Hoi Willy,
leuk dat je voor eens wat andere eilandjes kiest, zoals Saltspring en Quadra. Saltspring ken ik zelf redelijk goed, Quadra iets minder (ondank dat het bij ons om de hoek ligt

).
Hotsprings zijn er ook te vinden in of nabij Tofino, Jasper en Banff. De keuze is reuze, en da's mooi.
Zelf denk ik dat het geplande 'rondje' een beetje teveel van het goede is om binnen 17 dagen in een rustig tempo te volbrengen, zeker als je ervoor kiest om helemaal door te varen naar Prince Rupert. De overtocht van Port Hardy naar Prince Rupert moet je van te voren plannen en vastleggen.
Een alternatief zou kunnen zijn om via Vancouver Island naar de Sunshine Coast te reizen en ook hier een aantal leuke dingetjes te ondernemen. Tevens kun je dan gebriuk maken van een CirclePac van BC Ferries en krijg je 15% korting op de overtochten. Als je de bergen in wilt zou ik Strathcona PP op Vancouver Island aan willen raden of vanuit Powell River via Whistler te reizen (door naar bijv. de Rockies of terug naar Vancouver). Ruige westkust natuur vind je op het noorpuntje van Vancouver Island (waar je tegenwoordig ook al kans hebt om 'tegen een grizzly aan te lopen').
Probeer in ieder geval een rustig reistempo te hanteren, Canada (BC / AB) zijn immens groot en je zult nooit alles in 1 keer kunnen zien. Minder = Meer

.
Groetjes uit Powell River,
John.