Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21 Mei 2012, 16:33:58
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  Banff, Lake Louise of Field? 0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Banff, Lake Louise of Field?  (gelezen 675 keer)
Vosje
Newbie
*

« Gepost op: 27 April 2009, 08:54:21 »

Vosje gaat komende zomer 3 weken met een camper op pad! Kamperen weten we alles van, echter uitsluitend met tent, dus dit is weer eens iets anders.
Wij halen op zondagmorgen onze camper op in Calgary en zitten nu te dubben voor de eerste dagen.

Zouden we beter een vast plekje kunnen nemen voor Banff/Yoho/Kootenay (bijvoorbeeld de camping nabij Johnston Canyon als ik me niet vergis) of bijvoorbeeld 2 dagen Banff en dan twee dagen Lake Louise? Of Field in plaats van Lake Louise? Ons doel zal voornamelijk wandelen zijn.

Is Lake Lousie überhaupt haalbaar vanaf Calgary in één dag waarin we ook de camper moeten halen, of is dit iets te optimistisch?

Welke wandelingen moeten we hier doen? Zijn bergschoenen een must (die hebben we wel maar zijn zo zwaar in de bagage) of kunnen we ook af met een paar lage lichtgewicht wandelschoenen?

Welke campings kunnen jullie aanraden?

Jullie hulp is meer dan welkom! Dit is nog maar het begin.....  Wink
FerryM
Newbie
*

« Antwoord #1 Gepost op: 27 April 2009, 10:51:25 »

Dag Vosje,

Dat zijn mooie vooruitzichten. Over wandelingen weet ik wel het een en ander, niet over campings/campers. Als volgt:

Ja, je kan heel goed vanuit omgeving Lake Louise of Field een mooi wandelgebied bestrijken. Lake Louise is vanaf Calgary zo'n 3 uur rijden (op het gemakje); denk relaxter met een camper om eerst een overnachting te doen in Calgary en de dag erop te rijden.

Bergschoenen zijn een must. Die trek je gewoon aan tijdens de heen- en terugreis, dan scheelt veel ruimte in je koffer. In het vliegtuig trek je ze lekker uit en zit in je sokken (wel met schone sokken...hahaha). Op mijn website vind je veel wandelingen rond Lake Louise en Yoho (met gegevens over afstand-stijging-waardering). Toppers qua dagwandelingen zijn in ieder geval: Paradise Valley, Eiffel Lake, Sentinel Pass, Sunshine Meadows, Helen Lake, Big Beehive + Plain of the Six Glaciers, Emerald Lake, Iceline, Yoho Valley, Lake O'Hara, Stanley Glacier, Sherbrooke Valley. Op mijn site (pagina's Voorbereiding en Tips) kan je lezen waar de startpunten zich bevinden. Niet alles is even makkelijk te bereiken met een camper, maar veel wel. De visitors centres van Banff, Lake Louise en Yoho kunnen je veel informatie geven over de status van wandelpaden (wel/niet gesloten vanwege beren, aanwezigheid sneew of modder) en over weersvoorspellingen. Ga daar zeker heen voor de meest actuele info. De omgeving van Lake Louise is grizzly-gebied (Lake Louise ligt op ruim 1.700 m), dus opletten geblazen; zie ook weer mijn site over wat je wel en niet moet doen over wandelen in beren-gebied. Koop in ieder geval een bus 'bear spray' en leer hoe dat werkt, dat is onmisbaar tijdens het wandelen.

http://home.planet.nl/~marqu042/Canada%202005/reisverhaal/voorbereiding.htm

Groet,
Ferry

« Laatste verandering: 27 April 2009, 15:59:33 door FerryM » Gelogd
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #2 Gepost op: 27 April 2009, 11:08:28 »

Hoi Vosje,

Beide mogelijkheden kunnen: een vaste standplaats en van daaruit Banff, Kootenay en Yoho verkennen of een of twee keer van camping veranderen. Het ligt daar allemaal redelijk dicht bij elkaar. Toch zal ik waarschijnlijk wel voor twee verschillende campings kiezen, want een beetje afwisseling is soms ook leuk en niet alle campings bieden dezelfde faciliteiten. Zo zou je bij voorbeeld voor een nacht de iets luxere Tunnel Mountain campground of de camping in Lake Louise kunnen kiezen. Op deze campings zou je voor een plekje met hook-ups kunnen kiezen. Je kunt dan gebruik maken van alle faciliteiten, die je camper biedt zoals de airco, de magnetron en de douche. Deze twee campings zijn bovendien te reserveren. Dat kan erg handig zijn als je pas laat in de middag denkt te arriveren en geeft bovendien een rustig gevoel. Alle andere campings in de regio zoals Two Jack en Johnston Canyon of de campings in Yoho NP hebben geen hook-ups en zijn meestal ook niet te reserveren. Dat is op zich geen bezwaar, want ze zijn meestal heel mooi gelegen midden in de natuur en je bent echt niet elke avond een hook-up nodig. Maar zo af en toe een beetje luxe vind ik toch prettig. Als je er op tijd bent, vind je meestal ook nog wel een plekje zonder te reserveren. Desnoods sturen ze je naar de overflow camping, een terrein waar je mag kamperen, als de gewone camping vol zit.
Lake Louise is wel te doen vanaf Calgary. Zonder veel stops is het vanaf Banff nog maar ongeveer een half uur verder rijden.
Succes!
Groetjes,
Franziska
yarrah
Newbie
*

toto-ly Ozome

« Antwoord #3 Gepost op: 27 April 2009, 13:32:53 »

Ik zal van Calgary naar Banff gaan. En daar naar Two Jack Main gaan je zit dan midden in de wildernis. En van daaruit naar Banff bezoeken e.d.
Dan overnachten in Johnston canyon of lake louise (maar meld je vroeg op de camping doe het zeker niet na 14.00 de camping is dan echt vol) en dan lake louise en lake moraine bezoeken/wandelen. De volgende morgen gelijk naar Yoho naar kicking Horse dan heb je bijna de hele dag om Yoho (mijn favoriet) te bekijken.

Schoenen.. tja ... de paden zijn heel goed te bewandelen met een goede wandelschoen ik zou hiervoor geen speciale bergschoenen kopen. Als je gaat backpacken (wat wij al een keer gedaan hebben) zou ik deze schoenen kopen. Ik loop gewoon op een goede lage wandelschoen in de bergen. Ik vind dat dat heel goed gaat.

Vosje
Newbie
*

« Antwoord #4 Gepost op: 28 April 2009, 09:03:03 »

OK bedankt allen, de volgende vraag is alweer opgekomen! Maar ik zal een nieuw onderwerp 'Wells Gray' starten....
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  Banff, Lake Louise of Field? « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.