Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
7 Februari 2012, 15:53:53
2576 aantal berichten in 468 topics door 3032 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Suzanne

Canada Forum  |  Reizen  |  Oost Canada  |  Newfoundland 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: Newfoundland  (gelezen 3327 keer)
Jez
Newbie
*

« Gepost op: 21 Mei 2009, 00:22:49 »

Is er al eens iemand in (of is het op?) Newfoundland geweest? Ik zou graag ervaringen horen.

Wij gaan in september. Nou was ik eerst van plan om aan te vliegen op St. John's en terug vanaf Montreal. Maar daar kwam ik op het probleem dat je vanaf St. John's niet one way een auto kunt huren. Dus nu vliegen we op en van Montreal (die tickets waren ook ca. €300,- voordeliger) en zullen we de ferry nemen naar Newfoundland. De vertrektijd is wel een beetje ongelukkig: 11.30 met een vaartijd van 4,5-6 uur. We zijn dus 2 dagen kwijt met reizen naar en van het eiland. Maar ik verwacht dat het de moeite waard is, ook omdat ik niet denk dat we er heel snel nog eens naartoe zullen gaan.

Check out my travelsites: www.eysbroek.nl & www.eysbroek.com
Jez
Newbie
*

« Antwoord #1 Gepost op: 1 Oktober 2009, 17:42:56 »

Maar ik verwacht dat het de moeite waard is, ook omdat ik niet denk dat we er heel snel nog eens naartoe zullen gaan.

Daar kom ik bij deze op terug: Newfoundland was namelijk geweldig en we gaan er zeker nog eens naartoe! Wat een prachtig eiland. We hadden wel wat regen, maar zelfs dan is het er erg mooi. Een aanrader dus!

Pieter79
2e forum beheerder
Sr. Member

« Antwoord #2 Gepost op: 4 Oktober 2009, 23:59:58 »

Dit is inderdaad een gedeelte van Canada waar niet zo snel mensen naar toe gaan. Zou het leuk vinden als je een beschrijving met wat foto's zou plaatsen (zeg maar een PR praatje Smiley ) onder het juiste forum, misschien brengt dat mensen op een idee.
Bedankt voor het delen van je ervaringen zover!!

Gr. Pieter
Jez
Newbie
*

« Antwoord #3 Gepost op: 7 Oktober 2009, 21:57:54 »

Newfoundland is een heerlijk rustig eiland, met vriendelijke mensen en een prachtige natuur. Minuscule vissersdorpjes, verschillende nationale parken, mooie bergen en bossen. In de zomermaanden kun je vanaf sommige kustplaatsen walvissen en ijsbergen voorbij zien trekken. Ook kun je met 1 van de vele boottours meegaan, met de garantie dat je deze 2 fenomenen te zien krijgt.

Er loopt 1 hoofdweg over het eiland, de Trans Canadian Highway 1. Dezelfde die inderdaad in British Colombia begint. De weg is aardig goed en wordt momenteel verder verbeterd. Ook de wegen naar de kleine dorpjes zijn over het algemeen goed te noemen. Het wordt afgeraden om 's avonds te rijden, omdat er een grote populatie elanden op het eiland leeft. Die komen 's avonds op de autolampen af. Zegt men, want we hebben zelf niet 1 eland gezien. We vragen ons ook af of ze wel bestaan......

Het regent wel vaak op Newfoundland. Maar zelfs dan is het er prachtig, weten we nu uit ervaring. En regen is natuurlijk bevorderlijk voor de vegetatie. We zijn nu in september geweest, als de fall folliage in volle gang is. We gaan zeker nog eens terug, hopelijk in het voorjaar of de vroege zomer, zodat we ook het eiland in de lente/zomer kunnen bewonderen.

Er zijn diverse b&b's op het eiland en ook een aantal motels. Daarnaast voldoende ruimte om te kamperen. Via de website www.bbcanada.com kun je b&b's uitzoeken.

Je kunt per vliegtuig of per ferry op het eiland komen. Voor zover ik weet, gaan er geen rechtstreekse vluchten naar St. Johns, de hoofdstad. Er gaan ferry's vanuit North Sydney, Nova Scotia, naar Port aux Basques en naar Argentia. De overtochttijd voor de 1e is 4,5-6 uur, voor de 2e ca. 14 uur. De meeste mensen zullen daarom voor Port aux Basques kiezen. Je hebt dan de keus uit de dagferry of de nachtferry, en je kunt je auto mee aan boord nemen. Als je de dagferry neemt, is het verstandig een b&b in Port aux Basques te reserveren, aangezien je vroeg in de avond aankomt. Voor de nachtferry kun je een bed boeken.

Een tip: Het is niet newFOUNDland maar newfendLAND. Bij de vraag waarom het zo wordt uitgesproken en niet als newFOUNDland, zoals de rest van de wereld doet, kreeg ik als antwoord "Well, they're wrong!"

Binnenkort is mijn reisverslag klaar; dat zal ik zeker melden. De foto's van deze reis staan hier . Een kleine greep:

De ferry van North Sydney naar Port aux Basques

Port aux Basques

Cape Bonavista lighthouse

Charlottetown, Terra Nova NP

Twillingate

« Laatste verandering: 7 Oktober 2009, 22:04:22 door Jez » Gelogd

Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  Oost Canada  |  Newfoundland « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.