Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21 Mei 2012, 16:50:42
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  2 weken Vancouver Island 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: 2 weken Vancouver Island  (gelezen 671 keer)
Mila
Newbie
*

« Gepost op: 31 Mei 2009, 09:46:31 »

Ik ben hier al eerder geweest om wat adviezen te vragen maar door omstandigheden hebben wij onze reis uit moeten stellen... Nu de rust weer is terug gekeerd ben ik opnieuw bezig met het plannen van onze vakantie. Hoewel we pas in mei 2010 zullen gaan ben ik nu alvast begonnen met plannen.... beter te vroeg klaar dan te laat Wink

Omdat ik van mening ben dat 2 weken te kort is om zowel Vancouver Island als de Rocky's te zien hebben we besloten om alleen Vancouver Island te gaan bezoeken. Ik noem alleen de hoofdlijnen van de route, niet de bezichtigingen e.d. Ik hoor graag wat jullie er van vinden en of dit te doen is in 2 weken.

1. Aankomst Vancouver
2. Vancouver - Victoria
3. Victoria
4. Vicoria - Tofino
5. Tofino
6. Tofino - Campbell River
7. Campbell River (vanuit hier evt. naar Telegraph Cove, is dat haalbaar?)
8. Campbell River
9. Campbell River - Quadra Island
10. Quadra Island
11. Quadra Island - Vancouver via de sunshine coast
12. 13. 14. Vancouver
John
Jr. Member
**

You're welcome in Powell River, BC.

« Antwoord #1 Gepost op: 31 Mei 2009, 15:43:35 »

Hoi Mila,

een erg goede en doordachte keuze. Zoals je misschien al wel weet kun je voor deze Circel Tour een CirclePac bij BC Ferries aanschaffen, hiermee krijg je 15% korting op de veerbootovertochten. Kijk eens of dat je ergens een dagje af kunt 'snoepen' en zo een dagje (of twee) langer aan de Sunshine Coast kunt verblijven. Deze streek vind ik te mooi om er 'alleen' maar doorheen te reizen. Ik denk dat Campbell River - TC en weer terug een klein beetje te ambitieus is om op 1 dag te doen.

Ik run in Powell River een klein outdoorbedrijfje, dus als je mogelijkheden wilt horen over hoe, wat, wanneer .... dan trek maar aan de bel.

Groetjes vanuit een erg zonnig Powell River,

John.
Mila
Newbie
*

« Antwoord #2 Gepost op: 31 Mei 2009, 16:18:13 »

Hoi John,

Dank je wel voor je reactie!

Ik wist idd al dat je een pas kunt kopen voor korting op de veerboot overtochten. We gaan hier ook zeker gebruik van maken.
Ik had in mijn achterhoofd ook al dat het misschien handiger zou zijn om meer tijd uit te trekken voor de sunshine coast, evt. een optie om een dagje (of 2) vancouver minder te doen en deze bij de Sunshinecoast aan te plakken.
Telegraph Cove wordt dan denk ik geschrapt, het is juist de bedoeling om niet te hoeven racen en overal lekker de tijd voor te kunnen nemen... Ik neem aan dat we vanuit Tofino of Victoria ook de Whale Watch excursies kunnen doen?

Ik ben al even wezen kijken op de site van je bedrijf, ziet er erg mooi en goed uit. ik ga zeker even de tijd nemen om nog even wat uitgebreider te kijken....
John
Jr. Member
**

You're welcome in Powell River, BC.

« Antwoord #3 Gepost op: 31 Mei 2009, 21:16:17 »

Hoi Mila,

ik denk m.n. dat je vanuit Tofino een goede kans heb om grijze walvissen te bekijken. Voor orca's is mei nog een beetje aan de vroege kant (je kunt geluk hebben, maar vele orca tours starten dan ook iets later). Maar vanuit Victoria zou je inderdaad kunnen gaan whale watchen.

Als we kayaken in mei (een erg mooie periode) zien we nog regelmatig zeeleeuwen (soms zo dichtbij dat je ze kunt ruiken  Tongue).

Je weet ons nu te vinden, we zijn altijd bereid tot het geven van veel info.

Groetjes,

John.
FerryM
Newbie
*

« Antwoord #4 Gepost op: 1 Juni 2009, 20:13:04 »

Dag Mila,

Mooie route hoor. Goed te doen, lijkt op onze trip van 2006. Wij zijn toen wel in één dag op en neer geweest naar Telegraph Cove. Wel een lange dag (400 km in de auto vanuit Quadra Island) en autorijden is niet onze hobby, maar paste zo net in ons schema. Zie de link en ons reisverhaal van 2006.

http://home.kpn.nl/marqu042/

Groet,
Ferry
« Laatste verandering: 1 Juni 2009, 20:15:16 door FerryM » Gelogd
Mila
Newbie
*

« Antwoord #5 Gepost op: 16 Juni 2009, 12:21:51 »

Dank je voor de reacties weer!

We hebben inmiddels besloten om telegraph cove niet te doen, liever genieten en rustig aan doen dan een race tegen de klok beginnen om het op 1 dag te doen...
Inmiddels zijn we ook aan het kijken of we toch niet stiekem een dag of 3 er bij aan kunnen plakken, geeft ons net weer iets meer tijd voor nog meer Canada Wink

Eerst gaan we over een week 10 dagen naar Curacao daarna ga ik weer verder met mijn planning voor Canada. In ieder geval bedankt !
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  2 weken Vancouver Island « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.