Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21 Mei 2012, 16:16:54
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  Overnachten in Juni 0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Overnachten in Juni  (gelezen 285 keer)
Tiny
Newbie
*

« Gepost op: 19 Maart 2009, 02:25:37 »

Hey,

Ik ben nieuw op dit forum.
Ik ben 28 jaar en woon in België.
Vorig jaar ben ik samen met mijn partner naar West Amerika geweest.
Op 04.06.09 landen we in SEATTLE. We willen vanuit SEATTLE onze rondreis (met de huurwagen) door West Canada starten.
We verlaten SEATTLE op 24.06.09.

Ik heb een vraagje i.v.m overnachtingen.
Tijdens onze vorige reis (was wel in oktober) hadden we bijna geen overnachtingen op voorhand geboekt.
Kunnen we dat deze keer opnieuw doen? Of is het aangeraden de overnachtingen nu reeds te boeken?
Het maakt ons niet uit waar we overnachten (hotels, B&B, jeugdherbergen,...).

Thanks

dedas
Full Member

« Antwoord #1 Gepost op: 19 Maart 2009, 17:02:06 »

Hej Tiny,

Niet van te voren boeken geeft je veel meer vrijheid en zou ik ook deze keer niet doen. In juni is er altijd
voldoende accomodatie te vinden. Voor de drukste gebieden(als je die gaat bezoeken), zoals Banff, Jasper
kun je altijd onderweg informeren bij één van de vele Tourist Information Centres, die je overal tegenkomt.
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #2 Gepost op: 19 Maart 2009, 18:06:05 »

Hoi Tiny,
Ook ik zou niet van tevoren boeken als ik jou was. In juni is er meestal nog voldoende plek, zeker als je flexibel genoeg bent om ook een keer in een eevoudig hostel te overnachten. In de drukken plaatsen zoals Banff & Jasper hebben de info centers grote borden, waar beschikbare accommodatie op aangegeven staat.
Misschien is het ook een idee om van tevoren alvast een beetje op internet naar de mogelijkheden te speuren. Vaak helpt het namelijk, als je van tevoren een idee hebt van de mogelijkheden in de verschillende prijsklasses en als je bij binnenkomst in een grotere plaats al weet waar de accommodaties ongeveer liggen. Voor de provincies BC en Alberta bestaat trouwens ook een gratis Accommodation Guide, waarin voor alle plaatsen de accommodaties opelijst zijn. De gidsen kun je via internet bestellen bij Travelalberta respectievelijk HelloBC. En andere mogelijkheid is, om bij het Canadese restaurant Mondani in Lochem na te vragen. Die hebben deze gidsen meestal wel liggen en versturen ze graag naar belangstellende. Google gewoon even op restaurant Mondani en je vindt hun website en e-mail adres.
Succes!
Franziska
Tiny
Newbie
*

« Antwoord #3 Gepost op: 20 Maart 2009, 22:29:49 »

Bedankt voor jullie reacties.

We zijn volop bezig met de planning.
Als deze af is vraag ik zeker jullie mening.

Ik heb ergens gelezen dat het voordeliger is om in Canada met cash geld te betalen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Gewoon om te weten of we veel moeten omwisselen  Huh

Groetjes
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #4 Gepost op: 20 Maart 2009, 23:47:48 »

Of het veel voordeliger is met cash te betalen, weet ik niet. De creditcard-maatschappijen berekenen inderdaad vaak niet de beste wisselkoers, maar dat doen de banken en wisselkantoren ook niet. Bovendien is het niet prettig om met een hoop cash op zak rond te lopen. Als het gestolen wordt, ben je het kwijt. Een creditcard daarentegen kun je laten blokkeren. Natuurlijk ben je wel altijd een beetje cash nodig. Maar dat zal ik niet omwisselen bij een bank of wisselkantoor, maar gewoon uit de muur trekken met je bank of giropas. Dat is de absoluut voordeligste manier aan cash te komen. Geldautomaten vind je in alle grotere plaatsen wel.
Dus ik zal kleine bedragen cash betalen en voor grotere uitgaven gewoon de creditcard gebruiken. Als je een auto of camper huurt, ben je deze toch nodig, want de borg kun je vaak niet anders betalen.
Groetjes,
Franziska
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  Overnachten in Juni « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.