Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21 Mei 2012, 16:22:23
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  1e reis West Canada + Yellowstone: route - advies aub? 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: 1e reis West Canada + Yellowstone: route - advies aub?  (gelezen 813 keer)
Jeroen80
Jr. Member
**

« Gepost op: 25 Maart 2009, 21:36:53 »

Hallo allemaal,

het plan is om volgende jaar samen met m'n ouders + een bevriend koppel naar Canada te trekken. We zouden een 23-tal dagen gaan in juni en nu had ik volgende route in gedachte:

1. Aankomst Seattle
2. Seattle
3. Seattle - Olympic NP - Port Angeles
4. Port Angeles - Victoria
5. Victoria - Vancouver
6. Vancouver
7. Vancouver - Lillooet
8. Lillooet - Clearwater (Wells Gray PP)
9. Clearwater - Jasper NP
10. Jasper NP
11. Jasper NP
12. Jasper- Icefield Parkway- Banff NP
13. Banff NP
14. Banff NP
15. Banff - St Mary
16. St mary - Going to the Sun road (Glacier NP) - Missoula
17. Missoula- Yellowstone NP
18. Yellowstone NP
19. Yellowstone NP
20. Yellowstone - Grand Teton NP
21. Grand Teton NP
22. Jackson - Salt Lake City
23. Terugvlucht

Is dit een route die te doen is? Nemen we niet te veel hooi op de vork zo?
Vancouver Island lijkt me prachtig maar we zullen er slecht 1 dagje kunnen spenderen. Is het de moeite om die ene dag in Victoria door te brengen of toch gewoon beter 2 dagen Vancouver en zo hebben we dan nog een dag meer voor een van de parken?

We zouden dan begin juni vertrekken (rond 4 of 5 juni), hoe zit het dan met het weer in Rockies? Kunnen er dan nog wegen afgesloten zijn owv de sneeuw in de parken?

Groetjes en alvast bedankt,

Jeroen
Wino
Newbie
*

« Antwoord #1 Gepost op: 26 Maart 2009, 09:41:26 »

Hoi,

Dat ziet er erg als onze route uit.
Er zitten een paar ritten van 5-6 uur tussen, maar het gaat een hele mooie vakantie worden.

Als je langer op Vancouver Island wilt verblijven om bijvoorbeeld het Pacific Rim NP mee te pakken,
dan zul je ergens anders moeten schrappen.

Je zou ook kunnen overwegen om vanuit Vancouver een dagtocht te doen naar Victoria, dat scheelt een overnachting.
En die kun je dan weer besteden aan Olympic NP of aan een dag Outletshoppen in Tulalip tussen Seattle en Vancouver,

De rit van Lillooet naar Wells Gray PP is 5,5 uur, dan hou je erg weinig tijd over om Wells Gray te bekijken. Want je moet dan 's avonds ook nog terug naar Clearwater en dat is ook nog een half uurtje.

Als je verder tussen Vancouver en Lillooet niets spannends wilt doen en het alleen maar als overnachting gebruikt, dan kun je misschien beter naar Kamloops rijden.
Dan is de rit naar Kamloops wel ruim 6 uur (als je via Whistler en Lillooet rijdt het kan ook de helft sneller via de 5), maar van Kamloops naar WG is het dan maar ruim 3 uur.
Je zou ZELFS, als je het niet erg vindt een lange reisdag te hebben (6,5 uur)  in 1x naar Clearwater kunnen rijden en dan de volgende dag de hele dag Wells Gray bekijken.

Tegen de tijd dat je in Jasper aankomt is het bijna half juni dan zijn er waarschijnlijk geen problemen meer met wegen.

Als je nog meer tips wilt over de reis, overnachtingen en over andere zaken wilt sparren, dan hoor ik het wel.
Mijn vrouw en ik gaan aanstaande september.

Hans B
RV USA always wanted to experience the impossible, do it the American way. Go RVing.
Jr. Member
**

Gehele zomer 2008 TE HUUR

« Antwoord #2 Gepost op: 26 Maart 2009, 17:55:05 »

Hallo Jeroen,
omdat het overal heel erg mooi is, zul je tijd te kort komen.
Er zullen keuzes gemaakt moeten worden, want je gaat wel erg snel overal langs.
Dit is een erg grote route voor 3 weken.

Persoonlijk :
Seattle is meer waard dan 1 dag
dag 3 wat zie je van Olympic? dit is een behoorlijke reisdag.
Wil je alleen Victoria eventjes aandoen of lijkt de rest Vancouver Island je ook wat.
Vancouver is meer waard dan 1 dag.
Jasper is prachtig, maar als je snel moet zou daar 1 dag weg kunnen.
Banff idem.
Van Banff zou ik naar Golden reizen (kun je geweldig raften) dan naar Radium HotSpring (even zwemmen in een thermal bad) - de grens over naar Kalispell en van west naar oost de GTTSR nemen, kom je in St. Mary uit. Dan door naar Yellowstone.
Yellowstone 2 dagen is niks te veel neem liever 3.
Jackson - SLC is oké.

succes, Hans
Jeroen80
Jr. Member
**

« Antwoord #3 Gepost op: 26 Maart 2009, 19:28:02 »

Hoi Hans en Gino bedankt voor jullie reacties.

De eerste dagen van deze route zitten inderdaad nogal vol. Dat het Olympic NP te veel ging zijn had ik al wel gedacht. Dus dat gaat er dan bij deze ook uit.
Dit is de globale route zoals ik ze zou willen doen:

Beginnen in Seattle: 1 dag
Vancouver: 2 dagen
Jasper NP: 3 dagen
Yoho NP en Banff NP samen: 3 dagen
Glacier NP: 1 dag
Yellowstone NP: 3 dagen
Grand Teton NP: 1,5 dag

Vancouver Island lijkt me ook prachtig maar daar zullen we gewoon te weinig tijd voor hebben.
Ik zou willen vliegen op Seattle omdat we dan onze auto kunnen huren in Seattle en hem kunnen inleveren in SLC. 2 Amerikaanse steden dus want huren in Canada en inleveren in de USA gaat niet of is zeer duur. Er zal sowieso al een meerkost betaald moeten worden omdat het niet in dezelfde staat zal zijn.
Zoals wel duidelijk zal zijn, ligt de nadruk vooral op de parken en minder op de steden. Seattle zal ongetwijfeld de moeite zijn om meerdere dagen door te brengen maar we moeten ergens een keuze maken.
Is het Wells Gray PP de moeite om 1 volledige dag aan te spenderen of is een halve dag ook voldoende om enkel een kort bezoekje te brengen?

Ik kom dan vervolgens uit op deze route:

1 Vlucht
2 Seattle
3 Seattle - Vancouver
4 Vancouver
5 Vancouver
6 Vancouver - Lillooet
7 Lillooet - Clearwater (Wells Gray PP)
8 Clearwater - Mt Robson PP - Jasper NP
9 Jasper NP
10 Jasper NP
11 Jasper- Icefield Parkway- Banff NP
12 Banff NP
13 Banff NP
14 Banff NP (Canmore)
15 Canmore - St Mary
16 St Mary - Missoula
17 Missoula - Yellowstone NP
18 Yellowstone NP
19 Yellowstone NP
20 Yellowstone NP
21 Grand Teton NP
22 Jackson - Salt Lake City
23 Terugvlucht
Wino
Newbie
*

« Antwoord #4 Gepost op: 26 Maart 2009, 21:32:08 »

Tja als je bij Wells Gray de mooie zaken wilt bekijken en ook nog een wandeling wilt doen, dan is je dag zo om :-)
Wij doen qua auto huur hetzelfde alleen doen wij Portland - Jackson omdat dit ons 95 euro p.p. scheelde en een overnachting in SLC. En Portland is maar 3 uur van Seattle.
Maar goed wij zitten 2 ruime halve dagen in Olympic.

De route ziet er mijns inziens prima uit. Maar ja wij hebben dan ook dezelfde route op 3 dagen Vancouver Island en 2 dagen Olympic na.
Als je een dag naar Yoho wilt, dan is het misschien een idee om na de icefields parkway naar Field of Lake Louise te gaan.
Dan kun je daar vandaan de volgende dag Yoho bekijken en dan 's avonds naar Canmore.

Voor Yoho moet je eens kijken naar Lake O'Hara. Dat is volgens mensen die er geweest zijn echt prachtig.
Paul b.
Newbie
*

« Antwoord #5 Gepost op: 27 Maart 2009, 16:44:33 »

Hoi Jeroen,

Wij gaan redelijk dezelfde reis maken, alleen andersom. Misschien haal je nog wat uit mijn route, dus hierbij:

1. Amsterdam - Salt Lake City
2 SLC - Jackson
3 Jackson - GT
4 GT - Yellowstone
5 Yellowstone
6Yellowstone
7 Yellowstone - Glacier
8 Glacier
9 Glacier - Banff
10 Banff
11 Banff - Jasper
12 Jasper
13 Jasper - Kamploops
14 Kamploops - West Vancouver (vlakbij ferry richting Vancouver Island)
15 West Vancouver - Tofino
16 Tofino
17 Tofino - Victoria
18 Victoria
19 Victoria - Burlington (inleveren camper)
20 Burlington - Vancouver
21 Vancouver
22 Vancouver
23 Vancouver - Amsterdam

Wij hebben er bewust voor gekozen Olympic en Seattle over te slaan. De regio heeft zoveel moois, dat we keuzes moesten maken.

Groetjes Paul
Jeroen80
Jr. Member
**

« Antwoord #6 Gepost op: 28 Maart 2009, 11:27:19 »

Hoi Paul en Gino,

bedankt voor jullie reacties.

@ Paul: Heb je informatie over het huren van een auto in Amerika (SLC in jouw geval) en inleveren in Canada (Vancouver)? Betaal je dan niet veel meer?

@ Gino: wat is er zoal te zien/doen tussen Vancouver en Lillooet? Ik heb Whistler al genoteerd maar zijn er nog andere interessante bezienswaardigheden? Zelfde vraag voor de dag van Lillooet en Clearwater?

Gr
Jeroen
« Laatste verandering: 28 Maart 2009, 11:32:38 door Jeroen80 » Gelogd
Hans B
RV USA always wanted to experience the impossible, do it the American way. Go RVing.
Jr. Member
**

« Antwoord #7 Gepost op: 29 Maart 2009, 10:58:15 »

Jeroen,
Als je nog ruimte hebt op de dag Lillooet - Clearwater, dan zou je een stukje naar het zuiden kunnen afzakken.
Over de 12 naar Lytton rij je langs de Frazier River, is een mooie route bij Lytton kun je weer richting Kamloops en Clearwater.
Iets ten zuiden van Lytton heb je Hell's Canyon in de Frazier River.
Google maar even, het is een erg leuk plekje.

succes, Hans
Jeroen80
Jr. Member
**

« Antwoord #8 Gepost op: 29 Maart 2009, 11:27:23 »

Hans, bedoel je dit: http://en.wikipedia.org/wiki/Fraser_Canyon ?

Want over Hell's Canyon vind ik niet echt iets terug wel Fraser Canyon en Hell's Gate.
« Laatste verandering: 29 Maart 2009, 12:42:53 door Jeroen80 » Gelogd
Hans B
Jr. Member
**

« Antwoord #9 Gepost op: 29 Maart 2009, 16:44:13 »

Sorry Jeroen, ja je hebt helemaal gelijk ik heb het wat door elkaar gehaald.

Frazier River en Hell's Gate helemaal correct.

Hans
Wino
Newbie
*

« Antwoord #10 Gepost op: 30 Maart 2009, 10:23:20 »

Je zou ook een tijdje in Garibaldi Provincial Park rond kunnen lopen  Grin
FerryM
Newbie
*

« Antwoord #11 Gepost op: 30 Maart 2009, 17:33:12 »

Nog een tip:

70 km ten noorden van Whistler ligt Joffre Lakes PP aan Hwy 99 (ook wel The Duffey Lake Road).
Een prachtig parkje, met name vanwege de 3 turkooizen meertjes.
Dus als je de benen wilt strekken, doe dat hier (onze mooiste wandeling van 2006).

Even een kijkje: zie http://home.planet.nl/~marqu042/Canada%202006/reisverhaal/26_juli_2006.htm

Groet,
Ferry
Paul b.
Newbie
*

« Antwoord #12 Gepost op: 7 April 2009, 11:07:23 »

Hoi Jeroen,

Wij huren de camper in Salt Lake en brengen de camper terug in Burlington, wat ook nog net in Amerika ligt. Voor zover ik weet is het niet mogelijk je auto/camper te huren in Amerika en terug te brengen in Canada.

Succes,

Paul
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  1e reis West Canada + Yellowstone: route - advies aub? « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.