Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21 Mei 2012, 16:17:40
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  reis van 2009 0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: reis van 2009  (gelezen 265 keer)
willy
Newbie
*

« Gepost op: 19 Maart 2009, 17:53:18 »

hallo iedereen
we gaan (komen)dus dit jaar naar Bc en huren daar een van mobilhome
het reisplan
is dus als volgt
vancouver op 1juli ,daarna de 2de dag naar victoria
en dan saltspring
terug vancouver island voor uclulet,tofino,
dan qaudra island
op naar port hardy met de ferry tot prince rupert
vandaar via smithers naar jasper en banff
misschien een uitstap naar calgary
vandaar terug naar vancouver
we zijn terug op 18 juli
wat  denken jullie?is dit te doen?wat moeten we zien op deze weg,we zouden graag op de terug weg een paar hotsprins aandoen zoals radiumhotspring.
om te kunnen genieten van de warmwaterbronnen,of zijn er die ook nog op de weg liggen
ik weet dat het veel rijden is ,maar dat ben ik gewoon,ik schat de totale afstand op 3500 km,of ben ik er ook glad naast,?
onderschat ik de boel
mvg willy
John
Jr. Member
**

You're welcome in Powell River, BC.

« Antwoord #1 Gepost op: 19 Maart 2009, 19:51:33 »

Hoi Willy,

leuk dat je voor eens wat andere eilandjes kiest, zoals Saltspring en Quadra. Saltspring ken ik zelf redelijk goed, Quadra iets minder (ondank dat het bij ons om de hoek ligt  Smiley).

Hotsprings zijn er ook te vinden in of nabij Tofino, Jasper en Banff. De keuze is reuze, en da's mooi.

Zelf denk ik dat het geplande 'rondje' een beetje teveel van het goede is om binnen 17 dagen in een rustig tempo te volbrengen, zeker als je ervoor kiest om helemaal door te varen naar Prince Rupert. De overtocht van Port Hardy naar Prince Rupert moet je van te voren plannen en vastleggen.

Een alternatief zou kunnen zijn om via Vancouver Island naar de Sunshine Coast te reizen en ook hier een aantal leuke dingetjes te ondernemen. Tevens kun je dan gebriuk maken van een CirclePac van BC Ferries en krijg je 15% korting op de overtochten. Als je de bergen in wilt zou ik Strathcona PP op Vancouver Island aan willen raden of vanuit Powell River via Whistler te reizen (door naar bijv. de Rockies of terug naar Vancouver). Ruige westkust natuur vind je op het noorpuntje van Vancouver Island (waar je tegenwoordig ook al kans hebt om 'tegen een grizzly aan te lopen').

Probeer in ieder geval een rustig reistempo te hanteren, Canada (BC / AB) zijn immens groot en je zult nooit alles in 1 keer kunnen zien. Minder = Meer  Grin.

Groetjes uit Powell River,

John.

fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #2 Gepost op: 19 Maart 2009, 21:15:31 »

Hoi Willy,
Ik ben het met John eens: het is leuk, dat je eens voor een beetje iets anders kiest dan het gewone rondje West-Canada, dat iedereen doet. Maar ik ben het ook met John eens, dat je een beetje te veel wilt in 17 dagen tijd. Als ik jouw plannen zo bekijk, ben ja al haast een week nodig voor alleen Vancouver Island. Zeker als je ook nog zo af en toe een dagje ergens wilt blijven. Daar is op zich niets mis mee, er is daar en hoop te zien en te doen. Maar het betekent wel, dat je voor de Inside Passage, de rit naar de Rockies, de Rockies zelf en de rit terug naar Vancouver nog grofweg 10 dagen ter beschikking zult hebben. Dat is in mijn ogen echt veel te weinig! Het zou evt. wel kunnen, als je de camper in Calgary in plaats van Vancouver weer inlevert. Maar ik denk, dat je de camper waarschijnlijk al besproken hebt?
Voor een relaxt rondje Vancouver - Vancouver zal ik voor het door John voorgestelde rondje langs de kust kiezen: dus Vancouver, Vancouver Island, de Sunshine Coast en evt. de Coastal Mountains in de buurt van Whistler. Voor mooie berggebieden hoef je namelijk niet helemaal naar de Rockies. De bergen langs de kust zijn net zo mooi en bovendien met uitzondering van Whistler ook veel minder toeristisch dan de Rockies.

Ik werk tegenwoordig bij mijn routeplanning vaak met formule uit het boekje 'Camperreizen USA / Canada' van Aad Struijk. Hiermee kun je makkelijk berekenen, hoeveel kilometers je tijdens de dagen, dat je de camper ter beschikking hebt, redelijkerwijs kunt afleggen. De formule werkt als volgt, ik citeer:
1. Neem het aantal dagen waarop u de camper volledig tot uw beschikking heeft ( dus exclusief de ophaal- en inleverdag) en deel het aantal door twee. De uitkomst is wat ik het aantal (fictieve) rijdagen noem.
2. Bepaal hoeveel mijl (kilometers) u gemiddeld op een rijdag wilt afleggen. Heeft u een grote route op het oog en heeft u geen bezwaar tegen af en toe een forse rit om een afstand te overbruggen, kies dan een hoog gemiddelde; doet u liever wat rustig aan, dan neemt u een laag gemiddelde. Ergens tussen de 200 en 300 mijlen is een goede leidraad. Vermenigvuldig het aantal mijlen dat u gekozen heeft met het aantal rijdagen. De uitkomst is de maximale afstand die u tijdens uw vakantie redelijkerwijs kunt afleggen, terwijl u ondertussen voldoende tijd overhoudt voor recreatie en bezichtigen van bezienswaardigheden, genieten van de omgeving etc.
3. Neem 90% van de bovenstaand berekende maximale afstand als uitgangspunt voor het samenstellen van uw route. Het 'verlies' van 10% calculeer ik in voor extra rijden (boodschappen doen, rondrijden in nationale parken, camping zoeken, verkeerd rijden, bewust van de route afwijken omdat u - onderweg - op iets bijzonders bent geattendeerd etc.

Persoonlijk rekende ik met een gemiddelde van 350 km per rijdag, maar vond dat achteraf gezien eigenlijk nog te veel. Als je ook op een rijdag nog dingen wilt gaan bekijken, zal ik niet meer dan 250 km gaan rijden. Maar stel, je hebt geen bezwaar tegen langere afstanden op rijdagen en je houdt 350 km per dag aan. Dan kom ik met de bovenstaande formule uitgaand van 17 volle dagen met de camper op een maximale afstand van nog geen 2700 km. Heb je de camper geen 17, maar maar 15 of 16 volle dagen ter beschikking wordt dat nog minder. Dito als je voor minder dan 350 km per dag kiest.

Ik wens je heel veel sterkte bij het maken van keuzes en heel veel succes bij de verdere planning! Het wordt vast een fantastische vakantie!
Groetjes,
Franziska
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  reis van 2009 « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.