Canada Forum
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21 Mei 2012, 17:02:37
2583 aantal berichten in 470 topics door 3035 geregistreerde leden
Nieuwste lid: adrie

Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  bezoek Vancouver Island 2010 0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1]
Auteur Topic: bezoek Vancouver Island 2010  (gelezen 780 keer)
Toerist
Newbie
*

« Gepost op: 28 Augustus 2009, 11:49:53 »

Beste allen,

ook wij zouden volgend jaar het prachtige Canada willen bezoeken. We zouden dit, net als vele anderen, combineren met een stukje Washington. Maar ik heb problemen om een defitige, "logische" planning op te maken voor onze vakantie (vooral door de vele ferry's die we zouden moeten nemen). Daarom had ik graag jullie hulp gehad.

We zouden in juli 2010 willen gaan en hebben ongeveer anderhalve week om Vancouver Island en de Sunshine Coast te ontdekken. Ik dacht via Port Angeles naar Victoria te gaan
en daar twee dagen te blijven. Tofino, Telegraph cove, Powell river lijken mij ook erg leuk. Maar hoelang zouden we daar moeten verblijven? We willen het eiland op een rustige manier verkennen.

We zouden natuurlijk ook de orca's willen bekijken (vanuit Telegraph cove?) en gaan kayaken (vanuit Powell river?).

Vanuit Powell River zouden we dan terug richting Seattle gaan, met eventueel een korte stop (twee dagen) in Vancouver.

Een zéér voorlopig programma ziet er ongeveer zo uit (we hebben ongeveer 20 dagen vakantie)/

1 Seattle
2 Seattle
3 Seatlle
4 Tacoma
5 Port Angeles
6 Port Angeles
7 Port Angeles
8 Victoria
9 Victoria
10 Tofino
11 Tofino
12 Telegraph Cove
13 Telegraph Cove
14 ?
15 Powell River
16 Powell river
17 Vancouver
18 Vancouver
19 Seattle
20 Seatlle

Lijkt dit een goede start?
Welke zaken moeten we, volgens jullie, zeker nog in onze planning opnemen?

Alvast bedankt
T.

« Laatste verandering: 28 Augustus 2009, 12:00:05 door Toerist » Gelogd
djengo
Newbie
*

« Antwoord #1 Gepost op: 28 Augustus 2009, 16:29:54 »

Wij hebben binnenkort een soortgelijk rondje op het programma staan. Grin

zie vancouver island, sunshine coast
John
Jr. Member
**

You're welcome in Powell River, BC.

« Antwoord #2 Gepost op: 29 Augustus 2009, 20:13:54 »

Hoi Toerist,

je hebt een leuke, heerlijke rustige, rondreis in elkaar gesleuteld. Leuke gebiedswisselingen en een rustig reistempo (daar kunnen velen nog wat van leren  Wink).

Mag ik je een paar vragen stellen? Hoe reizen jullie (RV, auto, tent, B&B)? Welke plannen heb je in Port Angeles (Olympic NP)?

Zelf run ik een klein outdoor bedrijfje in Powell River (o.a. Zeekajakken, Travel Planning en Hiken). Kijk eens op onze website, buiten onze eigen info vind je er ook de nodige informatie over Powell River en de Sunshine Coast. En email me gerust voor meer gerichte informatie (waar, hoe, enz.). Ik denk dat ik redelijk op de hoogte ben van de (on)mogelijkheden op Vancouver Island en de Sunshine Coast.

Telegraph Cove is een erg goede lokatie voor whale watching (m.n. orca's). Wil je niet zover noordelijk op Vancouver Island rijden, dan is Campbell River een erg goede optie (Tofino - Telegraph Cove is een flinke reisdag).

Groetjes en veel plezier met jullie voorbereidingen en blijf vragen stellen,

John
info@footprint-natureexplorations.ca
www.footprint-natureexplorations.ca
Toerist
Newbie
*

« Antwoord #3 Gepost op: 30 Augustus 2009, 12:12:36 »

We zouden deze tocht met de auto ondernemen en dan verblijven in b&b's en hotels. Is een "gewone" wagen trouwens voldoende of zouden we beter een SUV huren?

Wanneer we in Port Angeles zijn zouden we inderdaad het Olympic NP bezoeken alsook de kustlijn tot het meest westelijke punt van de US.

Natuurlijk zit ik nog met enkele vragen  Wink :
- Zijn er tussen Tofino en Telegraph Cove nog must-see bestemmingen? Zoals jullie zien hebben we nog één dag te besteden. Zouden we die in het voorziene programma gebruiken? Of zouden we bv een dag naar Whistler "moeten" gaan?

- Is er veel verschil in landschap/beleving tussen het westelijke en het oostelijke deel van Vancouver Island. Of loopt dit nogal gelijk?

- Ik snap het principe van de CIRCELPAC pas niet zo goed. Moet je de hele loop volgen of alleen stukken? Wij zouden bv vanuit Port Angeles naar Victoria gaan (dit is, dacht ik, geen lijn van BC ferry). Is het dan toch nog aan te raden van zo'n pas te hebben voor de andere stukken? Moet je die pas reserveren/op voorhand kopen?

- Is het, in juli,  druk op de ferry's tussen Vancouver Island en Powell river en op die tussen Powell River en Vancouver?

Bedankt voor jullie reacties!

Djengo, laat ons zeker weten hoe je reis is verlopen

djengo
Newbie
*

« Antwoord #4 Gepost op: 29 September 2009, 21:58:46 »

Hoi Toerist,

De vakantie was heerlijk.
Een hele dag victoria is voldoende, alles ligt dicht bij elkaar. Wij vonden het een leuke stad.
Het is te doen om in een dag in de stad te kijken en evt. een whale watch tour te doen.( we hebben hier gedobberd tussen een groep van ong. 30 orca`s en een bultrug gezien)
Vanuit Tofino naar Victoria in een dag is een behoorlijk eind. Vanuit Tofino zijn we naar de Hot Springs geweest, met de boot  heen en met het watervliegtuig terug. Dit was echt geweldig op de terugweg vanuit het vliegtuig grijze walvissen gespot. op de heenweg een bultrug.
gegeten bij spotted Bear, overheerlijk gegeten.Bij het Schooner restaurant slecht gegeten, veel te duur voor het gebodene!
In Seattle bij de meltin pot gegeten, ook een aanrader (www.meltinpot.com)
Telegraph cove vonden wij leuk om te zien. Vol verwachting om orca`s te spotten gingen wij naar telegraph Cove, we hebben hier geen orca`s gezien wel bultruggen. Zou persoonlijk als ik het nog een keer zou moeten plannen niet meer naar toe gaan. het noorden vonden wij meer bestemd voor de echte hikers en kajakkers. Qua toerisme is het er veel rustiger dan het zuiden.
Met John een dag wezen Kajakken bij de Sunshine Coast, een superdag gehad.
Ik zou de boot van vancouver island- vaste wal reserveren, wij waren om half twaalf bij de boot en konden pas om drie uur mee omdat de boot van een uur vol was. Zonde van je tijd.
In Vancouver in the Listel geslapen, een heel fijn hotel. mooie kamer, heerlijke bedden en een "speelpakket klaar voor gebruik". Ook heel netjes. Bij vertrek lagen er op het dashboard vers gebakken koekjes klaar. Misschien wel een iets duurder hotel maar wij vonden het zeer de moeite waard.Canada vonden we wel een stuk duurder dan Amerika.

Veel plezier met plannen!

djengo
Newbie
*

« Antwoord #5 Gepost op: 29 September 2009, 22:04:25 »

een type fout gemaakt: Het moet zijn www.meltingpot.com

De circle pac is voor vier overtochten. Die van Port Angeles is inderdaad een andere maatschappij. als je deze over tocht neemt is het volgens mij niet de moeite om de circle pac te nemen.
Toerist
Newbie
*

« Antwoord #6 Gepost op: 30 September 2009, 19:29:51 »

Bedankt voor je reactie Djengo!

Blij dat jullie zo'n leuke reis hebben gehad!

Hebben jullie in Telegraph Cove dan ook een boottocht gedaan (zo ja, met welke firma?)? Wij zouden natuurlijk ook speciaal naar Telegraph cove gaan om orca's te spotten. En jij hebt er geen gezien? Was dat een uitzonderlijke situatie of is het dus niet echt de moeite om tot daar te gaan?

Bij welke firma hebben jullie die tocht naar de Hot springs (Tofino) geboekt? Lijkt me wel een leuke combinatie.

Hoeveel tijd hebben jullie in Seattle doorgebracht? Hebben jullie ook een stuk van Washington bezocht?

Bedankt voor al je hulp en tips bij onze planning!
djengo
Newbie
*

« Antwoord #7 Gepost op: 1 Oktober 2009, 16:49:02 »

Hoi  Toerist,

We zijn met stubbs geweest.Volgens mij de enige in  Telegraph Cove.
Je kunt ook nog met een zeilboot smoke.........?, weet de naam niet precies. Het blijft een gok!
Ik weet niet of het een uitzonderlijke situatie was, maar volgens mij is de kans om ze in Victoria te spotten (bijna) even groot.
In Tofino zijn we met Ocean Outfitters geweest en in Victoria Prince of Whales (die gele).
Olympic NP lijkt me heel mooi om te bezoeken. Wij zijn hier echter niet geweest, tekort tijd.in Seattle zijn we een hele dag geweest en de volgende morgen naar de boeing fabriek en Everett om daarna door te rijden naar Vancouver.
Telegraph Cove kost je zeker twee dagen, het is een afweging die je moet maken met in je achterhoofd dat je misschien geen orca`s ziet.
Toerist
Newbie
*

« Antwoord #8 Gepost op: 1 Oktober 2009, 19:31:21 »

Vond jij het bezoek aan de Boeing fabriek de moeite? Ik lees daar nogal mixed reviews over.

jos64
Newbie
*

« Antwoord #9 Gepost op: 4 Oktober 2009, 11:07:42 »

Hallo Toerist ,

Vlak bij Telegraph Cove ligt Alder Bay en vanuit deze RV camping met jachthaven vaart Seasmoke ( www.seaorca.com ) met de zeilboot naar de Orca's , zeehonden en zeeleeuwen .
Ik ben zelf net een paar weken terug vanuit Canada en heb via deze organisatie een heerlijke dag gehad op het water inclusief heerlijk voedsel aan boord .
Dit is een echte aanrader wat mij betreft . Vanuit Telegraph Cove is het maar een klein stukje rijden naar Port hardy en aldaar kan je je ook goed vermaken met leuke wandelingen inclusief veel Zeearenden en Bald Eagles die daar leven . Als je vanuit telegraph cove naar de ferry in Comox rijdt kom je door Campbell River en ook vanuit hier zijn vele boottochtjes mogelijk als je dat wilt . Een dagje Kajakken bij John / Footprint is natuurlijk ook een geweldige ervaring en ik ben zelf op een tweedaagse tocht met hem meegeweest . Djengo heeft gelijk voor wat betreft Victoria , met 1 volle dag heb je daar alles rond de Inner Harbour wel gezien , al is het sfeertje alleen al aantrekkelijk om er langer te willen verblijven .
Ik heb vanuit Victoria nog een tweede Orcatrip gedaan met een powerboat ( www.princeofwhales.com ) . Mogelijkheden genoeg !
Je kunt eventueel wat foto's van mijn reis bekijken op www.foto-jos.com .

Groetjes ,

Jos .
Toerist
Newbie
*

« Antwoord #10 Gepost op: 4 Oktober 2009, 13:23:54 »

Dag Jos,

bedankt voor de info maar zeker ook voor de prachtige foto's op je website! Spijtig dat jullie wandeldagen niet zo vlot zijn verlopen maar jullie hebben toch heel veel mooie dingen gezien. Helaas heb je het voor ons nu nog moeilijker gemaakt want ik vond die foto's van Sooke echt wel de moeite (en we waren niet echt van plan om dat te bezoeken). Net als jullie bezoek aan het roofvogelcentrum. Weer een beetje de planning aanpassen...

Ik had de website van Seasmoke ook al eens bekeken en dat leek me ook ergl leuk. Maar is die boot niet "te traag" om de orca's te vinden, vergeleken met de zodiac's? Weet jij of de tochten uit Campbell River naar de zelfde plaats gaan als die uit Port Mcneill (de Johnson strait?)?

We gaan zeker met John gaan kayakken maar waarschijnlijk gaan we slechts tijd hebben voor een ééndags trip, maar dit lijkt me toch ook al de moeite.

Groetjes
jos64
Newbie
*

« Antwoord #11 Gepost op: 5 Oktober 2009, 08:55:07 »

Nee hoor , dat valt erg mee . Vanuit Alder Bay en Telegraph Cove is het niet ver naar de wateren waar de Orca's zich bevinden en dus komen alle bootjes daar weer tezamen . Aan boord van de zeilboot ( die gewoon op de motor vaart ) kan je je vrij rond bewegen en zit je niet in een wetsuit vast op een stoel en dat maakt zowel het kijken als het filmen/fotograferen een stukje gemakkelijker en is de tocht zelf relaxter en leuker naar mijn mening . Leuk dat je een dagje vanuit Lund gaat kajakken , daar zal je geen spijt van krijgen ! De Potholes van Sooke en de parken bij East Sooke zijn zeker erg mooi en ik zal daar zelf ook nog een naar terug moeten om deze dag over te kunnen doen ( 2011 dus ) .
Als je nog meer vragen hebt hoor ik die graag van je .

Jos .
Pagina's: [1]
Canada Forum  |  Reizen  |  West Canada  |  bezoek Vancouver Island 2010 « vorige volgende »
    Ga naar:  

Beoordeel nu zelf uw hotels, motels, autoverhuurbedrijven, vliegmaatschappijen, restaurants en meer Klik hier!

Mede mogelijk gemaakt door vereniging USA4ALL.