Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21 Mei 2012, 16:41:48
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  Reizen Algemeen  |  Op de bonnefooi? 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Op de bonnefooi?  (gelezen 1352 keer)
Jez
Newbie
*

« Gepost op: 10 Mei 2009, 12:06:17 »

Als fervent Amerika-reizigers zijn we gewend om op de bonnefooi te reizen: we huren een auto, boeken hooguit de eerste nacht, maken een routeplanning en zien onderweg wel waar we overnachten. Werkt dit in Canada ook goed? Zijn daar de motels net zo frequent te vinden als in Amerika? Ik zie het namelijk niet zo zitten om vooraf alles vast te leggen, want ik wil flexibel blijven in onze route. We zitten te denken aan een rondreis door Newfoundland, Nova Scotia, New Brunswick, PEI en Quebec, beginnen in St. John's en eindigen in Montreal.

Check out my travelsites: www.eysbroek.nl & www.eysbroek.com
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #1 Gepost op: 11 Mei 2009, 22:42:03 »

Hoi Jez,

Voor Canada geldt ongeveer hetzelfde als voor de VS. Buiten het hoogseizoen (juli, augustus en de eerste week van september) kun je op enkele uitzonderingen na overal terecht zonder vooraf te reserveren. Maar net als in de VS zijn ook in Canada een paar uitzonderingen. Toeristische trekpleisters kunnen ook buiten het eigenlijke hoogseizoen wel eens druk zijn, met name in het weekend, op feestdagen en bij bijzondere evenementen. Ook in plaatsen waar weinig accommodatie aanwezig is, kan het wel eens handig zijn om vooraf te reserveren. Maar vaak kun je dat ook nog met een telefoontje een paar dagen van tevoren regelen.
Dus als jullie buiten het hoogseizoen gaan, moet het op de bonnefooi lukken. Informeer vooraf wel in gidsen en op internet, of en wat voor accommodatie in een bepaalde plaats aanwezig is, zodat je niet voor onaangename verrassingen komt te staan.

Groetjes,
Franziska
Jez
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: 11 Mei 2009, 23:15:00 »

Hoi Franziska,

Dank je wel voor je antwoord. We zijn van plan om half september te gaan, dus dan moet het met de bonnefooi wel goed zitten!

Groetjes,

Janneke

Check out my travelsites: www.eysbroek.nl & www.eysbroek.com
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #3 Gepost op: 12 Mei 2009, 12:01:11 »

Nee, half september zit je goed wat dat betreft. Persoonlijk ken ik in Oost-Canada echter alleen de provincies Québec en Ontarion uit eigen ervaring en kunnen we bovendien in Québec vaak bij kennissen overnachten. Hoe het verder naar het oosten zit, wet ik niet. Toch lijkt het me, dat het half september eigenlijk geen probleem moet zijn om op de bonnefooi nog accommodatie te vinden. Let wel, dat het eind september / begin oktober weer drukker kan worden. Dit in verband met de 'leaf peepers', toeristen die speciaal naar dit gebied trekken om van de prachtige herfstkleuren te genieten. Op sommige plaatsen heb je daar zelfs speciale festivals voor en in het weekend kan het dan op bepaalde plekken behoorlijk druk worden. Dus houd daar wel rekening mee, als jullie rond deze tijd nog onderweg zijn.
Groetjes en alvast heel veel plezier,
Franziska
zisisme
Newbie
*

« Antwoord #4 Gepost op: 15 Mei 2009, 17:05:27 »

Hallo forumlezers/Canadakenners,

Ik ga samen met mijn vriendin eind juni voor een rondreis naar BC en Alberta gedurende 23 dagen. (Overigens voor ons de eerste keer).
We hebben een flydrive geboekt en verder geen enkel hotel of B&B besproken. We reizen per auto. De route hebben we al min of meer in gedachten(op papier). We gaan dus ook op de bonnefooi. Ik begrijp uit de hier eerder gelezen reacties dat het wel eens lastig kan worden als je niets gereserveerd hebt in het hoogseizoen. Wat vinden jullie daarvan. Kunnen we het risico nemen of zeg je: Je kan er niet onderuit om vooraf wat te reserveren in die periode.

groeten en benieuwd naar reacties,

Michel 

fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #5 Gepost op: 15 Mei 2009, 20:11:56 »

Hoi Michel,

Je zegt dat je eind juni vertrekt, dus ik neem aan, dat een flink gedeelte van je reis in juli gaat plaatsvinden. Is dat juist?

De schoolvakantie in Canada begint vaak eind juni / begin juli, dus dan moet je ook met grotere drukte rekening houden. Toch zal ik niet zo ver gaan om te zeggen, dat het niet op de bonnefooi kan. Het hangt ervan af, waar je heen gaat, hoeveel tijd je aan het zoeken van accommodatie wilt besteden en vooral ook hoeveel geld je bereid bent uit te geven voor een kamer. Zo zul je in het hoogseizoen in minder bekende plaatsen zoals Golden vaak nog wel wat vinden, terwijl in Banff, Lake Louise of Jasper echt alles vol zit. Ook heb je in de ochtend meer kans op een vrije kamer dan als je pas laat in de middag met je zoektocht begint. En meestal zitten de betaalbare accommodaties veel sneller vol dan de dure plekken. Dus als je voornamelijk minder druk bezochte plekken aandoet, vroeg op de dag met het zoeken naar accommodatie begint en het niet erg vindt, om ook een keer een beetje meer voor een kamer uit te geven of zo een 50 tot 100 km naar de volgende plaats van enige betekenis te rijden, dan kun je zelfs in het hoogseizoen op de bonnefooi reizen.
Vind je deze vooruitzichten echter niet prettig en besteed je je tijd liever aan sightseeing dan aan het zoeken van accommodatie, dan raad ik je aan om tenminste in plaatsen als Banff, Lake Louise en Jasper, maar ook bij voorbeeld Tofino, vooraf te reserveren. Om toch nog enige vrijheid te houden, kun je eventueel ook gewoon een paar dagen van tevoren naar een accommodatie gaan bellen. Tenslotte hebben ook de meeste tourist offices een lijst hangen, waarop de voor die dag nog beschikbare accommodatie genoemd worden.

Groetjes en alvast heel veel plezier in Canada,
Franziska
yarrah
Newbie
*

toto-ly Ozome

« Antwoord #6 Gepost op: 15 Mei 2009, 21:02:15 »

Wij gaan eind juni en net als jullie op de bonnefooi. Alleen de eerste nacht gaan we reserveren in Banff, omdat we laat op de avond pas in Banff aankomen. Op expedia.nl hebben ze geweldige aanbiedingen in juni en juli waarschijnlijk heeft de crisis daar ook toegeslagen en kunnen de hotels maar weinig reserveringen krijgen.

Maar we nemen ook te tent mee. Voor als het mooi weer is... dan gaan we echt niet in een hotel slapen :-).
zisisme
Newbie
*

« Antwoord #7 Gepost op: 17 Mei 2009, 07:10:26 »

Franziska, Yarrah,

Bedankt voor jullie reacties. De tip van de lijsten van accomodaties klinkt goed. Dat is wel iets om gebruik van te kunnen maken. We willen graag voornamelijk in B&B's verblijven en zonodig een hotel/motel. Zoveel mogelijk kleinschalig.
Wat de route betreft: Aankomst en vertrek in Vancouver. Vervolgens richting oost(Okanogan), daarna de rockies en dan weer "af te dalen" naar het zuiden(van  Jasper  weer ri. Vancouver).
V.-island hebben we er bewust uit gelaten. Dat willen we graag voor een volgende keer. Dit hebben we besloten na dat ik nagenoeg alle verhalen op dit forum van 2005 tot nu gelezen heb. We willen het op ons gemakje kunnen bekijken en ervan genieten. No rush!

Yarrah, Een tentje gaat niet mee bij ons. Kamperen is voor mij een afgesloten periode. Mocht ik jonger zijn, dan was dat beslist een optie.

Michel
fraenziott
Sr. Member

« Antwoord #8 Gepost op: 18 Mei 2009, 00:21:15 »

Hoi Michel,

Hou er wel rekening mee, dat b&b's vaak maar enkele kamers hebben en dus ook veel sneller volgeboekt zijn dan bij voorbeeld hotels / motels etc. Misschien is het daarom toch aan te raden om op sommige plekken vooraf te reserveren. Dit om teleurstellingen te voorkomen.
Maar wat ik in elk geval zou doen is een beetje speurwerk op internet en in reisgidsen, om alvast de mogelijkheden in de plaatsen langs jullie route een beetje te verkennen. Je ziet dan al vrij snel, waar het aanbod groot en waar het beperkt is. Zo kun je beter inschatten, waar reserveren eventueel aan te bevelen is. Eventueel kun je zelf bij het een of andere b&b navraag doen, of ze in de beoogde periode nog plek hebben. Vragen kost tenslotte niets en je kunt dan beter inschatten, of je ook op de bonnefooi nog een kans gaat maken een onderkomen te vinden.

Succes!
Franziska

PS: Zowel het touristoffice van BC (Hello BC) als ook die van Alberta (Travel Alberta) hebben een gratis accommodatie gids, die je per internet kunt bestellen of ter plekke kunt ophalen. Ook zijn er (vaak per provincie) organisaties, waar veel b&b's bij aangesloten zijn en die ook hun eigen website hebben. Gewoon even googelen en je vindt deze sites.
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  Reizen Algemeen  |  Op de bonnefooi? « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.