Dag Vosje,
Dat zijn mooie vooruitzichten. Over wandelingen weet ik wel het een en ander, niet over campings/campers. Als volgt:
Ja, je kan heel goed vanuit omgeving Lake Louise of Field een mooi wandelgebied bestrijken. Lake Louise is vanaf Calgary zo'n 3 uur rijden (op het gemakje); denk relaxter met een camper om eerst een overnachting te doen in Calgary en de dag erop te rijden.
Bergschoenen zijn een must. Die trek je gewoon aan tijdens de heen- en terugreis, dan scheelt veel ruimte in je koffer. In het vliegtuig trek je ze lekker uit en zit in je sokken (wel met schone sokken...hahaha). Op mijn website vind je veel wandelingen rond Lake Louise en Yoho (met gegevens over afstand-stijging-waardering). Toppers qua dagwandelingen zijn in ieder geval: Paradise Valley, Eiffel Lake, Sentinel Pass, Sunshine Meadows, Helen Lake, Big Beehive + Plain of the Six Glaciers, Emerald Lake, Iceline, Yoho Valley, Lake O'Hara, Stanley Glacier, Sherbrooke Valley. Op mijn site (pagina's Voorbereiding en Tips) kan je lezen waar de startpunten zich bevinden. Niet alles is even makkelijk te bereiken met een camper, maar veel wel. De visitors centres van Banff, Lake Louise en Yoho kunnen je veel informatie geven over de status van wandelpaden (wel/niet gesloten vanwege beren, aanwezigheid sneew of modder) en over weersvoorspellingen. Ga daar zeker heen voor de meest actuele info. De omgeving van Lake Louise is grizzly-gebied (Lake Louise ligt op ruim 1.700 m), dus opletten geblazen; zie ook weer mijn site over wat je wel en niet moet doen over wandelen in beren-gebied. Koop in ieder geval een bus 'bear spray' en leer hoe dat werkt, dat is onmisbaar tijdens het wandelen.
http://home.planet.nl/~marqu042/Canada%202005/reisverhaal/voorbereiding.htmGroet,
Ferry