Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21 Mei 2012, 16:43:24
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Algemeen  |  Off topic  |  Nieuw aangemeld op dit forum? Stel je hier voor! 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 ... 9
Auteur Topic: Nieuw aangemeld op dit forum? Stel je hier voor!  (gelezen 28635 keer)
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Gepost op: 9 April 2006, 12:23:49 »

Hier kun je jezelf voorstellen als nieuw lid van dit forum. Hoe heb je deze site gevonden en wat heb je met Canada?
Ik zal zelf beginnen (alhoewel al een tijdje hier):

Ik ben Pieter, 26 jaar, werktuigbouwkundig ingenieur, en verslaafd aan Noord Amerika. Mijn eerste ervaring was een vakantie van 4 weken door Canada in de zomer van 1999. Met 2 vrienden ben ik toen door Ontario en Quebec, en na een tussenvlucht, Alberta en British Columbia gereisd. Schitterende ervaring die ik niet had willen missen! Vanaf toen ben ik helemaal aan dit continent verslaafd geraakt..... Afgelopen zomer cq. najaar ben ik wederom in Canada geweest, maar ditmaal hebben we ook NE USA bezocht. Vanwege die reis ben ik naar een forum gaan zoeken en kwam toen uit bij http://forum.verenigdestaten.info. Zoals jullie nu zien is sinds enkele maanden dit forum actief om mensen van informatie te voorzien die naar Canada reizen.

Dat is het eigenlijk wel, ik ben benieuwd naar jullie verhaal!!
Angie
Newbie
*

« Antwoord #1 Gepost op: 10 April 2006, 19:15:35 »

Hoi,

Voordat ik al mijn vragen ga afvuren op dit forum zal ik me ook eerst even voorstellen. Das wel zo netjes :-) Ik ben Angela, 30 jaar oud en ga graag op vakantie:) Laatste paar jaren hebben we leuke tripjes gemaakt in de VS (oa Boston, Chicago, Florida en het Zuidwesten). Dit jaar willen we graag naar de Westkust van Canada : Vancouver & Calgary!
Wat ik met Canada heb? uhmm...ik vind alles met Maple Syrup erg lekker hahaha...de snoepjes, koekjes etc.....Ben al wel eens in de oostkust van Canada geweest (Montreal en Quebec) en door het surfen op het web is mijn interesse in de andere kant van Canada ook gewekt. Oh ja en ik heb een Canadese schoonzus in Nederland, wat dus ook voor wat extra Canada belangstelling zorgt!

Gr. Angela

Dit jaar dan een keer Canada?
jetenchris
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: 3 Mei 2006, 15:20:16 »

Hallo,
Ik ben Jet en ben in 2001 in West-Canada geweest (British Columbia en Alberta). Dit najaar gaan we naar het oosten. We willen wat zien van Ontario en Quebec. Heeft iemand misschien tips???
Pieter, heb jij een reisverslag van je reis in oost-Canada/ NO USA?
Groetjes,
Jet
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #3 Gepost op: 3 Mei 2006, 20:42:25 »

Welkom Jet! Ik heb helaas geen verslag van die rondreis (ongeveer 6000 km gereden) maar ik kan natuurlijk wel tips cq advies geven. Vragen die hier op het forum gepost worden probeer ik altijd te beantwoorden, maar ik hoop wel dat de echte Canada experts ook van zich laten horen!! Tongue
jetenchris
Newbie
*

« Antwoord #4 Gepost op: 4 Mei 2006, 09:05:44 »

Hoi Pieter,

Ik had op 25 april al een berichtje geplaatst maar 0 reacties... Ik denk dat de Canada-experts dit forum (nog) niet weten te vinden.

In september gaan we een paar dagen naar de stad Quebec. Wat vinden jullie dat wij absoluut moeten gaan bezoeken?

We willen ook een paar dagen met een auto gaan rondrijden in de omgeving van Quebec. Wie weet een mooie route? Wij houden van ongerepte natuur, is dat te vinden in de omgeving van Quebec?

Alvast bedankt!
Jet
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #5 Gepost op: 4 Mei 2006, 18:13:06 »

Hoi Pieter,

Ik had op 25 april al een berichtje geplaatst maar 0 reacties... Ik denk dat de Canada-experts dit forum (nog) niet weten te vinden.

In september gaan we een paar dagen naar de stad Quebec. Wat vinden jullie dat wij absoluut moeten gaan bezoeken?

We willen ook een paar dagen met een auto gaan rondrijden in de omgeving van Quebec. Wie weet een mooie route? Wij houden van ongerepte natuur, is dat te vinden in de omgeving van Quebec?

Alvast bedankt!
Jet

Sorry dat ik dat bericht over het hoofd heb gezien, mijn antwoord staat er nu http://www.canada.verenigdestaten.info/index.php?topic=46.0
Gian
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 5 Mei 2006, 08:53:58 »

Hey peoples,

Laat ik me dan ook maar eens voorstellen, ben hier al een tijdje aan het rondneuzen, en af en toe
eens wat berichten aan 't posten maar officeel mezelf nog niet voorgesteld, dus bij deze dan maar.

Mijn naam is Giny, ben 28 lentes jong en woonachtig in een pitoresk dorp in Drenthe.
Ik heb een amerikaanse vriend, die daar ook nog steeds werkt en woond, net buiten Boston.
Komende zomer ga ik Massachusetts verkennen voor een paar weken.
Amerika en Canada hebben me altijd aan aangetrokken, waarom had ik toen nog geen
idee van, maar na m'n vakatie in Californië van 4 weken was ik een stapje dichter bij "Waarom de USA & CA"
De sfeer, de mensen, de omgeving, dat deel van de states heeft me te pakken  Smiley

Zo heeft een goede kennis van me 18 jaar in Canada gewoond, en als ik die verhalen hoor, dan
droom ik zo weer weg, ook de foto's liegen er niet om, heerlijk die ruimte.
Ik ben hier terecht gekomen doordat ik, zelf ook avontuur wil en opzoek ben naar een werkplek
voor de lente & zomer van 2007, als het kan in de regio Brittisch Columbia of Alberta.

Ik hoop dat meerdere Canada-minded people hier zullen komen, zodat we ideeën en dergelijke
kunnen uitwisselen, of elkaar kunnen helpen met vragen  Wink

Groetjes Giny
Brennie
Jr. Member
**

« Antwoord #7 Gepost op: 18 Mei 2006, 11:22:22 »

Hey there!

Ik zal me ook even voorstellen, is wel zo netjes, toch? Ik ben Brenda, ben 35, en met een beetje mazzel gaan we, dat zijn mijn man en 2 kids en ik, nog dit jaar emigreren naar BC. We willen graag naar het zuid-westelijke deel van de Kootenays. We wonen nu onder de rook van de Hoogovens.

Voor vragen over visa en het proces van emigreren kun je, als je zou willen, dus bij mij terecht Wink

Groetjes,
Brenda
Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #8 Gepost op: 22 Mei 2006, 20:21:21 »

Dat zijn goede vooruitzichten Brenda! Misschien dat je hierover nog het een en ander kunt schrijven, zou leuk zijn!

Bedankt voor de aangeboden hulp over de verschillende visa Wink
canadianEH
Newbie
*

« Antwoord #9 Gepost op: 6 Juni 2006, 12:44:36 »

hoi
zal me ook even voorstellen wel zo netjes
ik ben dennis 34 jr
ik kwam in aanraking met canada door een vriend die ratelde maar door over hoe mooi het moest wezen
dus ik die zelfde week er naar toe
dat jaar 1999 ben ik er 9 keer geweest
sinds 2001 was ik geemmigreerd eerst wonende in saanichton net buiten victoria
later naar calgary verhuisd  daarna huis laten bouwen 80 kilometer ten oosten van calgary
Philles
Newbie
*

« Antwoord #10 Gepost op: 8 Juni 2006, 03:14:14 »

Hallo ik zal mijn eigen ook even voorstellen.
Wij wonen al 24 jaar in Canada .
Het bevald ons heel goed hier al was het
begin niet makelijk we willen nooit meer weg hier.
Wij wonen 50 km oost van Calgary.
Philles
albertalover
Newbie
*

« Antwoord #11 Gepost op: 15 Juni 2006, 14:48:49 »

Hoi ook ik stel me voor.

Ik woon in centraal alberta met heel veel plezier.
Ook voor ons waren de eerste jaren niet echt makkelijk maar we beginnen ons steeds meer thuis te voelen.
Ik ben wel heel blij dat wij voor de enorme " boom " hier terecht kwamen want het leven en wonen hier word met de dag duurder.
Bonanza
Jr. Member
**

skypename Bonanza-NL

« Antwoord #12 Gepost op: 25 Juni 2006, 10:16:51 »

Ook ik zal me even een beetje voorstellen,

De meeste gegevens staan al in mijn gebruikersnaam.
Verder ben ik gehuwd en we hebben 2 dochters.

Wat hebben wij met Canada?
We zijn er in 1983 & 1984 geweest en ( zonder te overdrijven !! ) het voelt als een 2e vaderland voor mij.
Wij waren in Ontario ( Kincardine ) bij familie.
In '85 is onze oudste geboren en ja dan is het "even" over met de grote vakantiereizen pret, maar dat gaat nu weer veranderen!!!
Canada: Je raakt er niet over uit gesproken en je ziet het terug in de meest simpele dingen zoals er elkaar erop wijzen als je iets ziet wat met Canada te maken heeft.
In 2005 zijn we met ons viertjes 4 weken met een camper rondgetrokken door west amerika. (naar aanleiding van ons 25 jarig huwelijk)

We zijn van plan om de komende jaren vaker "de plas' over te gaan.

Ik kan nog wel heeeeel veeeeeeeeel over Canada vermelden maar ik wil ook ruimte bewaren voor andere schrijvers.

Groetjes Bonanza

PS Een ieder kan mij bereiken via MSN of SKYPE
« Laatste verandering: 25 Juni 2006, 10:49:01 door Bonanza » Gelogd

leef vandaag, gisteren is geschiedenis en morgen is toekomst.
Sol
Newbie
*

« Antwoord #13 Gepost op: 14 Juli 2006, 11:44:17 »

Hi, ik ben sinds kort aangemeld bij dit discussieforum. In 2003 zijn en ik mijn man helemaal verliefd geworden op Canada. Vooral Vancouver Island vonden we geweldig! Het zit zeker in de planning om een keer terug te gaan, maar misschien pakken we dan ook weer CA, Utah en Arizona mee (hebben we in 2000 bezocht). We hebben nu twee kinderen; de jongste is van november 2005. Wellicht dat we volgend jaar zomer weer op een grote reis gaan... ik heb namelijk heel erg de kriebels om dit te doen.
Bonanza
Jr. Member
**

skypename Bonanza-NL

« Antwoord #14 Gepost op: 16 Juli 2006, 10:35:03 »

Sol,

Alleerst welkom op de site.

Die kriebels kom je noooooooit meer vanaf. Cheesy
En ik wil er ook niet vanaf komen alleen af en toe aan toe geven.
Wij zijn met z'n tweetjes twee maal naar Ontario geweest en in 2005 zijn wij met z'n viertjes ook ( met een camper ) naar Californië / Arizona / Utah / Nevada geweest, werkelijk schitterend.  Shocked

(Ik neem aan dat je het amerikaforum ook wel zal kennen)
« Laatste verandering: 16 Juli 2006, 12:22:43 door Bonanza » Gelogd

leef vandaag, gisteren is geschiedenis en morgen is toekomst.
Pagina's: [1] 2 3 ... 9
Canada Forum  |  Algemeen  |  Off topic  |  Nieuw aangemeld op dit forum? Stel je hier voor! « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.