Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
7 Februari 2012, 17:43:34
2576 aantal berichten in 468 topics door 3032 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Suzanne

Canada Forum  |  Reizen  |  Oost Canada  |  Welke route moeten wij kiezen? 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Welke route moeten wij kiezen?  (gelezen 902 keer)
Mikam
Newbie
*

« Gepost op: 29 Maart 2009, 20:49:41 »

Beste Canadakenners,

Wij (3 volwassenen en 2 kinderen (3 en 5 jaar) hebben een ticket naar New York. Daar verblijven we van 24 t/m 29 juli. Vandaar rijden we naar Washington DC waar we t/m 31 juli blijven. De 31 ste juli vliegen we richting Canada. De retourvlucht is op 13 augustus vanuit Toronto.

We hebben weinig zicht op de bezienswaardigheden op de 2 routes die wij in gedachten hebben.
Kunnen jullie ons helpen?

Route 1
Hamilton-Algonquin PP-Killarney PP-Maniltoulin Island-nog een leuke tussenstop tussen Manitoulin Island en Toronto vanwege de lange autirit-Toronto

Route 2
Parc National de la Maurice-Mount Laurier of Ottowa?-Algonquin-Toronto

Welke route is het leukst? We houden van steden, maar zeker ook van natuur en het moet ook leuk voor de kinderen zijn.

We zijn met iedere tip blij, zeker omdat we snel een ticket moeten boeken naar Buffalo NY (Route 1) of Burlington Vermont (Route 2)

Alvast bedankt voor jullie tips.

Groet,

Maurice Meijer
jassy79
Newbie
*

« Antwoord #1 Gepost op: 1 April 2009, 19:07:03 »

Hallo Maurice,

Zit niet helemaal in je route maar als je ongeveer in de buurt van Ottawa komt is Upper canada Village misschien wel leuk voor de kinderen en jullie zelf ook wel. http://www.uppercanadavillage.com/
Voor de rest is algonquin een goede keus om heen te gaan. Misschien als je nog tijd hebt kan je naar Quebec rijden en misschien Montreal bekijken.

Heb je al aan de Niagara Falls gedacht?

Grtz
Jassy
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #2 Gepost op: 1 April 2009, 22:26:39 »

Hoi Maurice,

Als ik het goed begrijp willen jullie van Washington DC naar Buffalo NY of Burlington Vermont vliegen, daar een auto huren en daarmee Canada inrijden, om vervolgens vanaf Toronto weer terug te vliegen. Ik weet niet of dat zo een goed idee is. Je kunt weliswaar met een in de VS gehuurde auto meestal wel de grens met Canada oversteken, maar one-way-huren waarbij je de auto in één land ophaalt en in een ander weer inlevert zijn meestal niet toegestaan. Het lijkt me daarom handiger, om vanuit Washington direct naar Canada te vliegen (Toronto of Montreal). Of je vliegt naar Buffalo en steekt daar per bus of taxi de grens over en huurt pas in bij voorbeeld Niagara Falls een auto.

Welke van jouw twee routes de mooiere is kan ik niet zeggen, want ik ken niet alle genoemde parken. Persoonlijk zal ik voor de kortere van de twee kiezen, want je hebt tenslotte maar 13 dagen ter beschikking. Bovendien reis je met kinderen en dan is het handig niet al te grote afstanden te moeten rijden. Kinderen vinden het meestal leuker, om ook een keertje gewoon een dagje strand te doen in plaats van hele dagen te rijden.

Succes met de verdere planning en alvast heel veel plezier in Canada toegewenst!
Groetjes,
Franziska
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  Oost Canada  |  Welke route moeten wij kiezen? « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.