Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21 Mei 2012, 16:36:21
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  Rondsreis West Canada 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 ... 5
Auteur Topic: Rondsreis West Canada  (gelezen 6909 keer)
Gentieno
Newbie
*

« Gepost op: 6 Mei 2009, 12:42:47 »

Beste forum gebruikers/lezers,

Ik ben van plan om volgend jaar mei/juni met mijn gezin naar Canada te gaan (1 dochter van 1,6 jaar en mijn vrouw). Nu heb ik reeds een globale rondreis gepland. Mijn vraag is nu of dit een goede planning is en of ik een beetje rustig aan kan doen. Moet ik wel naar vancouver Island of kan ik dit beter overslaan en de rest van de reis wat minder strak plannen. We zijn beide gek van natuur. reeds verschillende keren naar west en mid-west Amerika geweest en daar alle np en sp bezocht. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen zodat ik een mooie reis kan plannen. Desnoods kan de reis uitgebreid worden naar 18 dagen.

Groeten, Dennis
« Laatste verandering: 6 Mei 2009, 14:30:09 door Gentieno » Gelogd
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #1 Gepost op: 6 Mei 2009, 14:20:59 »

Hoi Dennis,

Heel hartelijk welkom op dit forum. Wij willen je best helpen met jouw routeplanning, alleen zul je de route dan wel op het forum moeten zetten. Anders is het voor ons een beetje moeilijk om commentaar te leveren!

Groetjes en tot gauw,
Franziska
Gentieno
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: 6 Mei 2009, 14:31:17 »

Hoi Francisca,

Lekker slim van me.  Huh Is de periode wel goed om te gaan?

Groetjes, Dennis

ps.
Nu wel de route!
1 Amsterdam – Vancouver
2 Vancouver – Victoria
3 Vancouver Island
4 Vancouver Island
5 Tofino – Powel River
6 Powel River – Whistler
7 Whistler – Gold Bridge
8Cold Bridge – Wells Gray Provincial Park
9 Wells Gray Provincial Park
10 Wells Gray Provincial Park – Jasper NP
11 Jasper NP
12 Jasper – Banff NP
13 Banff NP
14Banff NP – Calgary
15 Calgary - Amsterdam
dedas
Full Member

« Antwoord #3 Gepost op: 6 Mei 2009, 16:36:27 »

Hallo Dennis,
Mei/juni is op zich een prachtige periode. Overgang van winter naar lente, veel in bloei, maar ook nog bevroren
meren, beren die ontwaken uit hun winterslaap. Mooier kan eigenlijk niet.
Er staat nog niks vast, begrijp ik. Dan zou ik in ieder geval de mogelijkheid bekijken om de route om te draaien.
Ten eerste is Vancouver een véél leuker eindpunt dan Calgary en bovendien ben je voor je auto(of camper?) huur
7% goedkoper uit in Alberta. In British Columbia betaal je naast de algemene tax ook nog eens 7% provinciale tax.
Aan het eind zou ik dan zeker twee volle dagen Vancouver plannen. Misschien zou je Tofino moeten overslaan en je
concentreren op de oostkust van Vancouver Island tot b.v. Campbell River en Strathcona Park.
Gold Bridge zou ik niet aan beginnen zo vroeg in het jaar. Komende vanaf Lillooet is het voor het grootste gedeelte gravel
en vanaf Pemberton is er alleen een "summer use only"- weg, die regelmatig onder water loopt. Zelfs met een 4-wheel
drive kan het een hachelijke zaak worden.
Je zou ook nog kunnen overwegen om "onderlangs" te rijden richting Vancouver(ervanuitgaand dat je start in Calgary).
Vanaf Jasper rij je dan weer terug richting Lake Louise over de Icefields Parkway, die er dan overigens verrassend anders uitziet,
en dan via Golden, Revelstoke, Nakusp, Castlegar, Grand Forks, Osoyoos, Hope, Vancouver. Je mist dan weliswaar Well's Gray,
maar daar krijg je ook weer heel  veel moois voor terug. Vanaf Nakusp zou je ook nog kunnen kiezen voor de route door de Okanagan.
In deze tijd van het jaar ook zeer de moeite waard.
Gezien de periode(mei/juni) zou ik, behalve de eerste en laatste overnachtingen, niets boeken. Of het nou gaat om hotels, B&B's of
campgrounds, er is altijd voldoende te vinden en het geeft je maximale vrijheid.
Hoe dan ook veel plezier met de voorbereiding.

Hans B
RV USA always wanted to experience the impossible, do it the American way. Go RVing.
Jr. Member
**

Gehele zomer 2008 TE HUUR

« Antwoord #4 Gepost op: 6 Mei 2009, 18:04:31 »

Hallo Dennis,
wij zijn ook een keer in AB en BC geweest.
Zoals Dedas al schreef vonden wij Calgary ook niet geweldig, Vancouver is een veel mooiere stad.
Als het qua kosten goedkoper is (zoals Dedas schreef) zou ik de reis ook andersom maken.
14 dagen is niet heel erg veel tijd, want er is ontzettend veel te zien.
Wat niet in je route zit is bv.
Yoho Park - Emerald Lake (net zo'n prachtig meer dan Lake Louise, maar dan rustiger)
Field - spiral tunnels
Golden - raften, maar dat zal met de kleine lastig worden, tenzij je oppas vindt.
Radium Hotsprings - thermal zwembad

succes, Hans
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #5 Gepost op: 6 Mei 2009, 23:03:27 »

Ik ben het niet helemaal eens met de twee vorige posters. Dedas heeft weliswaar gelijk wat Calgary betreft. Ook ik vind dat geen bijzonder interessante stad, zeker niet in vergelijking met Vancouver. Ook is het huren van een auto / camper inderdaad goedkoper in Alberta dan in BC. Helaas hebben daar sommige verhuurders ook al weer iets op gevonden: Zo was de huur bij Cruise Canada in Calgary inderdaad lager dan in Vancouver, maar daarvoor waren de drop-off kosten in Vancouver weer veel hoger dan in Calgary. Dus informeer in elk geval goed naar alle kosten voor dat je een beslissing neemt. De in mijn ogen belangrijkste reden om jouw route niet om te draaien is echter het weer. De Rockies zijn in mei / juni zoals eerder gezegd nog vrij fris, sommige meren zullen nog bevroren zijn en bepaalde wegen nog gestremd. Aan de kust is het daarentegen al lekker voorjaarsweer. Ik zou daarom aan de kust beginnen en ervoor zorgen, dat je de Rockies pas tegen  het einde van jullie vakantie bezoekt.
Voor de rest is mei / juni inderdaad een leuke reistijd. Je kunt nog overal terecht zonder vooraf te reserveren, de natuur ontwaakt uit haar winterslaap etc.
15 dagen zijn niet veel voor zo een groot gebied. Misschien is het daarom toch handig om bij voorbeeld Vancouver Island uit jouw route te schrappen en daarvoor meer tijd in de Rockies door te brengen. Parken als bij voorbeeld Yoho zijn in mijn ogen namelijk echt een must. Maar gezien je reistijd in mei / juni zou je ook voor kunnen kiezen om een rondje Vancouver - Vancouver Island - Sunshine Coast te doen en de Rockies voor een andere keer te bewaren. Bergen vind je namelijk ook langs de kust en op Vancouver Island. Ze zijn net zo mooi als de Rockies maar veel minder bekend. Ik ben zeker, dat John die in Powell River een outdoor bedrijfje runt, je graag zou helpen om zo een kustrondje samen te stellen.
Groetjes en alvast heel veel voorpret toegewenst,
Franziska
John
Jr. Member
**

You're welcome in Powell River, BC.

« Antwoord #6 Gepost op: 7 Mei 2009, 01:32:27 »

Hoi Dennis,

ik ben het met Franziska eens, kies voor 15 dagen niet voor al te veel 'hooi op je vork'. Minder is juist heel vaak meer :-).

Een geweldige ronde in deze tijd van het jaar zou kunnen zijn: Vancouver - Whistler - Sunshine Coast (Powell River) - Vancouver Island - Vancouver.
Hiermee combineer je de prachtige westkust met de ruige coastal mountains, from sea to sky! (Bouw een igloo in de ochtend en een zandkasteel in de middag :-))

Ik woon zelf in Powell River aan de Upper Sunshine Coast, stuur me gerust een email als je meer over de vele mogelijkheden tijdens dergelijk rondje te weten wilt komen.

Groetjes en heel veel plezier in Canada,

John.
Gentieno
Newbie
*

« Antwoord #7 Gepost op: 7 Mei 2009, 07:08:13 »

Hallo allemaal,

Bedankt voor al jullie prachtige commentaar, daar kan ik zeker iets mee! Keuzes maken vind ik erg moeilijk. Er zijn nog zoveel mooie dingen te zien op de wereld en ik heb nu een kleine dat rondtrekken na volgend jaar eens tuk moeilijker zal worden. het liefst zie ik natuurlijk zoveel mogelijk!  Grin Banff en Jasper lijken me werkelijk prachtig. Als ik die over zou slaan en me beperk tot inderdaad vancouver en vANCOUVER ISLAND WAT ZOU DAN DE MOOIST route zijn? Zou ik ook nog tijd hebben om glacier np te bezoeken en de raod to the sun?

Groeten, dennis
yarrah
Newbie
*

toto-ly Ozome

« Antwoord #8 Gepost op: 7 Mei 2009, 09:48:12 »

Je heb zeker tijd om naar Glacier NP te gaan, maar dat moet je niet in mei/juni gaan doen. De Going to the sun Road is dan nog niet open. Trouwens  met een camper mag je er overheen. Hoe ga je van Vancouver Island naar Glacier?
Misschien moet je nog een bekijken hoe je wilt reizen een camper is echt geweldig, maar een stuk trager dan een auto. Je moet je niet vergissen in de afstanden een 100 kilometer rij je in Nederland in een klein uurtje, maar in canada mag je er echt 1.5 uur voor uitrekenen met een camper. Britisch Colombia is een en al berg en dat vergt nogal concentratie. Wij riijden nooit meer dan 250 kilometer met een camper per dag en dan alleen s'morgens zodat je s'middags heerlijk kunt genieten van de schitterende natuur. Vergeet niet dat het ophalen en wegbrengen van de camper ook een dag kost. Dat is de reden dat we dit jaar niet voor een camper hebben gekozen. En we gaan maar 20 dagen :-).

We hebben al 5 camper reizen gemaakt in BC en zuid/westen van amerika.
Zie onze website voor de verslagen: http://www.xs4all.nl/~borbor23/index2b.htm

Gentieno
Newbie
*

« Antwoord #9 Gepost op: 7 Mei 2009, 11:23:15 »

We gaan sowieso met de auto en we zien wel waar het schip strand. Ik wil eigenlijk graag naar Banff NP en Jasper NP zoals eerder gezegt. Als we alleen rondom vancouver blijven zien we dan wel genoeg mooie natuur, sorry ik zit er nog niet helemaal in komt van zelf wel! Ik wil graag een vakantie met zoveel morelijk mooie natuur. Steden zijn we niet zo heel erg van. Kan je ook met een baby gaan whale watchen of zijn de tours darvoor te ruig?

Hieronder nog twee routes die me wel wat lijken. Ik zou graag willen weten wat jullie hiervan vinden? beide routes heb ik nog een dag of meer over. Hebben jullie tips. Ik heb er nu al zin in! Tongue Tongue

Groetjes, Dennis

1 Aankomst Calgary 
2 Banff
3 Banff 
4 Banff-Jasper
5 Jasper 
6 Jasper-Wells Gray National Park
7 Wells Gray-Revelstoke
8 Okanagan Valley 
9 Okanagan Valley 
10 Okanagan Valley-Hope
11 Hope-Victoria
12 Victoria 
13 Victoria-Vancouver
14
15 Vancouver - Amsterdam

1 Amsterdam - Vancouver 
2 Vancouver-Victoria
3 Victoria 
4 Victoria-Shawnigan Lake
5 Shawnigan Lake 
6 Shawnigan Lake-Tofino
7 Tofino/Pacific Rim National Park 
8 Tofino-Powell River
9 Powell River-Whistler
10 Whistler
11 Whistler-Vancouver
12
13
14
15 Vancouver - Amsterdam
yarrah
Newbie
*

toto-ly Ozome

« Antwoord #10 Gepost op: 7 Mei 2009, 15:50:44 »

Als je van veel natuur houd dan zul je toch naar de Rockies moeten :-). Rondom Vancouver zit ook heel veel, maar dat is niet zo makkelijk te bereiken als je bv. in Banff of Jasper zit.
Als je in Calgary aankomt kun je ook gelijk je auto halen duurt ongeveer 15 min. En gelijk naar Banff rijden het is een ritje van een uur, dat is heel goed te doen. Dit jaar komen we om 16.30 in Calgary aan halen de auto op en rijden gelijk naar Banff en als alles mee zit kunnen we om 19.00 in Banff zitten. Zo heb je een extra dag in de Rockies :-).
Je kunt ook een leuke cirkel maken in de rockies en eventueel ook naar Waterton en als je tijd heb ook even de grens over naar Glacier.

Als ik 15 dagen had ging ik niet naar Vancouver en zou in de Rockies blijven.
En dan Yoho, Waterton en de Kananaskis Country in het programma meenemen.

Ik denk niet dat een baby in de zodiakbootjes wordt toegelaten (ze hebben daar denk ik ook geen kleding voor). Maar ze hebben ook tours in de wat grotere boten, maar dat is lang niet zo spannend als de Zodiakbootjes. We waren in juni op Vancouver Island (tofino) maar geen orca gezien wel een aantal Gray whales. Je moet een beetje geluk hebben met de orca's in die tijd.

FerryM
Newbie
*

« Antwoord #11 Gepost op: 7 Mei 2009, 20:23:46 »

Een route met zoveel mogelijk natuur? Route kan bijvoorbeeld als volgt:

1. aankomst Calgary
2. Waterton
3. Waterton
4. Glacier NP USA
5. Glacier NP USA
6. Banff NP
7. Banff NP
8. Banff NP / Kootenay
9. Yoho
10. Yoho
11. Icefields Parkway
12. Jasper NP
13 Jasper NP
14 Jasper NP
15. Edmonton - Amsterdam

Lijkt een beetje een combinatie van onze route 2008 en 2009: http://home.kpn.nl/marqu042/

Groet,
Ferry
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #12 Gepost op: 7 Mei 2009, 22:44:08 »

Ik begrijp niet helemaal waar die wijsheid vandaan komt, dat je voor natuur per se in de Rockies moet zijn. Zonder de Rockies tekort te willen doen,  er is aan de westkust echt genoeg natuur, vaak zelfs ongerepter dan rond de grote Rocky Mountains resort towns. De charme van Vancouver vind ik nou juist, dat het weliswaar een stad is, maar dat je binnen de kortste keren midden in de natuur zit. En de Coastal Range is echt een prachtig bergketen, alleen inderdaad vaak heel moeilijk toegankelijk. Hierin moet ik Ferry gelijk geven.
Op zich zijn de gemaakte routevoorstellen van Yarrah en Ferry best leuk voor een tweeweekse trip. Op elk ander tijdstip zou ik zeggen, ga voor de Rockies en bewaar de westkust voor een volgende reis. Alleen lijkt me mei / juni echt niet het meest geschikte seizoen voor een tweeweekse reis door alleen de Rockies. Want wat heb je aan 3 dagen in een park, als de helft van de wandelpaden nog in de sneeuw ligt, zijwegen naar attracties als bij voorbeeld Moraine Lake of Mt Edith Cavell nog gestremd zijn en boottochten nog niet doorgaan omdat er nog ijs op de meren ligt. Neem me niet kwalijk Ferry: je hebt een prachtige route voor Dennis uitgestippeld en ik zou die zo voor mezelf willen overnemen voor een volgende reis. Maar dan zou ik wel in een seizoen willen gaan, waarin ik ook optimaal van alle aspecten van een park kan genieten. Jullie gaan toch niet voor niets altijd in de zomermaanden naar de Rockies.
Dus persoonlijk zou ik in mei / juni toch voor een rondje westkust of een one-way Vancouver - Calgary kiezen, waarin ik de Rockies aan het einde van mijn reis zou bezoeken. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening. De keuze moet je uiteindelijk zelf maken Dennis, ook al is dat moeilijk.
Succes!
Franziska
Gentieno
Newbie
*

« Antwoord #13 Gepost op: 8 Mei 2009, 07:10:27 »

Hoi allemaal,

Keuzes maken is zo moeilijk, vooral als het om zo'n mooie natuur gaat. Het is wel een goede smoes om ooit nog eens terug te komen. Als ik alles wat jullie zeggen aanneem, en jullie zeggen het niet voor niets, zou ik rondom vancouver moeten blijven of later gaan. Misschien zou halverwege juni een optie zijn. Wel fijn dat er iedere keer zoveel mensen reageren en dat de topic daardoor leuk blijft om te lezen en zeker om te leren. Ik twijfel nu eigenlijk alleen nog maar aan 1 ding. Misschien dat we 3 weken gaan en dan wel naar de rockies gaan. Anders blijven we gewoon in en rondom Vancouver. Ik heb van John en hele mooie route gekregen. Ik denk dat we daarvoor gaan. Als we 3 weken gaan zal ik wss afbuigen naar de Rockies. Ik ben wel van de rockies trouwens. Ik vond ze in Amerika ook helemaal super! Hieronder een route die John voor me heeft gemaakt, John bedankt voor deze route.

Groetjes, Dennis

1 Vancouver, aankomst
2 Vancouver (Stanley Park + aquarium, Granville Island)
3 Vancouver - Whistler (lighthouse park, capilano bridge)
4 Whistler (met een gondel de berg op, 'boomtoppen-wandeling', Joffre Lakes PP)
5 Whistler - Powell River (Shannon Falls, Smuggler Cove)
6 Powell River (Lund en Savary Island met watertaxi, heerlijk strand)
7 Powell River - Telegraph Cove (Miracle Beach, mogelijk zeehondjes op het strand)
8 Telegraph Cove (orca excursie met zeilboot, erg inspirerend)
9 Telegraph Cove - Ucluelet (Cathedral Grove PP, giga bomen)
10 Pacific Rim NP, Ucluelet en Tofino (veel strand en leuke wandelingen, e.v.t. interaktief aquarium)
11 Ucluelet - Victoria (Chemainus, roofvogel opvang centrum)
12 Victoria (Beacon Hill park (kinderboerderij), bug world (klein maar erg leuk), inner harbour, royal bc museum))
13 Victoria (uitstapje Sooke, potholes, east sooke park)
14 Victoria - Vancouver (Butchard gardens, vogel reservaat in Delta)
15 Vancouver, vertrek
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #14 Gepost op: 8 Mei 2009, 11:27:19 »

Hele mooie route, die John hier voor jou samengesteld heeft. Afwisselend met bergen, regenwouden en strand en mogelijkheden om het Canadese wildlife tegen te komen en toch heel relaxd. Ik denk dat het ook voor jullie kleintje lekker is, als jullie geen uren in de auto hoeven te zitten. Als het bij mei / juni en maar 14 dagen blijft, zal ik er zeker voor gaan!
Kun je er drie weken van maken en de reis nog een beetje verder juni in verplaatsen, dan zal ik waarschijnlijk voor een one-way Vancouver - Calgary kiezen. Ook ik ben namelijk best een fan van de Rockies, maar vind de maanden mei en juni gewoon niet echt geschikt voor een bezoek aan dit prachtige gebied. En ja, keuzes maken blijft moeilijk, ook voor mij. En ik ben er inmiddels toch al 6 keer geweest.
Groetjes,
Franziska
Pagina's: [1] 2 3 ... 5
Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  Rondsreis West Canada « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.