Ik ben momenteel bezig een auto te huren via Hertz in Las Vegas. Je kan dan kiezen uit een prepay tarief of en non-prepay tarief. Hier zit nog al een verschil in. Ik kan een prepay tarief incl ANWB korting voor € 726 voor 3 weken en dan gaat het om een premium auto (een Grand Marquis). Ik kan verder niet selecteren voor extra verzekeringen of aangeven dat ik ermee naar Canada wil.
Het tarief lijkt me niet verkeerd, ik denk ook het never lost systeem erbij te reserveren (€ 130 extra). We komen 's avonds aan dus we gaan eerst een hotel opzoeken en de volgende dag een auto ophalen, scheelt ook weer een dag. Het genoemde tarief is dan incl : HET GESCHATTE HUURTARIEF IS INCLUSIEF:
NEVERLOST NAVIGATIESYSTEEM , AIRPORT CONCESSION FEE RECOVERY, AFKOOP EIGEN RISICO BIJ VERLIES EN SCHADE, BELASTING, AANVULLENDE WA-VERZEKERING JEGENS DERDEN, GOVERNMENTAL SERVICES FEE & RECOVERY SURCHARGE:, CUSTOMER FACILITY CHARGE: Maar dat zegt me dan niet alles, zitten hier alle verzekeringen in?
Ik heb 7 weken geleden in NY een auto bij Hertz gehuurd, maar was er ook niet zeker van of hier alle kosten in zouden zitten. Toen ik daar aankwam hoefde ik nog maar een handtekening te zetten, betaalpas laten zien en het rijbewijs en dat was het. De prijs was zoals op internet aangegeven en geen extra verzekeringen omdat die al in de internetprijs zaten. Voortaan boek ik van te voren want als je ter plaatse moet 'onderhandelen' dan betaal je snel te veel.
Nog even dit; voor de huur heb ik me wel opgegeven voor de Hertz #1 Club, dat maakt de afhandeling aan de balie sneller en eenvoudiger. Als je 3x binnen een jaar een auto huurt dan kom je in het Gold programma en dan kun je bij de snelle afhandelingbalie van Hertz 'inchecken' of al direct naar je auto lopen. Scheelt weer wachten aan de normale balie.