006, 13:20:49 »

Geef hier op waar je dit jaar in Canada naar toe gaat zoals gebied/steden, met welke luchtvaartmaatschappij en van wanneer tot wanneer! Kunnen we direct zien wat populaire gebieden zijn om naar toe te gaan.......

Zelf heb ik nog niets gepland Sad
Nieuwenoord
Newbie
*

2006: USA en Canada!

« Antwoord #1 Gepost op: 12 Februari 2006, 14:34:11 »

Hoi Pieter,

Tja, het wordt een combireis hoor en zowel begin- als eindpunt liggen in Amerika. Maar we zitten óók 10 dagen in Canada. We zien dit stukje van onze reis (totaal 6,5 week) als een kennismaking met Canada. We hopen dan misschien volgende keer een volledig op Canada gerichte reis te maken.

Het plan:

Dag 1: Amsterdam-LA
Dag 2: Malibu Beach
Dag 3, 4, 5: Las Vegas
Dag 6: Williams - Grand Canyon
Dag 7: Grand Canyon
Dag 8 tot en met 11: Monument Valley en Durango
Dag 12 en 13: Moab (
Dag 14: Salt Lake City
Dag 15: Grand Teton
Dag 16, 17: Yellowstone NP
Dag 18: Montana
Dag 19, 20: Glacier NP
Dag 21, 22, 23, 24: Canadian Rockies
Dag 25: Wells Gray Park
Dag 26 en 27: Naar Whistler
Dag 28, 29, 30: Vancouver
Dag 31, 32: Seattle
Dag 33, 34: Sequim/Port Angeles (met dag met ferry naar Victoria)
Dag 35 t/m 38: Oregon Kust
Dag 39, 40: Redwood NP
Dag 41, 42, 43: Naar Chowchilla
Dag 44, 45, 46: LA en naar huis ...

Klik op de kaart voor het volledige reisplan!

Groet,
Monique

Ceetje
Newbie
*

Yellowstone

« Antwoord #2 Gepost op: 13 Februari 2006, 21:42:48 »

Ooooh, jij gaat mooie dingen zien!!!! Wat een geweldig "rondje"! Vorige zomer het stuk van jouw dag 8 t/m 17 gedaan met als start en vertrekpunt Denver, werkelijk alles is mooi, maar hoogtepunt was Yellowstone en Grand Teton. Die bruine vlek op mijn aviator is een zwarte (! Undecided)  beer in Yellowstone
Onze reisplannen deze zomer: 19 juli vertrek met United Airlines naar Vancouver, dan Vancouver Island, Inside passage, Steward & Hyder, Banff &Jasper (of omgeving als de drukte te groot is) Calgary, Waterton/Glacier N.P., Seattle, Vancouver vertrek op 16 augustus.
« Laatste verandering: 13 Februari 2006, 21:46:40 door Ceetje » Gelogd
Nieuwenoord
Newbie
*

2006: USA en Canada!

« Antwoord #3 Gepost op: 13 Februari 2006, 22:41:53 »

Citaat
Vancouver, dan Vancouver Island, Inside passage, Steward & Hyder, Banff &Jasper (of omgeving als de drukte te groot is) Calgary, Waterton/Glacier N.P., Seattle, Vancouver

Dat stuk, met die Inside Passage en veel tijd op Vancouver Island, is mijn wens voor een volgende keer ...

Wellicht volgend jaar, hoewel we dan misschien toch weer richting Californië gaan om onze zoon weg te brengen of te halen, hij gaat waarschijnlijk stage lopen bij vrienden daar.

Groetjes,
Monique

Ceetje
Newbie
*

Yellowstone

« Antwoord #4 Gepost op: 14 Februari 2006, 19:38:13 »

Het stuk van Vancouver Island naar Californië lijkt me ook geen straf  Grin
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #5 Gepost op: 16 Februari 2006, 21:49:01 »

Dat stuk heb ik een keer op TV gezien, is inderdaad schitterend. Vooral het stuk langs de kust in Washington en Oregon is een plaatje.
Wop
Newbie
*

« Antwoord #6 Gepost op: 24 Maart 2006, 21:44:23 »

Ik ga alleen een dagje naar Toronto en wel op 20 augustus ( zoals het er nu voor staat) , telt dat ook  Smiley ?
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #7 Gepost op: 24 Maart 2006, 22:16:46 »

Hahaha dat telt ook wel hoor, al is het maar 1 dag!  Tongue
Bonanza
Jr. Member
**

skypename Bonanza-NL

« Antwoord #8 Gepost op: 29 Juni 2006, 19:54:37 »

Wij zijn 2x naar familie geweest in Kincardine ( Ontario )  Smiley

Wel een auto gehuurd om vervolgens een paar dagen rond te reizen om Georgian Bay heen.

leef vandaag, gisteren is geschiedenis en morgen is toekomst.
Canadarc
Newbie
*

« Antwoord #9 Gepost op: 2 Augustus 2006, 21:17:28 »

Nou, komt ie aan hoor:

7 October landen we s'avonds om een uur of 6 in Calgary. Het plan is om dan meteen de huurauto op te halen om daarna een motelletje in de buurt te zoeken.
De volgende dag gaan we, eh, nou waarschijnlijk richting BC maar misschien gaan we ook wel ff naar Saskatoon om bij vrienden op visite te gaan. We zien wel.  Tongue
De bedoeling is wel om een week of anderhalf in "the Kootenays" (BC) door te brengen op zoek naar ons toekomstige woonplekkie.
En op 27 October vliegen we weer terug. Cry

Gr, Canadarc.
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #10 Gepost op: 2 Augustus 2006, 21:37:39 »

Klinkt wel relaxed Canadarc! Gewoon lekker een vliegticket voor 3 weken en daar tussenin kijken we wel wat we gaan doen Smiley Lekker ongecompliceerd!

Het maakt het wel 'speciaal' omdat je al naar een huisje kunt gaan uitkijken.....
Harold
Newbie
*

« Antwoord #11 Gepost op: 1 September 2006, 08:36:46 »

Hallo, wij gaan juni volgend jaar naar de VS gecombineerd met Canada. We hebben onze tickets rechstreeks geboekt bij United Airlines en vliegen via Washington naar Las Vegas. Zo ziet onze reis er ongeveer uit, we willen een flink aantal hotels niet vantevoren boeken zodat we meer bewegingsvrijheid hebben en op het laatste moment nog van onze route kunnen afwijken als we dat willen.

5/6 Ams-Was-LV
6/6 LV-Salt Lake City
7/6 SLC-Yellowstone NP
8/6 Yellowstone NP
9/6 Yellowstone NP-Great Falls
10/6 Great Falls-Calgary
11/6 Calgary-Banff NP (the Crossing)
12/6 Banff NP-Jasper NP
13/6 Jasper NP
14/6 Jasper NP-Kamloops
15/6 Kamloops-Vancouver
16/6 Vancouver
17/6 Vancouver
18/6 Vancouver-Seattle
19/6 Seattle-Olympic NP
20/6 Olympic NP-Portland
21/6 Portland
22/6 Portland-Crater Lake NP
23/6 Crater Lake NP-Redding
24/6 Redding-Lake Tahoe
25/6 Lake Tahoe-Death Valley
26/6 Death Valley-Las Vegas
27/6 LV
28/6 LV
29/6 LV
30/6 LV-Was-Ams
1/7 Aankomst Ams

Ik ben momenteel driftig op zoek naar een goed hotel op een perfecte locatie in Vancouver. Ik heb nu een aanbieding van een hotel op Robson Street ontvangen, maar weet niet zeker op dit wel de juiste locatie is. Iemand nog een idee? Verder willen we de auto bij Hertz boeken via de ANWB met 10% korting.

Andere suggesties etc zijn van harte welkom.

Groeten,
Harold
Brennie
Jr. Member
**

« Antwoord #12 Gepost op: 1 September 2006, 09:44:31 »

Heb je al eens bij www.thrifty.com gekeken? Voor de auto dus  Wink

Verder viel me op dat je in 1 dag van Great Falls naar Calgary wil rijden, en dat je eigenlijk niks in Canada langer aandoet dan 1 nacht, behalve Vancouver. Het enige dat je dan ziet, is snelweg met bomen aan de zijkant... Lijkt me zo zonde... In een week een rondje US border-Calgary-Vancouver is wel een beetje kort... De meesten doen daar 3 of 4 weken over...

Kamloops is ook niet mijn favoriet overigens. Stad met eromheen kale bergen. Daar hoef je echt niet langer te blijven dan een half uur om te eten  Grin Ik zou dan ook door BC een andere route kiezen, en er wat langer over doen. Jasper-Vancouver is zeker 10, 11 uur rijden, als je doorjakkert, en niet stopt.

Ik zou kiezen voor Revelstoke, Salmon Arm, Kelowna, Coquihalla Highway, Hope, Vancouver. Maar niet in 1 dag... Tussen revelstoke en Salmon Arm ligt het Mara Lake. Errug mooi!

Hoeveel kilometer is deze trip trouwens? Just curious  Wink

Veel plezier!
« Laatste verandering: 1 September 2006, 10:08:46 door Brennie » Gelogd
Harold
Newbie
*

« Antwoord #13 Gepost op: 1 September 2006, 21:59:40 »

Dank voor je reactie. Ja dat we niet lang blijven op veel plekken komt voornamelijk doordat we meer willen zien, dus kwanteit voor kwaliteit eigenlijk. We hebben totaal zo'n 6000km af te leggen, dit is dan nog zonder de kilometers die je extra rijdt in de NP's. Je opmerking heeft me wel aan het denken gezet, dusdanig dat ik er nu aan denk om naast een dag in Banff, twee dagen in Jasper dan een extra dag via Glacier in Revelstoke willen doorbrengen. En dan evengoed in twee dagen van Revelstoke naar Vancouver.

En Kamloops en Great Falls en nog wat van dat soort plaatsen stonden er alleen bij als tussenstop niet als bezienswaardigheid. En diegenen die 3/4 weken over die route doen gaan niet naar Amerika, dus dan kan ik het me wel voorstellen. Zo blijven we nu 4 nachten in de Rockies, 3 nachten in Vancouver, 1 nacht Calgary en een nacht tussen Revelstoke en Vancouver. Ik kan alleen Mara Lake niet vinden, wel Shuswap Lake. Is Salmon Arm een tussenstop waard?

Ik ben nog wel een aardige tijd bezig met plannen, en de meeste hotels leg ik nog niet vast, dus suggesties zijn altijd welkom en worden zeer op prijs gesteld.

Brennie
Jr. Member
**

« Antwoord #14 Gepost op: 2 September 2006, 09:15:42 »

Jemig! 6000 km! Ik noem je geen Harold meer, maar Japanner  Grin Nee, zonder dollen, wat een boel!

Ik kan je over Amerika helemaal niks zeggen, want daar ben ik nog nooit geweest, maar je hebt gelijk als je zegt dat die mensen die 3/4 weken naar BC gaan, niet naar Amerika gaan. Vaak mag je de grens niet eens over met je auto, of je moet weer een aparte verzekering afsluiten  Undecided

Ik zat nog eens te kijken naar je route, en ik weet niet hoe graag je naar Banff enzo wil, maar vanuit Yellowstone zou je ook de "Selkirk-Loop" kunnen doen, onderin BC.

www.selkirkloop.org

Dan blijf je wat meer onderin BC, wat dichterbij Vancouver ook, en het is evengoed prachtig! Maar goed, dat moet je natuurlijk lekker zelf weten  Grin

Salmon Arm is niet echt mijn favoriet. Ik vond het persoonlijk een heel naar aanvoelend stadje (15.000 man) en echt veel te doen is er ook niet. Ik weet natuurlijk niet wat je precies wil doen, want slapen en eten kun je overal, maar als je ook nog een stukkie omgeving wil zien, is Salmon Arm best een goede uitvalsbasis. Achterlangs via Enderby en Armstrong naar Vernon, en vandaar naar Kelowna is ook mooi. Wil je echter een stad, dan zouden Vernon (40.000 man, niet groot, maar genoeg te doen) of Kelowna (100.000 man, als ik me niet vergis) beter kunnen zijn. Wil je een dorpje, dan is Enderby een goeie, kun je ook nog naar Mabel Lake  Cheesy Eigenlijk denk ik dat dit typisch een stuk is om niet vast te leggen, en te kijken waar je uitkomt... Kelowna en Salmon Arm ligt geloof ik 100 km uit elkaar, dus dat is in een uurtje of zo wel te rijden...

In Revelstoke trouwens zit een NL-se bakker (Anky Panky's Bakery). Altijd lekker vers. Er zit ook "Nelles Ranch", dat is een B&B als ik me niet vergis, waar je kunt paardrijden enzo. www.nellesranch.com Toevallig ook 2 NL-ers  Grin

Tussen Kelowna en Hope zit niks (als je over de Coquihalla Highway gaat), behalve vreselijk mooie natuur. Als je over Penticton zou gaan, langs het Okanagan Lake, heb je ook hele mooie natuur (tja, waar niet hè  Grin), dus dat maakt niet zo veel uit, en de Coquihalla Highway rijdt wel sneller.

Veel spitplezier!

« Laatste verandering: 2 September 2006, 10:24:36 door Brennie » Gelogd
Pagina's: [1] 2 3
Canada Forum  |  Reizen  |  Reizen Algemeen  |  Wie gaat waar naar toe? « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.