Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21 Mei 2012, 16:21:37
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  Reizen per auto  |  Autohuur 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Autohuur  (gelezen 3353 keer)
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Gepost op: 6 Maart 2006, 20:19:54 »

Wie huurt de auto altijd vanuit Nederland en wie regelt het ter plaatse op het vliegveld. Welke verhuur maatschappij is ok en welke niet. Graag ervaringen!!

Mijn ervaring is dat het wel te doen is op het vliegveld, alleen moet je er niet te vermoeid uitzien en even de tijd nemen. Wil je zekerheid boek dan vanuit Nederland (dit heb ik nog nooit gedaan dus een reactie als het niet klopt Smiley ). De laatste keer kwamen we vrij laat in Canada aan, we moesten nog 1,5 uur rijden naar familie om te overnachten, dus het huren van de auto ging ook allemaal vrij gehaast. Het loont zich wel om te zeggen dat je het duur vindt en dat het op internet goedkoper was. Ze doen er dan altijd (bij ons) wel wat vanaf. Wij hebben telkens bij Hertz gehuurd omdat zij de eerste keer het goedkoopst waren (Calgary).

Iemand positieve of negatieve ervaring met het huren van een auto?
Nieuwenoord
Newbie
*

2006: USA en Canada!

« Antwoord #1 Gepost op: 6 Maart 2006, 21:41:49 »

Ik heb geen idee of het voor Canada ook geldt, maar voor Amerika is het goedkoper om het via Nederland te doen!

Ronald
Forum Beheerder
Jr. Member

« Antwoord #2 Gepost op: 7 Maart 2006, 19:12:29 »

Ik boek altijd een auto vooraf in Nederland. Scheelt volgens mij veel geld omdat ze het groot inkopen..
Zeker altijd de all inclusive boeken zodat ze dure verzekeringen niet alsnog erbij komen.

Ronald
 Wink
Canadarc
Newbie
*

« Antwoord #3 Gepost op: 4 Augustus 2006, 09:28:19 »

Voorheen huurden wij altijd een auto bij Enterprise in Surrey (naast Vancouver). We werden dan door familie van het vliegveld gehaald en haalden dan meestal de volgende dag de huurauto, deze was nooit besproken en dus moest je het doen met wat ze voorradig hadden. Wij huren altijd een full-size of een SUV i.v.m. de grote koffers. De laatste keer moesten we het doen met een Chrysler Pacifica bij gebrek aan een grote SUV. Ook een grote auto, ook four-wheel drive maar geringe bodemspeling zodat deze ettelijke keren contact heeft gehad met het Canadese straatplaveisel, eigenlijk meer het ontbrekende straatplaveisel want dit was elke keer tijdens excursies buiten de gebaande weg. Dan keken mijn vrouw en ik elkaar aan en zeiden zoals een goed Canadees betaamd:"It's only a rental". Dat was trouwens het advies van vele Candezen, als je iets gaat doen waarvan je zeker weet dat je auto het zwaar krijgt, huur er dan één (fully insured). Voor deze Pacifica betaalden wij voor twee en een halve week 1350 CDN met volledige insurance, kilometervrij en de enige beperking was dat we niet naar de US mochten.

Nu landen we echter in Calgary en omdat ik op vliegveld meteen de auto wil ophalen heeft mijn vrouw hem alvast geboekt, bij Thrifty. Ik wil namelijk een Dodge Magnum dit keer en die hebben ze bij Enterprise niet. Het plan is n.l. iets langere afstanden te rijden dan voorheen dus een FWD is niet zo op zijn plaats. Voor 3 volledige weken zijn we deze keer 926 CDN kwijt, daar komt alleen nog de LDW bij, de All-Risk zullen we maar zeggen en dat is iets van 25 CDN per dag. Dus er komt nog ff 500 CDN bij.

Naar mijn ervaring zijn Enterprise en Thrifty toch de goedkoopsten. Goedkoper dan alle grote verhuurbedrijven zoals Hertz en Alamo maar ook goedkoper dan Dollar rent-a-car en Rent-a-wreck.

Gr. Canadarc.  Grin
Harold
Newbie
*

« Antwoord #4 Gepost op: 9 September 2006, 08:57:13 »

Ik ben momenteel bezig een auto te huren via Hertz in Las Vegas. Je kan dan kiezen uit een prepay tarief of en non-prepay tarief. Hier zit nog al een verschil in. Ik kan een prepay tarief incl ANWB korting voor € 726 voor 3 weken en dan gaat het om een premium auto (een Grand Marquis). Ik kan verder niet selecteren voor extra verzekeringen of aangeven dat ik ermee naar Canada wil.

Het tarief lijkt me niet verkeerd, ik denk ook het never lost systeem erbij te reserveren (€ 130 extra). We komen 's avonds aan dus we gaan eerst een hotel opzoeken en de volgende dag een auto ophalen, scheelt ook weer een dag. Het genoemde tarief is dan incl : HET GESCHATTE HUURTARIEF IS INCLUSIEF:
 NEVERLOST NAVIGATIESYSTEEM , AIRPORT CONCESSION FEE RECOVERY, AFKOOP EIGEN RISICO BIJ VERLIES EN SCHADE, BELASTING, AANVULLENDE WA-VERZEKERING JEGENS DERDEN, GOVERNMENTAL SERVICES FEE & RECOVERY SURCHARGE:, CUSTOMER FACILITY CHARGE:  Maar dat zegt me dan niet alles, zitten hier alle verzekeringen in?

Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #5 Gepost op: 9 September 2006, 10:37:10 »

Ik ben momenteel bezig een auto te huren via Hertz in Las Vegas. Je kan dan kiezen uit een prepay tarief of en non-prepay tarief. Hier zit nog al een verschil in. Ik kan een prepay tarief incl ANWB korting voor € 726 voor 3 weken en dan gaat het om een premium auto (een Grand Marquis). Ik kan verder niet selecteren voor extra verzekeringen of aangeven dat ik ermee naar Canada wil.

Het tarief lijkt me niet verkeerd, ik denk ook het never lost systeem erbij te reserveren (€ 130 extra). We komen 's avonds aan dus we gaan eerst een hotel opzoeken en de volgende dag een auto ophalen, scheelt ook weer een dag. Het genoemde tarief is dan incl : HET GESCHATTE HUURTARIEF IS INCLUSIEF:
 NEVERLOST NAVIGATIESYSTEEM , AIRPORT CONCESSION FEE RECOVERY, AFKOOP EIGEN RISICO BIJ VERLIES EN SCHADE, BELASTING, AANVULLENDE WA-VERZEKERING JEGENS DERDEN, GOVERNMENTAL SERVICES FEE & RECOVERY SURCHARGE:, CUSTOMER FACILITY CHARGE:  Maar dat zegt me dan niet alles, zitten hier alle verzekeringen in?

Ik heb 7 weken geleden in NY een auto bij Hertz gehuurd, maar was er ook niet zeker van of hier alle kosten in zouden zitten. Toen ik daar aankwam hoefde ik nog maar een handtekening te zetten, betaalpas laten zien en het rijbewijs en dat was het. De prijs was zoals op internet aangegeven en geen extra verzekeringen omdat die al in de internetprijs zaten. Voortaan boek ik van te voren want als je ter plaatse moet 'onderhandelen' dan betaal je snel te veel.

Nog even dit; voor de huur heb ik me wel opgegeven voor de Hertz #1 Club, dat maakt de afhandeling aan de balie sneller en eenvoudiger. Als je 3x binnen een jaar een auto huurt dan kom je in het Gold programma en dan kun je bij de snelle afhandelingbalie van Hertz 'inchecken' of al direct naar je auto lopen. Scheelt weer wachten aan de normale balie.
sewerrat
Newbie
*

« Antwoord #6 Gepost op: 26 September 2006, 02:00:45 »

Howdy allemaal,
Wij gaan voor een paar dagen naar Ontario en we hebben met hotwire geboekt  http://www.hotwire.com/  nu hebben we ook een auto voor 4 dagen voor zo'n $80 en onbeperkt kilometers, en het is compact dus nog geen eens een klein bakje.
ellenjoan
Newbie
*

Groetjes vanuit het warme Spanje

« Antwoord #7 Gepost op: 21 April 2007, 09:05:32 »

Ik heb een SUV gehuurd voor in mei, 2 weken, Chevrolet Blazer via Alamo, was goedkoopste, met VZ full in 750 €.

Eva

Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  Reizen per auto  |  Autohuur « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.