Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21 Mei 2012, 16:29:05
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  Best hikes of West Canada 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Best hikes of West Canada  (gelezen 442 keer)
Wino
Newbie
*

« Gepost op: 15 April 2009, 14:06:57 »

Voor alle wandelaars:
Wat zijn voor jullie (per park??) de mooiste wandelingen en waarom?
Waar was dit precies en hoe zwaar was de tocht?
Wino
Newbie
*

« Antwoord #1 Gepost op: 20 April 2009, 16:16:30 »

Heeft er niemand een lijstje met mooie hikes?
dedas
Full Member

« Antwoord #2 Gepost op: 20 April 2009, 16:43:12 »

Ik heb hiking maps rond Banff en Lake Louise  op PDF formaat.
Stuur me maar een mailtje als je interesse hebt.
walliededas@hetnet.nl
FerryM
Newbie
*

« Antwoord #3 Gepost op: 20 April 2009, 18:15:58 »

Gino,

Neem dat je ons lijstje van mooiste wandelingen kent.
Ook andere wandelliefhebbers verwijs ik graag naar mijn site, daar vind je op de pagina met tips een overzicht van onze wandelingen met gegevens over afstand - stijging - waardering. Ook alle andere wandelmogelijkheden in met name de Rockies hebben we redelijk in beeld, via de mail zijn specifieke vragen welkom.

in Banff NP: Paradise Valley (20 km), Eiffel Lake (11 km) en Helen Lake (14 km)
in Yoho NP: Lake O'Hara (12 km) en Iceline (17 km)
in Kootenay NP: Stanley Glacier (11 km)
in Jasper NP: Bald Hills (11 km) en Cavell Meadows (9 km),
in Wells Gray PP: Trophy Mountain Trail (12 km)
in Mount Robson PP: Kinney Lake (10 km)
bij Whistler: the Joffre Lakes (11 km)
in Pacific Rim NP: Long Beach (12 km)
in Waterton Lakes NP: Crypt Lake (17 km) en Bertha Lake (15 km)
in Glacier NP (USA): Iceberg Lake (16 km) en zicht op Grinnell Lake (9 km)

Allemaal prachtige wandelingen. waar je wel een hele dag voor moet uitrekken.
http://home.planet.nl/~marqu042/Canada%202005/reisverhaal/tips.htm

Groet,
Ferry

« Laatste verandering: 20 April 2009, 18:27:31 door FerryM » Gelogd
Wino
Newbie
*

« Antwoord #4 Gepost op: 20 April 2009, 19:10:56 »

Ik heb Lake O'Hara, Cavell Meadows, Trophy Mountain, Long Beach en Grinnel Lake al op mijn lijstje :-)

Klopt het trouwens dat ik Lake Agnes + Beehive in je lijst mis?
Die had ik wel verwacht eigenlijk.
« Laatste verandering: 20 April 2009, 19:22:00 door GinoW » Gelogd
FerryM
Newbie
*

« Antwoord #5 Gepost op: 20 April 2009, 19:38:29 »

Ja, dat is ook een mooie.

Maar als je het afzet tegen de drukte op deze wandeling en de zwaartte (de afstand en stijging), dan staan Paradise Valley, Eiffel Lake en Helen Lake toch iets hoger. Vooral Helen Lake is met de 14 km, de stijging van 550 m en veel minder wandelaars zeer de moeite waard. Paradise Valley is zwaar door de afstand, maar mooi van begin tot eind. En Eiffel Lake is ook top, best pittig in het begin, maar daarna heerlijk lopen.

Ik zou niks vastleggen en een aantal opties open houden, de omstandigheden wisselen voortdurend: de ene keer is een wandeling onmogelijk vanwege sneeuw, dan weer vanwege de beren, dan is het weer een hele dag regenachtig, dus houd een aantal opties en alternatieven open. Is het mooi weer: ga dan zo hoog mogelijk lopen, want daar moet je van profiteren door lekker boven de boomgrens te gaan voor de uitzichten. Beehive is mooi om te doen, maar dan wel doordeweeks, dan is het wat rustiger dan in het weekend...(hikers van Calgary en Canmore komen er dan bij). Nadeel is dat deze wandeling maar twee hoogepunten heeft: Lake Agnes en uitzicht van de Beehive op Lake Louise. De andere wandelingen is de hele route genieten.

Groet, Ferry
« Laatste verandering: 20 April 2009, 19:48:45 door FerryM » Gelogd
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #6 Gepost op: 20 April 2009, 21:45:41 »

Het is niet makkelijk om nog iets aan Ferry's uitvoerige lijst toe te voegen. Roll Eyes
Maar hier toch nog een paar voorstellen:
Yoho NP: Wapta Falls, eenvoudige korte wandeling op vlak terrein wordt beloond met het uitzicht op deze prachtige watervallen. Ga zeker ook naar beneden om de vallen van beneden te bekijken.
Canmore: Korte maar vrij pittige wandeling naar de Grassi Lakes, die als kleine opalen in het landschap schitteren. Bovendien heb je hier een schitterend uitzicht op het Bow Valley.
Lake Louise: Plain of the Six Glaciers. Prachtig uitzicht op de gletsjers en de bergen aan het einde van Lake Louise. Eventueel kun je op de terugweg ook Lake Agnes nog meepikken.
Veel plezier!
Franziska
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  Best hikes of West Canada « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.